ثبت ركورد جديد 121 پرواز روزانه در جزيره كيش

در روزهاي پاياني سال شمار پروازهاي روزانه فرودگاه بين المللي كيش از مرز120 پرواز گذشت .

به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل سازمان منطقه آزاد كيش، انجام 121پرواز در روز جمعه 28 اسفند در فرودگاه بين المللي كيش ثبت يك ركورد جديد در آمار پروازهاي روزانه فرودگاه اين منطقه بود.

27 اسفند نيز112 پرواز 12 هزار و 898  گردشگر را از استان هاي مختلف كشور به جزيره كيش و بالعکس انتقال دادند كه در مقايسه با 27 اسفند پارسال شاهد رشد 40 در صدي پروازها و افزايش 24 درصدي گردشگران بوديم.

به گفته فتاحي مديركل فرودگاه بين المللي كيش در مجموع پروازهاي 25 تا 27 اسفند نسبت به مدت مشابه پارسال 17 درصد رشد داشته و آمار گردشگران نيز 4 درصد بيشتر شده است.

پيش بيني مي شود  مجموع تعداد پروازهاي 25 اسفند تا  15 فروردین سال 95 در فرودگاه بین المللی کیش از مرز دو هزار و200 پرواز فراتر رود.

لازم به ذكر است فرودگاه بين المللي كيش پس از فرودگاه مهرآباد و مشهد سومين فرودگاه پر تردد كشور است که در مناسبت هايي مانند  نوروز، براي افزايش قابل توجه پروازهاي روزانه آمادگي كامل دارد. 
با توجه به روند رو به رشد سفر به جزیره کیش، سازمان منطقه آزاد كيش در دو سال گذشته  با توسعه پايانه هاي اين فرودگاه و ایجاد فضای مناسب زمينه سهولت تردد گردشگران را فراهم كرده است.

برج مراقبت جدید فرودگاه کیش  با امکانات و تجهیزات استاندارد، طراحي و ساخت  پايانه  مسافری با ظرفيت پذيرش سالانه چهار و نيم ميليون، ساخت هلی پورت، بهسازی و مرمت باند جنوبی، سیستم روشنایی و تعریض باند جهت فرود بزرگترین هواپیمای جهان که هواپیماهای ایرباس 380 است از ديگر طرح هاي اجرا شده و در دست اجرا در فرودگاه بين المللي كيش است.