در جلسه شورای سلامت کیش با محوریت گام دوم ابلاغیه ستاد ملی کرونا مطرح شد؛

تقویت راهبرد مهار و کاهش آسیب‌ها، باعث کنترل منحنی اپیدمی در کیش

سعید پورعلی: با تقویت راهبرد مهار و کاهش آسیب‌ها در راستای مدیریت بحران و مقابله با ویروس کرونا، در شرایط بحرانی منجر به تاب‌آوری بیمارستان تخصصی و فوق‌تخصصی کیش می‌شود

به گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد کیش، جلسه شورای سلامت کیش با حضور سعید پورعلی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش، معاونین و مدیران این سازمان، نماینده نهادها و ادارت مستقر در جزیره کیش با محوریت ارائه گزارش بهداشت و درمان و ستاد بازگشت کیشوندان و تشریح سیاست‌های گام دوم ستاد ملی کرونا دوشنبه 25 فروردین در سالن رازی مرکز همایش‌های بین‌المللی کیش برگزار شد.

سعید پورعلی رییس شورای سلامت کیش ضمن تشکر و قدردانی از پرسنل بهداشت و درمان، سربازان گمنام امام زمان (عج) در تامین امنیت کیش و بخش خصوصی که در تمام گام‌ها، کنار شورای سلامت کیش بودند، افزود: نقش راهبرد مهار که تاکنون شناسایی بیمار بود با تمام قوت ادامه خواهد داشت و با فراهم شدن دستگاه تست کرونا این مهم تقویت می‌شود.

پورعلی بر لزوم دستگاه تست کرونا و در نهایت غربالگری هدفمند اشاره داشت و عنوان کرد: تعامل موثر میان بخش بهداشت و بخش درمان ثمرات و دستاوردهای خوبی به دنبال داشته است.

وی شناسایی بیماران و ایزولاسیون را یکی از راهبردهای مهم این گام برشمرد و گفت:  با انجام تست گسترده ایزولاسیون می‌توانیم فرصت کنترل اپیدمی را افزایش دهیم.

سعید پورعلی خاطر نشان کرد: بهبود نمونه‌گیری از ابتدا، سیاست بخش بهداشت و درمان بود و نتیجه افزایش آمار شناسایی بیماران نشان دهنده نمونه‌گیری دقیق و در نهایت بحث قرنطینه و پیشگیری از شیوع این بیماری در جامعه است.

وی با اشاره به پیک دوم این بیماری که از نهم اردیبهشت آغاز می‌شود اشاره داشت و گفت: با تقویت نظام مراقبت بیمار و بیماریابی می‌توانیم با موفقیت از پیک دوم عبور کنیم.

وی تاکید کرد: جلب مشارکت جامعه در رعایت مسائل بیماری و بهداشتی و همکاری در اجرای موثر سیاست‌های ستاد مقابله با کرونا اعم از فاصله‌گذاری اجتماعی و ایزولاسیون اجتماعی همچنان ادامه دارد.

رییس شورای سلامت کیش بهره‌گیری از ظرفیت رادیو کیش را جلب مشارکت جامعه در حوزه‌های فاصله‌گذاری اجتماعی عنوان کرد و اظهار داشت: می‌توانیم با کمک به توسعه نظارت‌های همگانی، گزارش و به‌ویژه در بحث قاچاق مسافر از طریق ورودی بنادر اطلاع‌رسانی موثر انجام شود.

سعید پورعلی با اشاره به تاکید مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش بر استمرار گفتمان میان بخشی، افزود: انسجام، وحدت و همدلی که میان بخش‌ها شکل گرفته است تا زمان سرکوبی  بیماری در کیش باید استمرار داشته باشد.

وی بر هدفمند بود بسته‌های حمایتی و سلامت در جزیره کیش اشاره داشت و گفت: تامین عادلانه اقلام بهداشتی و درمانی برای اقشار آسیب‌پذیر اعم از بیماران قلبی عروقی، دیابتی، ضعف سیستم ایمنی، زنان باردار و افراد ساکن در مناطق کم‌سواد، و پر جمعیت را جزو اولویت‌های این ستاد عنوان کرد.

گفتنی است همچنان تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها ادامه دارد و دروس مدارس در بستر اینترنت و به‌صورت آنلاین برگزار خواهد شد و این امر به قوت خود باقی است.

شایان ذکر است مدیران حاضر در این جلسه گزارش عملکرد خود را در راستای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا و مدیریت بازگشت کیشوندان و شیوه اجرای طرح قرنطینه در کیش را ارائه دادند.