تجلیل از راهبران فرهنگی و گردشگری ستاد نوروزی 1402 کیش

در مراسمی با حضور برخی از مسوولان سازمان منطقه آزاد کیش، ائمه جمعه و جماعات، فرماندهان انتظامی و بسیج سپاه ناحیه مقاومت کیش و جمعی از بسیجیان، راهبران فرهنگی و گردشگری ستاد نوروزی کیش تجلیل شدند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش در این مراسم که  شامگاه شنبه 23 اردیبهشت در سالن خوارزمی مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد، یاسر معاصر معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش با قدردانی از همراهی و همکاری کمیته های چندگانه ستاد هماهنگی خدمات سفرهای نورزی، تعامل ایجاد شده میان دستگاه های را مثبت ارزیابی کرد و گفت: چنین تجربه ای در مسیر دانایی شکل گرفت و ما باید به این مهم توجه داشته باشیم که هیچ قدرتی به اندازه مشارکت مردم در امور زندگی و نظم جامعه موثر نخواهد بود که این امر با آگاهی بخشی درست به آنها و نقش آفرینی، محقق می شود.

وی، اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر در صورتیکه درست معنا و اجرا شود، می تواند محور تمدن و نظام اسلامی باشد، بنابراین در شیوه و روش ها استفاده از ابزار اقناعی می تواند جایگزین ابزار اجباری شود.

حجت الاسلام و المسلمین علیرضا بی نیاز امام جمعه کیش نیز از سازمان منطقه آزاد برای پشتیبانی بخش های مختلف در اجرای طرح "راهبران فرهنگی و گردشگری" همچنین نهاد ها و دستگاه های مختلف سطح جزیره، روحانیون، مبلغان و مداحان، رسانه ها، صدا و سیما و بسیجیان، برای تلاش فراوان و اهتمام ویژه ای که به امر فرهنگی داشتند، تقدیر کرد.

امام جمعه کیش توجه به مسائل فرهنگی را امری ارزشمند برشمرد و گفت:برای تقارون نوروز امسال با ماه مبارک رمضان و حضور مهمانان و گردشگران نوروزی؛ در حوزه فرهنگی تدابیر خوبی اندیشیده شده بود.

حجت الاسلام و المسلمین علیرضا بی نیاز افزود: باید در همه حوزه ها و سیاست گذاری ها و ترسیم نقشه راه فرهنگی، برنامه ریزی های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت داشته باشیم و با همفکری همه بخش ها شاهد نتایج مثبت آن خواهیم بود.

وی خاطر نشان کرد: فرهنگ باید در اولویت امور باشد و این امر همت والای مردم و مسئولان و پرهیز از تند روی در کنار دغدغه مردم دلسوز؛ همکاری و هم افزایی دستگاه ها در حل مشکلات را می طلبد، بنابراین در عرصه فرهنگ، افراد در هر جایگاهی باید به مسئولیت و وظایف خود عمل کنند تا وضعیت فرهنگی مطلوب جزیره کیش به عنوان یک الگو در سطح کشور نیز مطرح شود.

امام جمعه جزیره کیش در ادامه افزود: ما در بحث عفاف و حجاب باید بهتر عمل کنیم ، مطالبه گران مردمی و بسیجیان باید در میدان باشند و به این مهم توجه کنند که در مسائل فرهنگی پیش از آمر به معروف بودن، عامل معروف باشند.

سرهنگ میرزاده فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کیش نیز در این مراسم گفت: در یک هم اندیشی تحت عنوان شورای راهبردی با حضور مسئولان کیش، امام جمعه و اعضا شورای تامین، مصوباتی مطرح شد تا راهبران فرهنگی در مسائلی از جمله امر به معروف، راهنمایی و اطلاع رسانی به گردشگران، جلوگیری از ساختار شکنی  و ایجاد فضایی آرام همراه با رعایت قوانین کمک کنند.

وی افزود: در ایام تعطیلات نورزو از 24 اسفند 1401 تا 24 فروردین امسال، با نقش آفرینی موثر راهبران فرهنگی ما در اجرایی شدن این طرح همچنین راهنمایی های فرماندهی انتظامی و روحانیون معزز آثار و نتایج خوبی رقم خورد و اقدامات ارزشمندی شکل گرفت تا ایام نوروز میزبان شایسته گردشگران کیش باشیم.

سرهنگ میرزاده، گفت: ما می توانیم در زمینه کارهای فرهنگی الگوی دیگر استان ها باشیم همانطورکه تا امروز در هیچ یک از شهرهای دیگر طرحی به این نظم و مدیریت اجرا نشده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کیش افزود: امر به معروف تنها محدود به عفاف و حجاب نیست بلکه توجه به نگرانی های مردم در خصوص مسکن، ورود خودرو، عدم ثبات مدیریتی در کیش و ایجاد مشکلات عدیده همچنین اصلاح فرایندها در کنار راهبری فرهنگی، باید به عنوان مسائل اجتماعی مد نظر قرار گیرد.

علی اصغر جمالی فرمانده نیروی انتظامی ویژه و دریابانی کیش نیز با تجلیل از راهبران فرهنگی و گردشگری ستاد نوروزی کیش و دست اندرکاران حوزه های مختلف، گفت:  اقدامات شایسته ای برای خدمت رسانی به گردشگران و ساکنان و مسافران در این طرح انجام شد و گردشگران به خوبی مورد تکریم و مهمان نوازی قرار گرفتند.

جمالی، اظهار داشت: یکی از ویژگی های کیش، سیال بودن جمعیت است بنابراین طرح ها باید استمرار داشته باشد تا شامل حال همه گردشگران و مسافران کیش شود و تاثیرگذاری آن مقطعی نباشد.

وی، تقویت اقدامات فرهنگی و ایجابی را یکی از مهمترین موضوعات در امور فرهنگی مطرح کرد و گفت: این مهم باید برای تاثیرگذاری بیشتر در زمینه امر به معروف و عفاف و حجاب مد نظر متولیان امر قرار گیرد.

گفتنی است در پایان این مراسم، از فرامرز صحرایی مدیرکل حراست سازمان منطقه آزاد کیش و حجت الاسلام مهدی ادیب امام جماعت مسجد امام جواد(ع) کیش به عنوان راهبران فرهنگی و گردشگری ستاد هماهنگی خدمات سفرهای نوروزی 1402 با اهدا لوح، قدردانی شد.