تبادل گردشگر میان کیش، اقلیم کردستان و عراق در آینده نزدیک

مدیر توسعه گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش از امضا 12 تفاهم نامه با آژانس های گردشگری در نمایشگاه بین المللی سلیمانیه عراق خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، ناصر قاسمی نیا مدیر توسعه گردشگری سازمان یکی از اهداف اصلی حضور منطقه آزاد کیش در نمایشگاه بین المللی سلیمانه عراق را معرفی ظرفیت ها و جاذبه های گردشگری به منظور تبادل گردشگر عنوان کرد و در این خصوص گفت: مذاکراتی با حدود 50 آژانس گردشگری در این نمایشگاه انجام شد و تفاهمنامه هایی با محوریت ارائه اطلاعات در زمینه جذب و تبادل گردشگر بین کیش و اربیل، اقلیم کردستان و سلیمانیه عراق به امضا رسید.

ناصر قاسمی نیا افزود: بر اساس تفاهم نامه ها، مقرر شد تا سازمان منطقه آزاد کیش در حوزه گردشگری به تولید محتوا پرداخته و به گردشگران، سرمایه گذاران و آژانس ها در سلیمانیه، اربیل و اقلیم کردستان ارائه دهد.

مدیر توسعه گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش همچنین از رایزنی با هواپیمایی ماهان در اقلیم کردستان جهت برقراری پروازها به کیش و بالعکس خبر داد و تصریح کرد: هواپیمایی ماهان پس از انجام مقدمات اولیه، با همکاری معاونت گردشگری سازمان و شرکت مدیریت و توسعه بنادر و فرودگاه های کیش در جهت برقراری پروازها اقدام خواهد کرد.

وی اظهار داشت: با توجه به شرایط و ظرفیت های خوب کیش و ذهنیت و روابط مطلوبی که مسئولان اربیل، سلیمانیه و اقلیم کردستان نسبت به این منطقه دارند، در آینده نزدیک شاهد برقراری پروازها در این مسیر هوایی و تبادل گردشگران خواهیم بود.

ناصر قاسمی نیا مدیر توسعه گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش در پایان از حضور و حمایت های محمد محمودیان سرکنسول ایران در سلیمانیه عراق قدردانی کرد.