در ستاد اقدامات پیشگیرانه ویروس کرونا درکیش مصوب شد:

تمدید محدودیت های یک هفته ای در کیش

دکتر رضانیا در سی و هشتمین جلسه ستاد اقدامات پیشگیرانه کرونا از تمدید مدت محدودیت‌های کرونایی تا پایان هفته و تشدید جدی نظارت ها خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد کیش ، محمدرضا رضانیا سخنگوی شورای سلامت کیش در سی و هشتمین جلسه شورای ستاد مبارزه با بیماری کرونا با تاکید بر اینکه مهم ترین عامل درپیشگیری موفق این همه گیری توجه جدی ساکنان و گردشگران در رعایت ضوابط بهداشتی است گفت: تمامی محدودیت‌های که درروزهای گذشته اعمال شده بود تا پایان هفته تمدید خواهد شد و چگونگی ادامه و یا لغو این محدودیت‌ها درجلسه روز شنبه 4 اردیبهشت تعیین خواهد شد.

به گفته سخنگوی شورای سلامت کیش در شرایط قرمز اپیدمی جزیره کیش  مهلت قانونی تردد خودروهای پلاک ملی متعلق به ساکنان جزیره کیش از یک ماه به دوماه افزایش یافت تا از سفرهای غیر ضروری ساکنان به سرزمین اصلی و مراجعات اداری کاسته شود.

ارائه درخواستی از سوی ستاد اقدامات پیشگیرانه کرونا به کمیته اقتصادی ستاد مبنی بر بررسی شرایط اقتصادی مشاغل و صنوف بخش خصوصی وارائه راهکارهای حمایتی برای تقویت و حمایت مشاغل آسیب دیده از کرونا سومین مصوبه این جلسه بود.

دکتر رضانیا همچنین با اشاره به اینکه کم توجهی افراد به رعایت فاصله های اجتماعی، ضوابط بهداشتی و اجتناب از ترددهای غیر ضروری مهم ترین عامل اوج گیری دوباره این بیماری است اظهارداشت : درشرایط افزایش شیب ابتلا به کرونا متاسفانه میزان رعایت ساکنان و گردشگران کاهش یافته و به75 درصد رسیده است.

وی باتاکید بر اینکه تنها با توجه بیشتر به رعایت ضوابط می توان به کاهش شیب ابتلا امیدواربود اظهارداشت: دورهمی های خانوادگی ، حضور دسته جمعی خانواده ها درپارکها و سواحل و تردد های غیر ضروری دراماکن تجاری از جمله دلایل انتقال خوشه ای ویروس جهش یافته کرونا و  افزایش میزان ابتلا در بین ساکنان است.

دکتر رضانیا همچنین ازگروه های بازرسی و نظارت مرکزتوسعه سلامت و سایر نهادهای مرتبط خواست تا بدون اغماض و باجدیت بامتخلفان برخوردکنند.

وی تصریح کرد: در حالیکه بیش از یک سال از همه گیری می گذرد و انتظارمی رود سطح آگاهی مردم درخصوص راهکارهای پیشگیری افزایش یافته باشد دیگر تذکرکتبی کافی نیست و باید با متخلفان درصنوف مختلف برخورد قاطع و قانونی داشت.

سخنگوی شورای سلامت کیش همچنین بر ضرورت اتخاذ تمهیدات لازم برای آماده سازی مراکز واکسیناسیون تاکید کرد و گفت : باتوجه به پیش بینی جهت توزیع واکسن درجزیره کیش همزمان باسراسرکشور از اواخر اردیبهشت باید برای اختصاص یک یا چند مرکز واکسناسیون عمومی درکیش آمادگی لازم را ایجادکرد.

دکترپور علی رییس ستاد اقدامات پیشگیرانه کرونا درکیش نیز با تاکید برضرورت توجه افراد به رعایت ضوابط بهداشتی وپرهیز از عادی انگاری گفت: افزایش شمارمبتلایان به کرونا درهفته های گذشته بیانگر افزایش ذخیره این ویروس درجزیره کیش است و چنانچه تنها وضعیت جسمی درصد اندکی ازاین افراد مبتلا وخیم شود افزایش شمار افراد بستری در بیمارستان شرایط ارائه خدمات و تاب آوری بیمارستان را دچارمشکل می سازد.

 پورعلی غربالگری و شناسایی به موقع بیماران و تسریع روند درمان مبتلایان درمراکز درمانی را ازجمله دلایل کنترل موفق همه گیری در کیش برشمرد و اظهارداشت: با دستورصریح سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش همه تجهیزات مورد نیاز و درخواستی بیمارستان به سرعت خریداری خواهدشد تاخدمات استانداردو مطلوبی به هموطنان ارائه شود.

وی همچنین درخصوص کسب آمادگی برای واکسیناسیون همگانی کرونا درکیش گفت:باید با بررسی تجربه سایرشهرهای کشوریک الگوسازی موفق داشته وانتقال و توزیع واکسن را به بهترین روش کارآمد مدیریت کنیم.

وی همچنین از فعالان بخش خصوصی و همه دست اندرکاران مقابله باکرونا وگروه های نظارتی برای تقویت تعاملات و همدلی برای حفظ و بهبود شرایط جزیره کیش  قدردانی کرد.

دکترنادعلی رییس بیمارستان کیش نیز با اشاره به سیرصعودی ابتلا در جزیره کیش در هفته های گذشته گفت: درحالیکه میزان ابتلا در بین گردشگران کاهش یافته شمار ساکنانی که به ویروس کرونا مبتلامی شوند افزایش داشته است و این امرشامل همه صنوف واقشار مختلف مردم بوده است.

نادعلی میانگین سن ابتلا را 40تا60 سال عنوان و تاکید کرد: در حالیکه کارکنان بیمارستان با جدیت تلاش می کنند تاخدمات مناسبی به مراجعان ارائه کنند از ساکنان نیزانتظارمی رود تا برای حفظ تاب آوری بیمارستان و مقابله موفق با این همه گیری باجدیت ضوابط بهداشتی رارعایت کنند.

کاهش شمارپروازهای ورودی به مقصدکیش درصورت نیازو باهماهنگی سازمان هواپیمایی کشوری ، تعامل بخش خصوصی وصاحبان صنوف بامسئولان ستادکرونا درجهت تسریع درروند مهاراین بیماری درکیش ، تامین نیازمندی های مرکز توسعه سلامت و بیمارستان، نظارت جدی بر روند ارائه خدمات درمراکز خدماتی و فعالیت صنوف و تلاش درجهت ارتقاءسطح آگاهی عمومی شهروندان برای رعایت ضوابط بهداشتی و همکاری باروند مقابله باکرونا و توجه به شرایط اقتصادی واستمرارفضای کسب و کارفعالان بخش های خصوصی  ازدیگر مواردی بود که دراین نشست مطرح شد.