به گزارش روابط عمومی واموربین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، دکتر جیرفتی معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به مشکلات خطوط تلفن همراه کیش درمقایسه با دیگر اپراتورهای تلفن همراه کشور از ارتقاء خدمات رسانی این اپراتور خبرداد.
معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش گفت: درگام نخست با نصب چهار دکل جدید در مناطق نوبنیاد، صدف، درخت سبز و غروب کیش در حال رفع مشکلات آنتن دهی هستیم.
وی افزود: ارتقاء اینترنت خطوط تلفن همراه کیش از نسل دوم اینترنت به 4G اقدام دیگری است که دراین خصوص مجوزهای لازم دراین خصوص از سازمان تنظیم مقررات دریافت شده و درحال طی دیگر مراحل قانونی هستیم . همچنین همزمان با انجام مراحل اداری برای ارتقاء خدمات دهی، نسبت به انتخاب سرمایه گذار برای این اپراتور نیز اقدام شده است و تلاش می کنیم تا پایان سال 96، تلفن همراه کیش هم سطح با دیگر اپراتورها به مشترکان خدمات ارائه دهد.
دکتر جیرفتی با بیان اینکه از 17 هزار خط تلفن همراه کیش تعداد 10 هزار وپانصد خط فعال است، از راه اندازی خطوط اعتباری تلفن همراه کیش خبرداد وافزود: با اخذ مجوز یک میلیون خط جدید، علاوه بر خطوط دائمی، تا پایان سال عرضه خطوط اعتباری تلفن همراه کیش هم آغاز می شود تا گردشگران بتوانند با خرید خطوط اعتباری از خدمات این اپراتور بهره مند شوند.
وی تاکید کرد: هزینه های آبونمان وجاری خطوط تلفن همراه کیش همانند دیگر اپراتورها براساس نرخ مصوب سازمان تنظیم مقررات بوده و در خصوص رومینگ خط کیش برای شهرهای داخلی هم درحال رایزنی با یکی از اپراتورهای مطرح کشور هستیم تا ضمن کاهش هزینه های رومینگ خدمات دهی بهتری نیز به مشترکان در سرزمین اصلی بدهیم.
گفتنی است اپراتور تلفن همراه سازمان منطقه آزاد کیش (تله کیش) از سال 1374 به عنوان اولین اپراتور خصوصی تلفن همراه کشور درجزیره کیش آغاز بکار کرد و در سال 1379 بهره برداري از آن به بخش خصوصی واگذار شد. سال گذشته با اتمام قرارداد این بهره بردار، سازمان منطقه آزاد کیش با هدف ارتقاء سرویس دهی و همگام سازی این اپراتور با پیشرفت های روز تکنولوژی اقداماتی جهت به روزرسانی خدمات آن آغاز کرد.