رئیس اتاق بازرگانی ایران؛

در سال گذشته 180 هیات خارجی برای مذاکره به اتاق بازرگانی مراجعه کردند

خوانساری با اشاره به استقبال کشورهای خارجی برای سرمایه گذاری در ایران از بازدید 180 هیات خارجی از اتاق بازرگانی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، مسعود خوانساری با اشاره به اینکه تحریم ها، روند پیشرفت ایران را کند کرد گفت: تحریم ها باعث شد که ما از تکنولوژی، مدیریت و اقتصاد پیشرفته دنیا فاصله بگیریم و نتوانیم متناسب با رشد اقتصادی دنیا پیشرفت کنیم.

وی ادامه داد: خوشبختانه در چند سال اخیر با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته و رشد کشور مثبت شده است. 

رئیس اتاق بازرگانی ایران تاکید کرد: ثبات نسبی که در قیمت ها به وجود آمده و کاهش شدید تورم از جمله دستاوردهایی بود که در این دولت ایجاد شد.

وی ادامه داد: کاهش قیمت نفت به تمام اقتصادهایی که نفتی بودند، ضربه زیادی زد. تا جایی که کشورهایی نظیرعربستان و امارت که ذخایر نفتی بالایی داشتند، رشد اقتصادیشان به نصف یا یک سوم تقلیل یافت.

رئیس اتاق بازرگانی ایران، تدبیر دولت را سد مهمی در برابر صدمه اقتصادی کشور پس از کاهش قیمت نفت خواند و بیان کرد: کشورهایی نظیر ونزوئلا به دلیل نداشتن ذخائر نفتی، در دوره کاهش قیمت نفت، ضربه های شدیدی دیدند تا جایی که امروز تورم در این کشور بالای 500 درصد است اما ایران خوشبختانه با تدبیر دولت و بنیه اقتصادی محکم توانست این شرایط را کنترل کند تا جایی که ما امسال بالای 5 درصد رشد را تجربه کرده ایم.

وی تاکید کرد: از جمله دلایل عدم سقوط دولت در دوره نوسان قیمت نفت بنیه قوی اقتصادی کشور است. 

رئیس اتاق بازرگانی با اشاره به استقبال کشورهای خارجی برای سرمایه گذاری در ایران گفت: در سال گذشته بیش از 180 هیات خارجی وارد ایران شدند. در واقع کشورهای خارجی برای سرمایه گذاری در کشور بسیار متمایل هستند زیرا تا اندازه زیادی با اقتصاد ایران و پتانسیل های آن آشنایی دارند.

خوانساری افزود: باید محیط فضای کسب و کار را بهتر کنیم در واقع شفاف سازی اقتصاد کشور در همه زمینه ها بسیار مهم است.