رونق اقتصادی و اشتغالزایی دستاورد افزایش دو برابری ظرفیت هتل های کیش

ساخت 44 هتل با افزایش دو برابری ظرفیت اقامتی جزیره کیش، رونق اقتصادی و رشد اشتغال را بهمراه دارد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، صنعت گردشگری تلفیقی از فعالیت‌ها، خدمات و زیر ساخت های مختلف است که از مهمترین آن ها مراکز اقامتی و هتل ها است.

امروزه دیگر هتلداری تنها یک فعالیت تجاری نیست بلکه یک فعالیت اقتصادی فرهنگی و یک صنعت است.

اما با توجه به اینکه در آمدزایی از طریق هتل زمانبر است کمتر سرمایه گذاران علاقمند به سرمایه گذاری در این زمینه هستند.

در جزیره کیش با توجه به اینکه گردشگری ماموریت اصلی این منطقه آزاد است صنعت هتلداری یکی از ارکان مهم در گردشگری محسوب می شود و در سایه برنامه ریزیهای صحیح و اجرای سیاستهای حمایتی توسط سازمان منطقه آزاد کیش در سه سال گذشته انگیزه های فعالیت در زمینه احداث هتل و مجموعه های اقامتی افزایش یافته است.

سازمان منطقه آزاد کیش همزمان با حمایت و تسهیل شرایط برای سرمایه گذاران در بخش های صنعتی، گردشگری، زیر ساختی و خدماتی نسبت به اصلاح ترکیب پروژه های سرمایه گذاری در این جزیره اقدام کرد.

به طوریکه سهم کاربریهای تفریحی و ‌گردشگری در سبد واگذاری اراضی در سه سال گذشته به بیش از 50 درصد افزایش یافته است.

این سیاست هوشمندانه باعث شد انگیزه کار برای سرمایه گذاران صنعتی، تولیدی، خدماتی و گردشگری افزایش یابد.

با پشتوانه حمایت مسئولان در طول سه سال گذشته حجم سرمایه گذاریهای غیرصنعتی کیش با اجرای 62 پروژه به رقم 65 هزار و200 میلیارد ریال رسید و سبد سرمایه گذاری کیش با تحولی بزرگ روبرو شد و سهم سرمایه گذاریهای گردشگری در جزیره کیش 51 درصد شد.

26 هتل پنج ستاره، 13 هتل چهار ستاره و 5 مجتمع اقامتی پروژه های هتلی جزیره کیش دستاورد این اقدامات هستند که این پروژه ها تا کنون  48 درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند و با بهره برداری از این هتل ها علاوه بر جذب گردشگر ظرفیت گسترده ای برای اشتغال زایی ایجاد می شود که از جمله دستاوردهای صنعت هتلداری است.

با بهره برداری از این پروژه ها که تاکنون برخی به اتمام رسیده اند در مجموع حدود 20 هزار تخت به ظرفیت تخت های اقامتی کیش افزوده می شود.

نکته حائز اهمیت در مورد این اقدامات این است که با ساخت این هتل ها در کنار توسعه کمی از نظر کیفی نیز توجه شده است این مجموعه های هتلی دارای شاخصه هایی باشند که خود به یکی از جاذبه های گردشگری کیش تبدیل شوند.

احداث اولین هتل دریایی کشور نمونه ای بارز از احداث هتل با ویژگیهای تفریحی و گردشگری است که خود به یکی از جاذبه های گردشگری جزیره کیش تبدیل شده است و علاوه بر حجم بالای علاقمندانی که در این هتل اقامت می کنند بسیاری از گردشگران در سفر به این جزیره مرجانی سعی می کنند بازدیدی از این هتل داشته باشند و لحظاتی را در این مجموعه سپری کنند.

نیاز جزیره کیش به توسعه ظرفیت های هتلی از آنجا مشخص می شود که با وجود اشغال صدرصدی هتل ها در تعطیلات همچنان تقاضا برای اقامت در هتل ها وجود دارد. لازمه تامین این تقاضاها توسعه ظرفیت هتل های جزیره کیش است. نیازی که با توجه و آینده نگری مسئولان به خوبی به آن پرداخته شده و جزیره کیش با احداث این هتل ها از زیرساخت خوبی در صنعت هتلداری برخوردار می شود.

گفتنی است جزیره کیش در حال حاضر دارای  53  هتل با 4 هزار و 88 اتاق و 10 هزار و523 تخت است.