در نشست مسئولان سازمان منطقه آزاد کیش با کمیته نظارت ستاد نوروزی کیش عنوان شد:

درآمدزایی توام با حفظ سلامت برنامه سازمان منطقه آزاد کیش در نوروز 1400

معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد کیش نظارت حداکثری بر فعالیت تمامی حوزه ها به ویژه گردشگری و رعایت قوانین بهداشتی را محور فعالیت های ستاد نوروزی کیش برشمرد.

 به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش ناصر آخوندی معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد کیش در نشست با ناظران ستاد نوروزی ضمن اشاره به  اینکه در شرایط سخت مقابله و کنترل کرونا، سلامت و رونق اقتصادی، لازم و ملزوم یکدیگر هستند عنوان کرد: برای جلوگیری از آسیب به کسب و کارها و حفظ سلامت در کنار درآمدزایی ، اجرای مصوبات ستاد کرونا باید با جدیت تمام دنبال شود و نظارت به خوبی انجام شود.

وی افزود: خوشبختانه همه نهاد ها و ارگان های جزیره در بحث نظارت بر رعایت قوانین و مقررات بهداشتی بسیار هماهنگ حضور دارند و سازمان در کنار آنها تلاش می کند تا به بهترین شکل تعطیلات توروزی سپری شود.

معاون توسعه مدیریت سازمان افزود: بودجه جشنواره و رویدادهای نوروزی به بحث مقابله و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تخصیص یافت تا در بحث های نظارتی و کنترل حوزه های مختلف موفق تر عمل کنیم.

وی با اشاره به اعتراض برخی هتل داران به دلیل بالا بودن قیمت بلیط و درخواست آنها برای تعدیل نرخ ها که بواسطه وجود چارترکنندگان گران شده است گفت: سازمان در صدد است کل فروش خطوط هوایی شرکت هواپیمایی کیشبهمقصد جزیره را با هدف تعدیل نرخ ها در اختیار بگیرد تا از این طریق هتل ها نیز متضرر نشوند.

ناصر آخوندی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: مسافران و گردشگران کیش در مبادی پروازی به مقصد جزیره ملزم به انجام تست کرونا قبل از پرواز هستند .

وی افزود: با نظارت جدی و مستمر تلاش می کنیم امسال نیز مانند سال های گذشته نوروزی خوب داشته باشیم که این امر با کنترل های بیشتر و هماهنگی بین دستگاه ها، استفاده از نیروهای حراستی بیشتر به ویژه در حوزه گردشگری و هماهنگی این حوزه با شورای سلامت و ستاد مقابله با کرونا امکان پذیر خواهد بود.

سعید پورعلی معاون فرهنگی اجتماعی سازمان نیز در این نشست با بیان اینکه پرواز ها از سراسر کشور به کیش برقرار است و گردشگران در حال سفربه جزیره هستند گفت: در روزهای آینده امکان افزایش پروازها و ورود مسافران بیشتر وجود دارد.

وی افزود: این جلسه به درخواست شورای سلامت تشکیل شد و موضوع ویژه جلسه نیز بحث آخرین تحولات حوزه کرونا و تقویت و هماهنگی حوزه نظارت در جزیره کیش است.

وی بابیان اینکه وضعیت کنونی کیش در محدوده زرد است و آموزش های لازم در بخش های مختلف برای نظارت ها، تردد،  فعالیت های فرهنگی و اجتماعی و اداری کاملا تعریف شده است گفت: بیشتر استان های کشور به کرونای جهش یافته  آلوده شده است، از این رو نظارت، کنترل و رعایت در تمام بخش های کیش باید به صورت جدی دنبال شود تا احتمال مواجهه با شرایط دشوار را به حداقل برسانیم و با رعایت همه جانبه قوانین بهداشتی و اقداماتی که کمیته نظارت بر مسائل مربوط به کرونا در دستور کار قرار داده است، تلاش کنیم تا در محدوده رنگ های پر خطر قرار نگیریم.

پورعلی به الگوی سال گذشته که در بحث های نظارتی به صورت سه لایه شکل گرفت اشاره کرد و افزود: امسال نیز باید از توان حداکثری در بحث نظارتی استفاده شود چرا که طبق مصوبات ستاد ملی کرونا هر منطقه ای که تغییر رنگ دهد و در محدوده رنگ های پر خطر قرار گیرد به هیچ عنوان به طبقه بندی های کم خطر بر نمی گردد و محدودیت ها بر آن مناطق اعمال خواهد شد.

پورعلی در ادامه این موضوع بر تشکیل جدی حلقه نظارتی سه لایه متشکل از حلقه های درون سازمانی، صنوف مختلف جزیره و همچنین مردم و رسانه ها و صدا و سیما تاکید کرد و گفت: با تقویت نظارت ها، تولید محتوای متناسب با وضعیت کنونی برای نشان دادن نظارت حداکثری و آموزش رفتارهای لازم به مردم و گردشگران می توانیم جزیره را تا حد زیادی از گزند شیوع ویروس در امان نگه داریم.

وی همچنین عنوان کرد: در حوزه حمل و نقل عمومی جزیره که یکی از پر تردد ترین بخش ها محسوب می شود با نظارت مدیرعامل شرکت عمران، آب و خدمات ضدعفونی مستمر خودروهای ناوگان حمل و نقل آغاز شده و باید به صورت جدی پیگیری شود، همچنین ناظران حوزه های مختلف با حضور مستمر در هتل ها بازارها، رستوران و کافی شاپ ها باید شرایط را کنترل و نظارت کنند.

پور علی ضمن ابراز خرسندی از تدابیر سازمان منطقه آزاد کیش، شورای سلامت، ستاد نوروزی و کمیته نظارت برای ایام پر رفت و آمد نوروز، خواستار همکاری حداکثری مردم و گردشگران شد و گفت: امید دارم عید امسال را با کمترین آسیب و بدون اعمال محدودیت از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا و بدون نیاز به قرنطینه پشت سربگذاریم.

محمدرضا رضانیا رئیس شورای سلامت کیش نیز از تمامی ناظران و دست اندرکاران خواست تا مسائل مربوط به کنترل شیوع ویروس را با دقت و حساسیت بالا دنبال کنند و در صورت مشاهده موارد تخلف به ویژه در رستوران ها و کافی شاپ ها با متخلفان برخورد قاطع داشته باشند تا جزیره کیش از اعمال محدودیت ها حفظ شود.

وی خواستار لغو تمامی برنامه ها، رویدادها و تجمعات پرخطر در ایام نوروز شد و گفت:نظارت در همه بخش ها باید حداکثری باشد، باید از شکل گرفتن خوشه های بیماری با جدیت تمام جلوگیری کنیم.

وی افزود: جوامع صنفی و حوزه های سازمانی نیز حلقه نظارتی را با استفاده از ارکان مورد نیاز محکم تر کنند وخطوط پروازی به عنوان مهمترین بخش سفرها ظرفیت پذیرش مسافر در پرواز ها را به گونه ای در نظر گیرد که قوانین و مقررات بهداشتی به صورت کامل رعایت شود.

مباحث رعایت فاصله گذاری در طول پروازها،مدیریت و نظارت بر خانه های شبانه و هتل آپارتمان ها و برگزاری کنسرت ها بعد از ساعت کار بازارها مواردی بود که در این نشست از سوی اعضاء مطرح شد.

در دست داشتن تست PCR منفی از سوی گردشگران، تقویت نظارت به ویژه بر قرنطینه های خانگی، مکاتبه درخصوص کاهش تعداد پرواز ها، تشکیل جلسات کمیته نظارت در ایام نوروزو کنترل تردد شناورهای غیر مجاز با هماهنگی دریابانی کیش و بنادر همجوار از جمله مصوبات این نشست بود.