روز کیش تبلور هنر آفرینی صحنه های نشاط و شادابی است

جعفر آهنگران روز کیش 1400 را تبلور هنر آفرینی و زمینه ساز صحنه ای برای نشاط، شادابی و مانایی عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش جعفر آهنگران رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش صبح پنجشنبه در آئين بزرگداشت ٢٠ آبان "روز كيش” كه در سالن خليج فارس مركز همايش هاي بين المللي برگزار شد؛ ضمن قدردانی از همراهی همه مردم و تلاش های شبانه روزی فعالان عرصه سلامت و همکاران سازمان منطقه آزاد در مقابله با بیماری کرونا، گفت: پس از گذشت سالی تلخ و ناگوار ناشی از شیوع بیماری کرونا شاهد از دست دادن عزیزانی بودیم که دچار این بیماری شدند.

آهنگران در ادامه تصریح کرد: روز کیش 1400 با هنر آفرینی خود زمینه ساز صحنه ای برای نشاط، شادابی و مانایی تبدیل شده است.

وی روز کیش را فرصت مغتنمی برای ارج نهادن به تلاش همه زنان و مردان بزرگی که در طول دهه های گذشته با درد و رنج فراوان دستانشان آفرینش گر کیش زیبا بوده و نام شان هرگز از خاطره ها زدوده نخواهد شد.

رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش با بیان این که به بزرگی یاد می کنم برای آنهایی که رفته اند به مرتبت عالی در بهشت برین و برای آنها که شکر خدا توفیق خدمت دارند، اظهار داشت: روز کیش به خاطر ابتکار و طرح خلاقانه ابراهیم انصاری لاری از ایشان به نیکی یاد می کنیم.

جعفر آهنگران جزیره کیش را از نظر قانونمندی و ارزش محوری متفاوت و متمایز از دیگر مناطق معرفی کرد و گفت: دیانت فرهنگ مداری دربانی اخلاق‌گرایی از شاخص های برتر و ممتازی است که کیش را الگویی در سطح کشور مطرح می کند.

به گفته آهنگران آرامش کیش یعنی جزیره ای امن و خداباوری، شب های بی نظیر قدر، کیش نماد پرشکوه عید فطر، پیاده‌روی کم مانند اربعین، روایت فتح خرمشهر، برنامه های پرشور هفته دفاع مقدس، شب‌های دهه عاشورا، تجلی وحدت و آیین‌های بی‌مانند هفته وحدت، الگوی تقریب مذاهب اسلامی، حکمرانی های‌موثر محلی و... است.

وی با بیان این که در این نشست صمیمی، سرشار از لطف، صفا، همنشینی و هم سخنی با بهترین ها باید گفت: در ماه‌های بسیار دشواری که پشت سر گذاشتیم سر از مطالعه و بررسی برای ایجاد شتاب در روند به اموری بر نداشتیم مطالعه‌ای که به ما برنامه‌های اولویت‌دار را نشان داد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به دو موضوع مهم رشد ناتوان جزیره و آینده نگری اشاره کرد و اظهار داشت: اگر به برنامه و بازگشت جمعی به طرح جامع مصوب ۱۳۸۴ و اصلاحات جدی آن برگردیم و وفادار به آن باشیم و خود باورش کنیم و متعهد به آن بمانیم کاستی‌ها جایش را به قوت ها خواهد داد.

جعفر آهنگران در ادامه سخنان خود تصریح کرد: باید به صراحت گفت منشاء بسیاری از مشکلات و معضلاتی که امروز گریبان گیر کیش از آموزش و پرورش، محیط زیست، شبکه های زیر بنایی، ساخت و سازها، مجوز ها و کسب و کارهای درست و نادرست همگی در این قالب قابل ارزیابی است.

آهنگران بیان داشت: اشکال دیگر با آینده نگری ارتباط دارد وظیفه سنگین به ویژه برای انجمن های سرمایه گذاری و بخش خصوصی است تا مثل همیشه دوشادوش سازمان زمینه را برای کاهش گرفتاری و مشکلات نیروهای خدماتی و قاعده جزیره فراهم کنند.

وی خاطر نشان کرد: این نیروها به حق از ارکان و تضمین کننده ادامه فعالیت‌ها و رونق جزیره به شمار می‌رود و باید نظرات مشترک ما معطوف آن شود و از طرف دیگر تمام اهتمام به سمت و سویی سوق یابد که کیش را در دسترس همه ایرانیان قرار دهد.

رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش شعار و شعور "کیش برای همه" مفهومی جز این ندارد که کیش برای همه باید به گفتمان غالب جزیره درآید، گفت: کار سخت است و راه ناهموار ولی اراده و همگرایی همبستگی در جزیره می‌تواند تمام موانع و بازدارنده ها را از مسیر توسعه مبتنی بر فرهنگ کنار بزند در این باره هم باید بیشتر گفت و شنود و همه می دانیم راهی گفتگو در فرارویمان نیست.

جعفر اهنگران با اشاره به این که روز به یادماندنی کیش عزیز بیاییم همه دست در دست یکدیگر بگذاریم، روح و روانمان را با گذشته از یکدیگر و مهرورزی و محبت و یک رنگی جلا دهیم و هم قسم شویم که اعتلا و اعتبار جزیره کیش اساس کار مسئولیت اجتماعی را بر خود فرض و واجب داریم.

آهنگران یاد آور شد: در آن روزها کیش زیباتر و طلوع اش پر فروغ تر و غروبش طلوع آرامش خواهد بود .

وی اظهار داشت: ضیق وقت از یک سو و شور و نشاط دیروز امروز و فردا امید داریم با دوری از بلای کووید، همچنان ادامه یابد.