زنگ پيروزي انقلاب در مدارس كيش به صدا درآمد

همزمان با سراسر کشور و به مناسبت سالروز ورود بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و آغاز دهه فجر، زنگ انقلاب در مدارس کیش و به صورت نمادین در مدرسه پروین اعتصامی کیش نواخته شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، در این مراسم که با حضور رحیم سرهنگی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، حجت الاسلام و المسلمین علیرضا بی نیاز امام جمعه کیش، شیخ یعقوب شمس امام جمعه اهل سنت کیش، علیرضا کمره ای معاون مدیر کل بودجه وزارت آموزش و پرورش، صالح بهرام پور رئیس آموزش و پرورش کیش و مسئولان ادارات و نهادهای مستقر در این منطقه برگزار شد، دانش آموزان مدرسه پروین اعتصامی به اجرای برنامه های هنری، سرود و شعر پرداختند.

در این مراسم رحیم سرهنگی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به اهمیت بازخوانی تاریخ باشکوه انقلاب اسلامی برای نسل جوان، از اجرای منظم و نقش آفرینی دانش آموزان در مراسم بزرگداشت پیروزی انقلاب اسلامی تقدیر کرد و با بیان این پرسش در بین دانش آموزان که علت تصمیم مردم کشورمان در سقوط رژیم پهلوی چه بود؟ به زبانی ساده برای دانش آموزان علل قیام مردم را بر شمرده و نقش مهم بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در پیروزی انقلاب اسلامی را بازگو کرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش کیش خاطر نشان کرد: یکی از علل قیام ملت ایران در برابر ژیم طاغوت، حق تعیین سرنوشت است؛ مردم می خواستند روی پای خود ایستاده و برای خود تصمیم بگیرند و نماد این مهم انتخابات است که مردم بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با مشارکت باشکوه و پرشور خود، همواره بر آن تاکیدکرده اند. 

وی با بیان این که کیش امروز ما، مدیون تلاش و همت بلند مردان و زنانی است که با اراده پولادین خود، در توسعه و آبادانی کیش گام برداشتند؛ به مسابقه قهرمان کیش چه کسی است؟ اشاره کرد و افزود: دانش آموزان با کمک والدین، معلمان، دوستان و بزرگترها اقدام به شناسایی و روایت قصه «قهرمانان کیش» خواهند کرد.

"سرهنگی" ادامه داد: قهرمان ممکن است از دیدگاه شما یک مادر، یک بازاری، معلم، مدیر، کارآفرین، یک کارگر، روحانی، دانش‌آموز، پزشک، یک مغازه دار و در یک کلام یک کیشوند باشد.

وی از دانش آموزان خواست در قالب متن داستانی، فیلم، عکس، صوت و نقاشی در این مسابقه شرکت و بیان کنند که قهرمان مد نظر آنان کیست؟ چه ویژگی خاصی داشته و قصه زندگی وی چی بوده؟ و چرا فکر می‌کنند که این فرد، قهرمان کیش است؟

همچنین حجت الاسلام و المسلمین علیرضا بی نیاز امام جمعه کیش در این مراسم با تقدیر و تشکر از حمایت سازمان منطقه آزاد کیش و سایر نهادها از آموزش و پرورش کیش و تبریک چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: دهه فجر یادآور روزهای سرنوشت ساز ملت ایران است که با پیروزی انقلاب اسلامی، شکوه، عظمت و اقتدار را برای کشورمان به ارمغان آورد.وی تاکید کرد: حضور مردم در صحنه و اطاعت پذیری محض از رهبری، وجود رهبری الهی امام خمینی ( ره)، تدین و دینداری مردم، جانفشانی آنان در راه خدا با تحمل سختی ها، بصیرت و بیداری مردم، صبر و استقامت مردم، اتحاد، وحدت، همدلی و همبستگی همه اقوام و مذاهب و قشرهای مختلف و در آخر دوست شناسی و دشمن شناسی کارآمد از جمله عوامل پیروزی انقلاب اسلامی در برابر رژیم طاغوت بود.

امام جمعه کیش تاکید کرد: شما دانش آموزان آینده سازان نظام مقدس ایران اسلامی هستید و باید بدانید دشمن در پی تضعیف عواملی است که باعث پیروزی انقلاب شد؛ و مادامی که این ویژگی ها را حفظ کنیم پیشرفت، اقتدار و درخشش ایران اسلامی در جهان را شاهد خواهیم بود .

همچنین شیخ یعقوب شمس امام جمعه اهل سنت کیش نیز در این مراسم با تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: استقلال آزادی و پیروزی انقلاب اسلامی و رهایی از استکبار جهانی مرهون شهیدان و مجاهدت ملت و رهبری امام خمینی ( ره) است.

صالح بهرام پور رئیس آموزش و پرورش کیش نیز در این مراسم با تبریک سالروز ورود حضرت امام خمینی (ره) به میهن اسلامی و آغاز دهه مبارک فجر و تقدیر از حضور مسئولان گفت: مشارکت دانش آموزان در مراسم های ملی و مذهبی و پویش آنان، نشان دهنده عشق و علاقه آنان به ارزشهای اسلامی است و موید آن است که آینده سازان این مرز و بوم رهروان و پاسداران خون شهیدان هستند و در مسیر گام دوم انقلاب اسلامی و در راستای توسعه و پیشرفت این کشور نقش آفرینی می کنند.

کاشت نهال و نواختن زنگ انقلاب با حضور مسئولان از دیگر برنامه‌های این مراسم بود که در میان شور و شوق دانش آموزان اجرا شد.