توسعه همکاری های سازمان بورس و اوراق بهادار با سازمان منطقه آزاد کیش

معاون سازمان بورس و اوراق بهادار در نشست مشترک با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، از حضور پررنگ سازمان منطقه آزاد کیش و شرکت‌های تابعه آن در بازار سرمایه استقبال کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، دکتر غلامحسین مظفری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در این دیدار؛ ضمن تقدیر از حمایت‌های سازمان بورس و اوراق بهادار در جهت اجرای برنامه‌های بازار سرمایه‌ای سازمان منطقه آزاد کیش گفت: انتشار اوراق صکوک نقطه آغازین این سازمان برای حضور فعال در بازارهای مالی کشور است.

دکتر مظفری تأکید کرد: با استفاده از سایر ابزارهای تأمین مالی، هم سازمان و هم بخش خصوصی هیچگونه نگرانی و محدودیت مالی برای پیشرفت پروژه‌ها نخواهند داشت.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، شفافیت، اتمام به موقع پروژه‌ها، بهای تمام شده واقعی پروژه و پاسخگویی تأمین مالی شوندگان را از ویژگی‌های بارز حرکت در مسیر بازار سرمایه برشمرد و از پیشنهاد معاون سازمان بورس برای توسعه فرهنگ مالی از طریق آموزش استقبال کرد و افزود: سازمان منطقه آزاد کیش آمادگی دارد تا تمامی نیازهای آموزشی را برای توسعه فرهنگ مالی فعالان اقتصادی کیش و سایر مناطق آزاد فراهم کند.

دکتر حسن امیری معاون سازمان بورس و اوراق بهادار نیز در این نشست، از حضور پررنگ سازمان منطقه آزاد کیش و شرکت‌های تابعه آن در بازار سرمایه استقبال کرد و با بیان اینکه این سازمان در استفاده از ابزارهای نوین تأمین مالی پیشرو عمل کرده است گفت: مناطق آزاد و از میان آنها کیش، ظرفیت های مطلوبی برای حضور در بازار سرمایه به ویژه در حوزه تأمین مالی دارد.

معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به اینکه ثبت شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه کیش در فهرست ناشران بازار سرمایه کشور؛ نشان از حرکت سازمان منطقه آزاد کیش به سمت شفافیت بیشتر و مدرن سازی فعالیت‌های اقتصادی این جزیره دارد گفت: همکاری های لازم برای تحقق اهداف بزرگ این سازمان در تمامی برنامه ها و امور خواهیم داشت.

وی با اشاره به حجم گسترده سرمایه‌گذاری و فرصت‌های­ سرمایه‌گذاری در جزیره کیش و ارزشمند خواندن آن، افزود: سازمان منطقه آزاد کیش می‌تواند راهنما و مشاور توانمند برای بهره مندی بخش خصوصی از مواهب بازار سرمایه کیش باشد و ما نیز در این راستا آماده ایم تا با برنامه‌ریزی مدون و برگزاری دوره‌های آموزشی مستمر همراه و همگام این مجموعه در این امر مهم باشیم.