مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش درگردهمایی نوروزبانان بی نوروز؛

تحول گسترده٫ برنامه کیش در سال 94 است

دکتر مونسان درگردهمایی نوروزبانان بی نوروزبا اشاره به برنامه ریزیهای انجام شده برای افزایش سرعت توسعه کیش درسال 94 از تحول گسترده این جزیره به عنوان برنامه پیش رو خبرداد.

به گزارش روابط عمومی واموربین الملل سازمان منطقه آزاد کیش٫ دکتر مونسان درگردهمایی نوروزبانان بی نوروز با اشاره به تلاشهای انجام شده برای رشد وتوسعه کیش از گذشته تا امروزگفت : جزیره کیش درحال حاضر به نقطه ای رسیده که می تواند به عملکرد خود در خصوص منطقه آزاد بودن افتخارکند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش افزود: امروز در هر مقطعی که هستیم و به رغم همه نقدها در حوزه مناطق آزاد، می توان با قوت اذعان داشت که کیش در مدار توسعه قرار دارد .

وی با یاد آوری اینکه گردشگری ماموریت محوری جزیره کیش است وسال گذشته یک میلیون و 620 هزار گردشگر به کیش سفر کرده اند گفت : براساس استاندارهای جهانی بسته های گردشگری در مناطق مختلف یک هزار و 70 دلاراست ودر منطقه آزاد رقم 860 دلار برای این موضوع انتخاب شده است.

مدیر عامل منطقه آزاد کیش با تاکید بر اینکه اگر میزان گردشگر را محاسبه کنیم رقم حاصل چهار هزار میلیارد تومان می شود و اگر این رقم از کشور خارج می شد رشد کشورهای منطقه را بدنبال داشت افزود: با اقدامات انجام شده جزیره کیش توانست به خوبی در این راستا ایفای نقش کند  وعلاوه برجذب گردشگران خارجی با ایجاد انگیزه های سفر مانع از خروج گردشگران ایرانی وارز از کشور شود.

مونسان به بحث گردشگری حلال و استقبال از آن اشاره کرد و گفت : فضای تفریحی در جزیره با رعایت تمامی اصول دینی و مذهبی و سنت های ایرانی شکل گرفته وگردشگران زیادی به خصوص خانواده هاعلاقمند به استفاده از این امکانات هستند..

وی رونق ایجاد شده در ایام نوروز را نتیجه همدلی بخش ها و دستگاه های دولتی و غیر دولتی عنوان کرد و گفت : آمارهای دقیق ، رضایتمندی بالا و کاهش شکایت همه نشان از تلاش و همدلی دستگاه ها و نهادها دارد.
رییس هیات مدیره منطقه آزاد کیش با بیان اینکه برنامه ریزی های دقیقی برای سال 94 انجام گرفته است گفت : تقویم شش ماهه و بسته های تبلیغاتی خود را آماده کرده ایم تا بتوانیم با همکاری همه نهادها و دستگاه ها حضور دو میلیون گردشگر در کیش را محقق سازیم .

مونسان تصریح کرد : برنامه های زیادی در راستای توسعه شهری ، زیر ساختی و طرح های عمرانی در دستور کار است ، حدود 580 میلیارد تومان بودجه عمرانی برای امسال داریم ؛ فعالیت های خوب در بخش عمرانی سبب شده که مسوولان احساس کنند قابلیت رشد و توسعه در منطقه وجود دارد.

وی با بیان اینکه باید به سرعت برنامه های خود را محقق کنیم افزود : تلاش ما توسعه بخش تجارت و بندری است ، نیاز است اعداد تجاری نسبت به گردشگری افزایش یابد اگر چه نسبت به سایر مناطق آزادی که تولید و صنعت دارند وضعیت خوبی داریم اما راضی نیستیم ، جزیره کیش در سال 94 باید تحول گسترده خود را شاهد باشد.

حجت الاسلام حسن علیدادی نیز در مراسم تقدیر از نوروزبانان بی نوروز با تقدیر از دست اندرکاران نهادهایی که در نوروز94 به شهروندان وگردشگران کیش خدمات ارائه کردند به انتخاب عنوان این برنامه و بحث معنوی نوروز اشاره کرد و گفت : اینکه تلاش کنیم مردم در شادی بسر ببرند یکی از عبادات بزرگ است ، هر روزی که بتوانیم زمینه شادی و راحتی مردم را فراهم سازیم آن روز نوروز است و پاداش این خدمت رسانی نزد خداوند محفوظ است .

وی با یاد آوی جمعیت حدود 28 هزار نفر ساکن کیش اظهار داشت : درنوروز 94 با آمارهای ارائه شده 582 هزارنفر اقامت درحدود 8 برابر جمعیت ساکن گردشگر وارد کیش شده است که کمترجایی در کشور شاهد حضور گردشگران چند برابر جمعیت ساکن آن منطقه بود.

امام جمعه کیش آمار ورود این حجم گردشگر را با توجه به زیر ساخت ها قابل توجه عنوان کرد و گفت : با توجه به اینکه جزیره راه ترانزیت ندارد و مسافران به قصد اقامت وارد جزیره می شوند ، آمار مسافران ورودی از راه های هوایی و دریایی آماری واقعی و خالص است .

خطیب جمعه کیش با تقدیر از تلاش های مدیران قبلی تا به امروز که در توسعه کیش نقش داشتند و آن را به مقصد گردشگری تبدیل کرده اند اظهار داشت : با مدیریت منطقی و متعهدانه حاکم در جزیره می توان شاهد رشد و توسعه بیشتری بود.

حجت الاسلام علیدادی با بیان اینکه بسیاری علاقمند به سفر به جزیره هستند افزود: یکی از دلایلی که برخی نمی توانند به کیش بیایند اقامت گران آن است ، نیاز است مسوولان برای کاهش هزینه های ورود و اقامت به جزیره چاره ای بیاندیشند و بستر برای حضور بیشتر مسافران فراهم شود تا شاهد حضور جمعیت چند برابری مسافران در جزیره باشیم.

درادامه این مراسم فرمانده انتظامی ویژه کیش امنیت موجود در کشور را مرهون خون پاک شهدا دانست و گفت : آنچه در نوروز انجام شد تنها عمل به وظیفه بود و تلاش شد با همپوشانی و هم افزایی همه واحدها بهترین خدمات را به مردم ارائه دهیم.

وی به شعار سال 94 یعنی دولت و ملت ، همدلی و همزبانی مردم اشاره کرد و گفت : باید مولفه ها و زیر شاخه های این همدلی و همزبانی استخراج شود و با تشکیل اتاق های فکر بتوانیم به معنای واقعی، این شعار را تحقق ببخشیم و این راستا حرکت کنیم.

فرمانده انتظامی کیش با بیان اینکه در ایام نوروزهیچ اعتراضی از سوی مردم نداشتیم گفت : رضایتمندی اعلام شده از نیروی انتظامی بالای 95 درصد بود که این افتخاری برای ما محسوب می شود .

در پایان این مراسم از روسای نهادهای دولتی و غیر دولتی ارائه کننده خدمات در ایام نوروز با اهدا لوح و تندیس قدردانی شد.

مراسم تقدیر از نوروزبانان بی نوروز با حضور شیخ یعقوب شمس امام جمعه اهل سنت ، معاونان و مدیران منطقه آزاد کیش ، روسای ادارات ، سازمان ها و نهادهای دولتی و غیر دولتی ، نیروهای نظامی و انتظامی٫ جوامع ٫ اصناف وفعالان بخش خصوصی٫ نهدهای درمانی وبهداشتی در سالن خلیج فارس مرکز همایش های بین المللی برگزار شد