رشد 13 در صدي مسافران مسير هوايي در نوزدهمين جشنواره تابستاني كيش

شمار گردشگران مسير هوايي جزيره كيش از ابتداي شروع جشنواره تابستاني تا 14 شهريور 13 در صد رشد داشته است

به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل سازمان منطقه آزاد كيش،  از 15تير و با آغاز جشنواره تابستاني تا پايان شصتمين روز اين جشنواره 403 هزار و 133 مسافر از مسير هوايي و از استان هاي مختلف كشور به جزيره كيش وارد شده اند كه نسبت به مدت مشابه پارسال 13 در صد رشد داشته است.

بر اساس اين گزارش مجموع شمار پروازهاي داخلي فرودگاه بين المللي كيش در مسير رفت و برگشت  3195 پرواز و مجموع پروازهاي ورودي و خروجي بين المللي در اين فرودگاه  226 پرواز بوده است.

همچنين آمار پروازهاي ورودي در 5 ماه نخست امسال نيز نسبت به مدت مشابه پارسال با رشد 6 در صدي همراه بوده است. در اين مدت 4 هزار و 662 پرواز ورودي در مسير هاي داخلي  558 هزار و 192 گردشگر  را از استان هاي مختلف كشور به جزيره كيش انتقال داده است. بر اساس اين آمار از ابتداي سال 95 تا پايان مرداد شمار مسافران ورودي به فرودگاه بين المللي جزيره كيش نسبت به مدت مشابه پارسال با رشد 11 در صدي همراه بوده است. در اين مدت  569 هزار و 142 مسافر نيز با 4 هزار و 663 پرواز خروجي از جزيره كيش خارج شده اند.

لازم به ذكر است كه فرودگاه بين المللي كيش پس از فرودگاه هاي تهران و مشهد سومين فرودگاه پر تردد كشور است  كه به عنوان مهمترین مبداء ورودی در افزایش رضایتمندی گردشگران اين منطقه نقش موثري دارد. در همین راستا از ابتداي فعاليت دولت تدبير و اميد  توسعه زیر ساخت ها، امکانات و خدمات فرودگاهی و دستیابی به استانداردهای بین المللی در دستور کار سازمان منطقه آزاد كيش قرار گرفت…يكي از مهم ترين اين طرح ها  تعريض، بهسازي و روكش باند جنوبي به طول تقريبي 4 كيلومتر وآماده سازي نخستين باند استاندارد كشور براي فرود هواپيماهاي پهن پيكر ايرباس A380 در جزيره كيش بود كه گام مهمي در جهت تكميل زير ساختهاي گردشگري بر اساس استانداردهاي جهاني است.

مراحل ساخت و تجهيز پايانه مسافری فرودگاه بین المللی کیش نيز با ظرفيت پذيرش سالانه چهار و نيم ميليون مسافر تا نيمه اول سال 96 به پايان مي رسد كه پس از پايانه  فرودگاه بین المللی امام خمینی در تهران، دومین پايانه  بزرگ کشور خواهد بود.

 گفتني است كه طبق طرح جامع كيش اين پايانه جديد مسافري فرودگاه بين المللي كيش تا 20 سال نياز جزيره را براي ارائه خدمات مطلوب در بالاترين حد استانداردهاي بين المللي به گردشگران تامين خواهد كرد.