تحلیل فتنه و بصیرت مهم‌ترین پیام یوم‌الله ۹دی

امام جمعه کیش نهم دی را یوم‌الله و روز تجلی "بصیرت" دانست و تحلیل "فتنه" را مؤلفه‌‌ی بررسی واقعی این روز عنوان کرد.

به گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد کیش، حجت الاسلام و المسلمین احمد حسن‌زاده امام جمعه کیش، در مراسم گرامیداشت روز نهم دی این روز را روزی الهی نامید و اظهار داشت: تمامی روزها، یوم‌الله هستند اما برخی روزها به‌واسطه‌ی اتفاق مهمی که در آن رخ داده است، خاص می‌شوند.

حجه‌الاسلام حسن‌زاده با بیان این مطلب  که ملت ایران در روز نهم دی با عنایات الهی و هدایت‌های امام حسین علیه‌السلام، توطئه‌های دشمن را در هم شکستند، گفت: این کار عظیم و کور کردن چشم فتنه در روزی که بسیاری از دشمنان در انتظار نابودی نظام اسلامی بودند، به روز نهم دی جلوه‌ی یوم‌الله می‌دهد.

خطیب جمعه کیش تحلیل واقعی از این روز را نیازمند تحلیل چندین مؤلفه‌ی مهم دانست و افزود: اولین مسئله که قبل از توجه به اجتماع عظیم نهم دی باید به آن پرداخته شود، "فتنه" می‌باشد، و جامعه‌ی اسلامی باید به همه‌ی زوایا و خطرات فتنه، آگاهی کامل داشته باشد.

حجه‌الاسلام حسن‌زاده عدم تحلیل درست از فتنه را باعث خودداری از اطلاق "فتنه" به حوادثی مانند ۸۸ عنوان کرد و ادامه داد: برخی از خواص هنوز هم نمی‌توانند چنین تعبیری را از آن حوادث سخت ۸۸ داشته باشند.

امام جمعه کیش تصریح کرد: بسیاری از افراد، تعبیر درستی از فتنه و نگاه اسلام ندارند و این در حالی است که مقام عظمای ولایت بارها عنوان "فتنه" را برای حوادث ۸۸ به کار بردند و یکی از مواردی که ایشان از آن تعبیر فتنه کردند، در دیدار با مردم شریف اصفهان بود که فرمودند: "ملت ایران در سال گذشته از یک امتحان عبور کرد" و بلافاصله فرمودند: "از یک فتنه عبور کرد". لذا این فتنه باید تحلیل شود چنانچه در آیه ۱۹۱ سوره بقره هم تعبیر شدیدی مبنی بر "بدتر بودن فتنه نسبت به قتل" برای فتنه ذکر شده است.

حجه‌الاسلام حسن‌زاده با تاکید بر اینکه فتنه‌گران، اول دین مؤمنین را از بین می‌برند، گفت: فتنه، چنان فضا را غبارآلود می‌کند که حتی مومنین هم در تشخیص درست، دچار خطا می‌شوند و دین خود را از دست می‌دهند و درواقع نابود می‌شوند.

وی همچنین "بصیرت" را از مؤلفه‌های مهم عنوان کرد و ادامه داد: بصیرت مفهوم روشنی دارد و برای درک آن کافی است به فرمایشات مقام معظم رهبری نگاهی کرده و مفهومی را که خیلی روشن بیان کرده‌اند، دریابیم.

حجه‌الاسلام حسن‌زاده بصیرت را از نگاه مقام عظمای ولایت، "شناخت زمان" عنوان کرد و افزود: شناخت "نیاز"، "اولویت"، "دشمن"، "دوست" و حتی "وسیله‌ای که انسان در مقابله با دشمن از آن استفاده می‌کند" نیز از دیگر ارکان و مجموعه‌ی بصیرت هستند.

وی نهم دی را روز تجلی "بصیرت" و "وحدت ملت ایران حول محور ولایت" دانست و گفت: این روز نماد "ولایت‌مداری" و "دیانت" بود.

امام جمعه کیش همچنین نه دی را روز نمایش انقلابی‌گری ملت ایران عنوان کرد و افزود: مردم نشان دادند به معنای واقعی پایبند به انقلاب هستند، چرا که انقلابی‌گری نیاز به دین‌داری دارد و امکان ندارد شخصی بدون پایبندی به اصول دینی، انقلابی باشد.

حجه‌الاسلام حسن‌زاده بعضی افراد را "انقلابی‌نما" بیان کرد و ادامه داد: همه‌ی ملت از این امتحان، سرافراز بیرون آمده و ثابت کردند که انقلابی هستند.

وی مسئله‌ی "کودتاهای رنگین و مخملی" را عامل ساقط شدن حاکمیت سه کشور در غرب دانست و این شیوه‌ی مدرن براندازی را از اسباب جنگ نرم عنوان کرد و افزود: تمام این اتفاقات در بستر انتخابات کشورهای مذکور اتفاق افتاد.

حجه‌الاسلام حسن‌زاده با نگاهی به اشتراکات انقلاب‌های رنگی در هر سه کشور گفت: در تمامی موارد، غرب همه‌جانبه از پرچمداران و کودتاچیان حمایت "معنوی"، "تبلیغاتی" و "سیاسی" کرد، و هر سه کودتا که در بستر انتخابات اتفاق افتاد، جریان غرب‌گرا که موفق به کسب آرا نشده بود، حاکمیت را متهم به "تقلب" کرده و خواستار ابطال انتخابات بودند.

وی مسئولین امنیتی و نظامی کشور را توصیه به تحلیل حوادث هشت‌ماهه‌ی سال هشتاد و هشت کرد و گفت: بسیاری از رمزهای انقلاب‌های مخملی در آن فتنه دیده می‌شد و معترضین همانند همان کودتاچیان، در بستری غیرقانونی، هواداران خود را به خیابان‌ها کشاندند با تهییج و تحریک آنان از "رنگ" به عنوان نماد مشترک استفاده کردند.

امام جمعه کیش تفاوت اصلی مردم ایران را که دشمن موفق به درک آن نشد، "بصیرت، تیزبینی، تدین و انقلابی بودن مردم" عنوان کرد و اظهار داشت: اجتماع ۹دی، بعد از عاشورا و بدون هیچ تبلیغی، و به‌واسطه‌ی دینداری مردم به‌صورت خودجوش شکل گرفت و در برخی از شهرها حتی پیش از آن به صحنه آمده و از انقلاب دفاع کردند و این همان چیزی بود که دشمن ندیده بود.

حجه‌الاسلام احمد حسن‌زاده در پایان با اشاره به همراهی دست اميرالمؤمنين در باز شدن چشم مردم و دیدن حقایق، تصریح کرد: چشم دشمن با این بصیرت کور شد.

مراسم گرامیداشت حماسه ۹ دی، با حضور جمعی از مسئولین سازمان، نیروهای نظامی و انتظامی و دانشجویان پنجشنبه مورخ  ۹ دی، ساعت ۹ صبح در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.