تلاش برای ارتقا سطح ووشو کیش در کشور

رئیس هیئت ووشو کیش گفت: با به کارگیری کادر فنی خبره و استعداد یابی در این رشته ورزشی، جایگاه ووشو جزیره را در سطح کشور ارتقاء خواهیم داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، سهیلا منصوریان رئیس هیئت ووشو کیش گفت: این رشته ورزشی در رده های نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسال فعالیت دارد و بخش عمده ای از ورزشکاران را نوجوانان و جوانان با استعداد تشکیل می دهند که این نوید بخش پرورش استعدادهای مطرح برای ورزش ووشو کشور است.

سهیلا منصوریان افزود: ثنا طاهرخانی نخستین ورزشکار رشته ووشو در جزیره کیش است که به عضویت رسمی تیم سپاهان در لیگ برتر ووشو در آمده است.

وی ادامه داد: باشگاه سپاهان برای هر فصل ۱۴ بازیکن 7 نفر در ساندا و 7 نفر در تالو و نمایشی جذب می کند که انتخاب ثنا طاهرخانی بسیار ارزشمند و حائز اهمیت برای ورزش ووشو کیش محسوب می شود و موید آن است که این رسته ورزشی در کیش می تواند به مراتب بالا در سطح کشور ارتقاء پیدا کند.

رئیس هیئت ووشو کیش کیفیت و سطح فنی ووشو کاران کیش را خوب و در حال پیشرفت ارزیابی کرد و افزود: در آذر ماه 1401 بواسطه آمادگی خوب ووشوکاران دختر، نخستین دوره مسابقات ووشو سوپر فایت کارتالا بخش بانوان در جزیره کیش برگزار کردیم.

وی تاکید کرد: این رقابت‌ها با حضور ۶۰ ورزشکار از جزیره کیش، تهران، شیراز، اصفهان، تبریز، ارومیه، شهرکرد، بندرعباس و قشم برگزار شد و دختران ووشوکار جزیره کیش با کسب ۶ مدال طلا بر سکوی نخست ایستادند و کاپ قهرمانی را بالای سر بردند و ورزشکاران تهران و اصفهان به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند.

سهیلا منصوریان گفت: برگزاری این رویداد در جزیره کیش زمینه را برای میزبانی کیش در مسابقات ووشو فراهم کرده است اما اعتقاد دارم زمانی پذیرای میزبانی مسابقات خواهیم بود که بتوانیم عنوان نخست را از آن خود کنیم.

وی با اشاره به درخشش ووشوکاران در بخش مردان از مجید خوبیاری داور بین الملل و محمد مهدی سلجوقی مربی مطرح این رشته قدردانی کرد و افزود: خوبیاری و سلجوقی یارو یاور ووشو کاران کیش هستند که با چشم پوشی های مادی و تلاش خستگی ناپذیر، در راستای ارتقا ووشو در جزیره کیش گام بر می دارند.

رئیس هیئت ووشو کیش با بیان این که در سال های گذشته تیم ووشو به مسابقات کشوری اعزام نمی شدند و متاسفانه سهمیه آن به استان های دیگر واگذار می شد؛ افزود: در حال حاضر سیاست هیئت ووشو، بهره مندی از ظرفیت های کیش است ولی اگر در اوزان مربوط به ووشو بزرگسالان، ورزشکار مطرح نداشتیم طی شرایط خاص و کسب آمادگی های لازم ورزشکار، از سایر استان های جذب خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: از اول خرداد در اردوی آماده سازی بازی‌های آسیایی 2023 هانگژو و همچنین مسابقات قهرمانی جهان 2023 تگزاس که به صورت متمرکز در آکادمی ملی ووشو تهران برپا خواهد شد؛ شرکت خواهم داشت.