به گزارش روابطعمومی و امور بینالملل سازمان منطقه آزاد کیش، مراسم رونمایی از اپلیکشن مدیریت بازگشت کیشوندان به جزیره کیش؛ با حضور غلامحسین مظفری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، معاونین و مدیران این سازمان دوشنبه یازدهم فروردین در سالن اجتماعات سازمان منطقه آزاد کیش برگزار شد.
مهدی نجاری سرپرست و عضو هیات امنای اپراتور تلفن همراه سازمان منطقه آزاد کیش، با بیان اینکه کیشوندانی که قصد بازگشت به جزیره کیش را دارند میتوانند با نصب اپلیکشن در گوشیهای تلفن همراه خود از خدمات مشاوره تلفنی و احراز شفاهی بهرهمند شوند.
وی افزود: اپلیکشن مدیریت بازگشت کیشوندان؛ تحت وب و قابلیت نصب در تمام سیستم عاملها را دارد.
نجاری بر ضرورت راهاندازی خدمات آنلاین این اپلیکشن اشاره داشت و گفت: ضمن حفظ ثبات نسبی در جزیره کیش از تجمعات افراد نیز پیشگیری خواهد شد تا شاهد جزیره پاک و امن باشیم.
مهدی نجاری به قابلیت شناسایی کاربران از نظر «کیشوندی، مجوز اقتصادی، خودرو و منزل، بیمه تامین اجتماعی» در این اپلیکشن اشاره داشت و تصریح کرد: ضمن اینکه صحتسنجی اطلاعات دریافتی از کاربران در این اپلیکشن انجام میشود؛ لوکیشن کاربر را نیز در لحظه ثبت میکند.
وی عنوان کرد: توسط این اپلیکشن ورود کیشوندان را بهصورت تدریجی و کنترل شده به جزیره کیش مدیریت خواهیم کرد.
سرپرست اپراتور تلفن همراه سازمان منطقه آزاد کیش گفت: با نصب اپلیکشن app.telekish.ir رمز یکبار مصرف به کاربر ارسال میشود و با ورود به مرحله بعد درخواست بازگشت کیشوندان به جزیره کیش بهصورت هوایی و دریایی در نظر گرفته شده است که از این طریق پایش و احراز هویت را میتوانیم انجام دهیم.
نجاری خاطرنشان کرد: کیشوندان میتوانند مشخصات فردی خود را اعم از «کدملی، نام و نام خانوادگی، تاریخ ورود، تعداد همراهان و مبدا ورودی» به سامانه 10000934 ارسال کنند و بر مبنای اطلاعاتی که از طریق این سامانه دریافت میشود کاربرها به سمت نامنویسی و تکمیل فرمهای خود اظهاری سلامت هدایت میشوند.
گفتنی است در این اپلیکشن آخرین آمار تعداد مبتلایان جهانی، اخبار مربوط به مصوبات و اخبار شورای سلامت و دیگر ارگانها قابل مشاهده است.
شایان ذکر است، کیشوندان پیش از این که نسبت به نامنویسی اقدام کنند میتوانند در ابتدا تست کرونا انجام دهند که این تست بر مبنای استانداردها، مورد تایید سازمان بهداشت جهانی است.