توسعه کشور در گرو حمایت از ظرفیت‌های تولید داخل است

سرپرست شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه کیش و مدیر اجرایی نمایشگاه پتروشیمی، حمایت از دانش و تولید ایرانی و جوانان توانمند کشور را مهم‌ترین گام در مسیر توسعه کشور دانستند.

به گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد کیش، سرپرست شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه کیش، در آیین افتتاح "سومین نمایشگاه و همایش تخصصی حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی با نگاه ویژه به صنعت پالایش و پتروپالایش" با ابراز امیدواری از تعامل مناسب بین شرکت‌های حاضر در نمایشگاه با ارگان‌های کیش، با اشاره به شعار سال اظهار داشت: صنعت پتروشیمی که از ارکان اصلی صنعت نفت است گامی موثر در جهت اجرای منویات مقام معظم رهبری به شمار رفته و نقش بسزایی در تولید ناخالص ملی دارد.

علیرضا ابراهیم‌پور ادامه داد: این نمایشگاه در این سطح، نقطه‌ی عطفی در جهت گسترش تعامل‌ها بین شرکت‌ها و حوزه‌های تامین مالی و ساخت داخل که همواره تاکید مقام معظم رهبری نیز بوده است، به شمار می‌رود.

وی در پایان با ابراز امیدواری از میزبانی خوب در کیش، گفت: اميدواريم با ظرفیت‌های موجود در کشور و توان خوب متخصصین این حوزه بتوان گام موثری در جهت ساخت و تولید داخلی در صنعت پتروشیمی و بهره‌ی حاصل از آن در کشور برداشت.

در ادامه‌ی این نشست، مدیر اجرایی رویداد، ضمن تقدیر از تمامی همراهان این رویداد و تلاشگران در مسیر توسعه حوزه پتروشیمی در سه سال گذشته، گفت: شاید در ابتدا به آینده‌ی این اتفاق مبارک، این‌قدر امیدوار نبودیم و مشکلاتی چون تحریم را، مانعی بر سر راه نیل به اهداف می‌دانستیم اما امروزه شاهد هستیم که این نهال نوپا، توسط نخبگان شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی به بار نشست و قطعا در سال‌های آینده، بار بیشتری را نیز شاهد خواهند بود.

جواد گلی در بیان تمایزات و نکات مثبت این نمایشگاه، گفت: در کشور سابقه نداشته است که در مجموعه‌ای، تولیدکنندگان، سازندگان، تامین‌کنندگان، مصرف‌کنندگان و تسهیل‌کنندگان آن فرایند همه در کنار هم، شناسایی و جمع شوند و سازمانی واحد به‌صورت جدی در کل طول سال بر این همبستگی نظارت داشته باشد.

مدیر برند، مسئولیت اجتماعی و روابط‌عمومی گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس، اتفاق دوم را محوریت نمایشگاه با حضور شرکت‌های دانش‌بنیان می‌باشد و در هرحال حاضر بیش از ۳۲۰ شرکت دانش‌بنیان بزرگ کشور حضور دارند و مطالبه‌گران جدی این حوزه هستند.

جواد گلی، پنل‌ها و نشست‌های تخصصی این نمایشگاه را نقطه قوت سوم دانست و افزود: در هیچ رویدادی ۱۲ساعت همراهی مسئولین حوزه‌های مختلف نمایشگاه را شاهد نخواهید بود اما در این مجموعه، نه تنها شاهد آن و ارائه محصولات هستیم بلکه گروه خلیج فارس، به مفهوم واقعی، معتقد و خریدار این محصولات می‌باشد.

مدیر اجرایی سومین نمایشگاه و همایش تخصصی حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی، در پایان حمایت از دانش و تولید ایرانی و جوانان توانمند کشور را گام نهادن در مسیر توسعه کشور دانست و با تاکید بر رعایت جنبه‌های فنی و تخصصی در این رویداد، ضمن تقدیر از حضور بانک‌ها و منابع مالی در کنار نمایشگاه، گفت: زیان‌ده نبودن و متفاوت بودن روزها که در حدیثی از امیرالمؤمنین سفارش شده است، با این نمایشگاه محقق شده است.