جشنواره واگویه های جنوب به کار خود پایان داد

برگزیدگان نهایی دومین جشنواره داستان صوتی کیش "واگویه‌های جنوب" معرفی شدند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، آیین اختتامیه دومین دوره جشنواره داستان صوتی کیش «واگویه‌های جنوب» با معرفی برگزیدگان نهایی این رویداد، شامگاه شنبه 30 بهمن در سالن خوارزمی مرکز همایش‌های بین‌المللی جزیره کیش برگزار شد.

شمسیان راد، سرپرست معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش، این رویداد را حاصل یک تجربه و ذوق خاص برشمرد و عنوان کرد: جنوب همچنان قصه نگفته بسیار دارد،شرایط شیوع ویروس کرونا موجب شد تا معذوراتی داشته باشیم و امید است که سال های آینده مراسم پرشور و باشکوه ‌تری را برگزار کنیم.

بر اساس این گزارش امین جوکار و حیدو هدایتی با روایت ترکیبی از داستان و ترانه جنوب، آغازگر این مراسم بودند و امین جوکار دبیر هنری رویداد"واگویه‌های جنوب"  در ابتدای مراسم گزارش مختصری از دو دوره برگزار شده ارائه داد.

رضا اردلان، مدیر امور فرهنگی معاونت اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش نیز با ابراز خرسندی از برپایی چنین رویدادی گفت: اینگونه برنامه‌ها توان احیا دوباره مطالعه در جامعه را دارند.

وی همچنین از تولید لوح فشرده آثار برگزیده ۲دوره جشنواره واگویه‌های جنوب خبر داد و از بابک عامل، مدیر مجموعه فرهنگی، هنری و رسانه‌ای آوای کیش به عنوان متولی برگزاری جشنواره تقدیر کرد.

در بخش دیگراین آیین به پاس یک عمر تلاش در قصه‌گویی از احترام سادات برومند، پیشکسوت قصه‌گویی، اجرا و سینمای کشور تقدیر شد.

برومند با بیان اینکه برگزاری چنین رویدادهایی موجب آشنایی بیشتر قشر جوان‌ جامعه با فرهنگ بومی می‌شود گفت: این جشنواره مکمل بسیار خوبی برای ترغیب و تشویق به کتابخوانی است.امیدوارم که با حمایت سازمان منطقه آزاد کیش در سالهای آتی نیز شاهد برگزاری ادوار بعدی جشنواره واگویه‌های جنوب باشیم.

در بخش بعدی مراسم اختتامیه جشنواره داستان صوتی کیش که داوری آن برعهده منصور ضابطیان، شاهین بهرام نژاد و امین جوکار بود بیاینه هیات داوران توسط ضابطیان قرائت شد.

در بخش پایانی رویداد که اجرای آن برعهده شاهین بهرام‌نژاد بود نیز نفرات برتر دومین جشنواره داستان صوتی کیش معرفی شدند.

بنابر اعلام نهایی هیات داوران، داستان «تشک ابری» از پیمان زند، «سایه‌ای که پوست خورد» از حسن مختارزاده و«همون شب» از محمد قاسم‌پور؛ عناوین اول تا سوم را به خود اختصاص دادند و داستان‌های «هیما» از ندا طالشی و «مارادونا جامیه» از حامد مرادی به عناوین شایسته تقدیر دست یافتند.

همچنین کوثر سیروس، نوجوان ساکن کیش به عنوان جوان‌ترین شرکت‌کننده در جشنواره مورد تقدیر قرار گرفت.

گفتنی است در آیین اختتامیه دومین دوره جشنواره داستان صوتی کیش «واگویه‌های جنوب»،از لوح فشرده آثار برگزیده هر دو دوره رونمایی شد.