اجرای پویش ۱۳ بدر در خانه می‌مانیم در کیش؛

روز طبیعت نمادی از انسجام کیشوندان در مبارزه با ویروس کرونا

با اجرای طرح ممنوعیت تردد وسائط نقلیه، ساکنین جزیره کیش با انسجام و همدلی در راستای پیشگیری و مقابله با شیوع ویروس کرونا، ۱۳ بدر «روز طبیعت» امسال را متفاوت از سال‌های گذشته برگزار کردند و در خانه ماندند و بر همین اساس گام بزرگی برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا برداشته شد

به گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد کیش، ساکنین جزیره کیش هر ساله طبق یک سنت دیرینه و باستانی، روز ۱۳ بدر را همراه خانواده و آشنایان در دامان طبیعت سر می‌کردند و خاطرات خوش و به یادماندنی را رقم می‌زدنند.

 امسال با شیوع ویروس کرونا؛ تجمعات ساکنین جزیره کیش در پارک‌ها و سواحل زیبای کیش می‌توانست یکی از عوامل اصلی گسترش این بیماری میان کیشوندان باشد و تمامی زحمات و تلاش‌های صورت گرفته در ایجاد یک ثبات نسبی در جزیره کیش بی‌نتیجه شود.

مردم فهیم و با فرهنگ جزیره کیش پیش از این در روز طبیعت با رعایت ضوابط ممنوعیت تردد وسائط نقلیه در سطح شهر با شعار «در خانه می‌مانیم» ضمن احترام به حقوق شهروندی، خواستار تعطیلی هرگونه خدمات رفاهی و تفریحی در این روز شدند و با در خانه ماندن به این کمپین پیوستند.

گفتنی است ساکنین جزیره کیش در اجرای هرچه بهتر طرح ممنوعیت تردد وسائط نقلیه در سطح شهر اعم از کوچه، معابر اصلی؛ به کمپین «در خانه می‌مانیم» پیوستند.

شایان ذکر است این طرح با همت سازمان منطقه آزاد کیش، دستگاه‌های نظامی و انتظامی و شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش، با محوریت پیشگیری و قطع زنجیره شیوع ویروس کرونا میان ساکنین جزیره کیش برگزار شد.