سامانه سناک کیش گامی نوین درارتقاء خدمات رسانی به گردشگران

با بهره برداری از سامانه سناک امکان اطلاع رسانی و ارتقاء خدمات دهی به گردشگران به صورت مجازی مهیا شود.

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد کیش٫ گردشگری به عنوان اولین و مهمترین ماموریت جزیره کیش محوراصلی برنامه ریزیهای سازمان منطقه آزاد کیش درمسیر توسعه این جزیره بوده است و همگام با توسعه کمی٫ ارتقاء کیفی خدمات نیز مد نظر قرار گرفته است.

در این راستا طراحی سامانه سناک به عنوان سامانه ای با مزایای بسیار برای گردشگران٫ فعالان عرصه گردشگری و مسئولان سازمان منطقه آزاد کیش در دستور کار قرار گرفت.

این سامانه مجموعه ای کامل در زمینه گردشگری است که علاوه بر ارائه آخرین اطلاعات جزیره کیش جزئیات مورد نیاز گردشگران برای سفر به کیش را در بخش های اقامتی٫ پذیرایی٫ تفریحی٫ مراکز خرید٫ کانترهای گردشگری٫ شناورهای تفریحی و آژانس ها به سهولت دراختیار آنان قرار می دهد.

ثبت نظرات و شکایات گردشگران و شهروندان و پاسخگویی به شکایات آنان دربازه زمانی 48 ساعته به همراه پیگیری موضوع واعلام نتیجه بررسی ها از مهمترین نقاط قوت این سامانه است که با بهره برداری از آن به عنوان عامل انگیزشی ومحرک نقش اساسی درافزایش کیفیت خدمات گردشگری و ارتقاء میزان رضایتمندی گردشگران و شهروندان برعهده دارد.

در سامانه سناک فعالان و صاحبان خدمات وامکانات گردشگری تمامی اطلاعات مربوط به حوزه فعالیت خودرا که شامل اطلاعات مکانی٫ نوع کاربری٫ آدرس ٫ شماره تلفن وفهرست اطلاعات شخصی کارکنان وپرسنل آن مجموعه است را ثبت می کنند که البته بخشی از این اطلاعات برای گردشگران واطلاعات تکمیلی و جزئیات برای کارشناسان مسئولان گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش قابل مشاهده است.

همچنین براساس نظرات و شکایات ثبت شده برروی سامانه سناک از سوی گردشگران و شهروندان به مجموعه های گردشگری کیش رتبه اعطا می شود تا کاربران سامانه با مشاهده این رتبه ها که براساس نظرات مشتریان است نسبت به کیفیت خدمات و امکانات مجموعه مورد نظر خود آگاهی یابند.

در بخش دیگری از این سامانه تمامی نظرات و شکایات به صورت تجمیعی در نمودار وجدول ثبت می شود تا ضمن امکان مقایسه عملکرد فعالان گردشگری، مجموعه هایی که بیشترین رضایتمندی مردم را بدست آورده اند مورد تشویق قرارگرفته وحمایت شوند.

ناظران معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش هم هر دو هفته با مراجعه به اماکن گردشگری ضمن ثبت آخرین اطلاعات و تغییرات از امکانات و نحوه خدمات رسانی به گردشگران و شهروندان بازدید می کنند و این بازدید به صورت آنلاین توسط مسئولان گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش قابل مشاهده است.

در بخش آموزش مجازی سامانه سناک امکانی فراهم شده تا کاربران در خصوص خدمات گردشگری٫ نحوه میزبانی٫ تشریفات و زبان انگلیسی از برنامه های صوتی٫ تصویری ومکتوب قرار گرفته برروی سامانه به منظور فراگیری مباحث مرتبط وموثر در ارتقاء خدمات دهی به گردشگران بهره برند.

گفتنی است طراحی و اجرای سامانه سناک به صورت کاملا بومی و پس از بررسی های دقیق ونیاز سنجی کارشناسان سازمان منطقه آزاد کیش انجام شده است و این سامانه گام نوینی در جهت ارتقاء کمی وکیفی امکانات و خدمات گردشگری درکشور است.