دانش آموزان کیش سنجش سلامت می شوند

طرح سنجش سلامت دانش آموزان مقطع متوسطه اول ودوم دركيش درحال اجراست

به گزارش روابط عمومي واموربين الملل سازمان منطقه آزاد كيش، با توجه به اینکه ارائه خدمات بهداشتی درمانی به دانش آموزان یکی از عوامل موثر در پیشرفت تحصیلی ، سلامت جسمانی و روانی آنان است به همین منظور مرکز توسعه سلامت کیش طرح سنجش و ارزیابی دانش آموزان را در مدارس  متوسطه اول و دوم کیش آغاز کرده است.

دراين طرح سلامت جسمی و روانی دانش آموزان از نظر آموزشی و کنترل عوامل افت تحصیلی ، بهداشتی ، پیشگیری از بیماریها و بروز معلولیت ها مورد ارزیابی قرار گیرد.

سنجش دانش آموزی در قالب برنامه های مراقبت سالانه دانش آموزان در مدارس و در راستای اجرای برنامه کشوری ، در مدارس کیش نیز درحال اجراست .

دراين طرح دانش آموزان مقطع متوسطه اول و دوم کیش به صورت مقدماتی به منظور شناسایی برخی اختلالات و بیماری ها توسط  پزشکان و کارشناسان و مراقبین سلامت ارزيابي مي شوند.

اين سنجش شامل ارزیابی های اولیه از قبیل رشد  قدی نسبت  به سن، نمایه توده بدنی، اختلال پوست و مو، وضعيت دهان و دندان، اختلال ریوی، اختلال روانپزشکی، رفتارهای پر خطر، فشار خون، اختلال بینایی، اختلال شنوایی، اختلال گفتاری، آمادگی تحصیلی و اختلال رفتاري (اوتيسم) است. 

هدف از اجرای این طرح ارزیابی مقدماتی و معاینات پزشکی این دانش آموزان ، پیگیری ،ارجاع و درمان دانش آموزان دارای اختلال ، شناخت و پیشگیری بیماریهای شایع در مدارس و تشخیص و پیگیری دانش آموزانی که نیاز به مراقبت ویژه دارند است.

پیش بینی می شود در این طرح حدود 974 دانش آموز مورد سنجش قرار گیرند .