راه اندازی سامانه الکترونیک عملیات بندری در بندر چند منظوره چارک

سامانه الکترونیک عملیات بندری در بندر چند منظوره چارک راه اندازی شد

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، بندر چند منظوره چارک در غرب استان هرمزگان واقع شده است و علیرغم اینکه تنها از یک رویه گمرکی استفاده می کند، میزان ترافیک بار و مسافر در مقایسه با بنادر هم جوار و حتی از بندر لنگه نیز بیشتر است.

با توجه به شرایط بهره برداری جدید و از آغاز فعالیت مجدد شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاههای کیش نیاز به ساماندهی عملیات بندری در بندر چارک احساس می شد در این راستا همزمان با توسعه زیر ساخت های نرم افزاری و سخت افزاری اقدام به طراحی و راه اندازی سامانه الکترونیک عملیات بندری در بندر چارک شده است. 

به کمک این سامانه مراجعات حضوری صاحبان کالا و شناور داران و خطوط کشتی رانی به حداقل رسیده است و از این طریق نظارت بسیار مناسبی از طرف تمامی ارگانها و سازمانهای ذیربط بدون ایجاد وقفه در عملیات تخلیه بارگیری در بندر چارک صورت  می گیرد . 

با استفاده از این سامانه بیش از 60% مراحل عملیات بصورت غیر کاغذی و الکترونیک می باشد و بزودی با جلب همکاری سایر سازمانهای ذیربط این امر به حد نصاب 95% خواهد رسید. 

دسترسی به این سامانه از طریق آدرس الکترونیک www.charakport.ir  امکان پذیر است وکلیه صاحبان کالا و خطوط کشتی رانی می توانند با ورود به سامانه کاربران از مزایای متعدد و سرعت عمل در عملیات تخلیه و بارگیری بهره مند شوند.

شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاههای منطقه آزاد کیش قصد دارد با ارتقاء این سامانه و تجهیز آن به سایر رویه های گمرکی، عملیات بندری در بندر تجاری کیش را نیز از طریق همین سامانه الکترونیک انجام دهد.