تسهیل امور در جهت نیل به سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین

در دیدار فرماندار شهرستان بندرلنگه و بخشدار جزیره کیش، با سعید پورزادی معاون عمرانی و زیربنایی سازمان بر رعایت مواردی برای تسهیل امور در جهت نیل به شعارسال با عنوان «سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» تاکید و تسهیلاتی مانند زمین، دانش فنی و تامین اعتبار از جمله‌ی این الزامات بیان شد.

به گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد کیش، در این نشست سعید پورزادی با تاکید بر این‌که نگاه صنعتی مناطق آزاد، بنگاه‌داری نیست، اظهار داشت: سازمان منطقه آزاد کیش در قالب قراردادهای بی او تی(BOT) با سرمایه‌گذاران حوزه‌های مختلف دانش‌بنیان همکاری خواهد داشت.

وی با اشاره به اهمیت صنایع های‌تک، نفتی و مرتبط با اقتصاد آبی و گردشگری که در اسناد بالادستی طرح جامع نیز به آن تاکید شده است ادامه داد: در صورت وجود قابلیت ساخت و تولید با استانداردهای موجود،زمین در اختیار سرمایه‌گذار قرار خواهد گرفت تا علاوه بر کمک به ظرفیت تولیدکننده، به اشتغال‌زایی، توسعه صنعت در کیش، ارزآوری و درنهایت ارتقای سطح تراز تجاری کیش بیانجامد.

پورزادی بر همراهی سازمان با سرمایه‌گذاران برای صنایعی که به رشد اقتصاد کشور کمک کرده تاکید کرد و افزود: صنایع دانش‌بنیان، منجر به صادرات تکنولوژی، صادرات و صدور خدمات فنی مهندسی و مثبت کردن تراز تجاری می‌گردد و جزیره کیش نیز به همین علت از تراز تجاری خوبی برخوردار است.

فواد مرادزاده، فرماندار بندر لنگه نیز در ادامه همکاری سازمان بنادر چارک، آفتاب و جزیره کیش را در ایام نوروز فوق‌العاده و ستودنی دانست و با تاکید بر تقدیر ویژه از عوامل این حوزه‌ها اظهار داشت: علی‌رغم افزایش صددرصدی مسافر به نسبت سال98 که آخرین نوروز پیش از کرونا محسوب می شود، کیش با پیش‌بینی تمامی بحران‌ها و الزامات این ایام، به شایستگی از عهده‌ی میزبانی مسافران در این ایام که رقمی بالغ بر 350هزار مسافرت از مبادی ورودی و خروجی هوایی و دریایی را در این مدت کوتاه شامل می‌شدند، برآمد.

پورزادی نیز با تاکید بر تحقق نیت میزبانی کیش و رضایت‌مندی حداکثری آنان و همچنین تقدیر از تلاش‌های فرماندار بندر لنگه اظهار داشت: طبق نظرسنجی‌های به‌عمل‌آمده، مسافران نوروزی از خدمات و امکانات جزیره در این ایام بالای 90درصد رضایت داشتند.

وی همچنین با اشاره به موکب‌های پذیرایی و توزیع مواد غذایی بین مردم توسط هموطنان خوب بندر چارک، بر تامین مایحتاج عمومی و کالاهای اساسی در حوزه‌های مختلف در کیش تاکید کرد و افزود: در این ایام نیروهای سازمان منطقه آزاد کیش ، بنادر کیش و فرودگاه نیروهای انتظامی ، بسیج و خدمات شهری ،کارکنان مراکز گردشگری و بازار در نهایت احترام و ادب نسبت به مسافران، با آموزش‌هایی که دیده بودند به‌صورت شبانه‌روزی ارائه‌ی خدمات داشتند.

در پایان این نشست،‌ محبوبه کرمی بخشدار کیش نیز، با تاکید بر توصیه‌ی معاونت عمرانی و زیربنایی کیش مبنی بر ایمن‌سازی و توسعه و بروزرسانی تفریحات دریایی، و تحقق شعار سال، به بازدید از برخی کلوب‌های دریایی اشاره کرد و پیشنهاداتی در خصوص استانداردسازی وتولید تجهیزات تفریحات دریایی ارائه داد.