به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، در اين جلسه كه با حضور رحیم سرهنگی مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش، معاونان و مديران اين سازمان، مدیرعامل شرکت عمران، آب و خدمات، مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های کیش و مسوولان نهادها، ادارات و سازمان های مستقر در جزیره کیش برگزار شد؛ چگونگي دست يابي به راهكارهاي علمي، منطقي و مطلوب براي میزبانی هر چه بهتر از گردشگران نوروزي مورد بحث و بررسي قرار گرفت.
رحیم سرهنگی مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش در این جلسه با بیان این که نوروز امسال نيازمند برنامه ريزي جدي، مدون و تمهيدات مناسب براي میزبانی هر چه بهتر از گردشگران هستيم؛ تاکید کرد: بررسی نقاط ضعف و قوت عملکرد این ستاد در گذشته و الهام گرفتن از تجارب بین المللی در میزبانی شایسته از گردشگران، راهگشا و فرصت مناسب برای بررسی چگونگی ارائه خدمات برتر و شایسته در حوزه گردشگری به مسافران نوروزی کیش است.
وی ادامه داد: برنامه ریزی، هماهنگی، تفکیک و مشخص نمودن وظایف، تعامل و همکاری اعضاء در میزبانی از گردشگران نوروزی و پیش بینی حوادث احتمالی، احتمال بروز بحران را به کمترین حد ممکن کاهش داده و در نتیجه رضایتمندی گردشگران را به همراه داشته و باعث خواهد شد که هر گردشگر با خاطره سازی مثبت و الگو سازی، جزیره کیش را ترک کند.
رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفرهای نوروزی با اشاره به فرهنگ غنی راهنمایی و رانندگی در کیش و لزوم حفظ آن به عنوان الگوی برتر در کشور، خواستار مجهز کردن کیش به دوربین ها کنترل ترافیک و تشدید رفتار های اصلاحی با رانندگان هنجار شکن شد.
رحیم سرهنگی با اشاره به لزوم همکاری و تعامل با مسوولان محلی بندر چارک در پذیرش گردشگران نوروزی و با ابراز خرسندی از بهره مندی بندر چارک از منافع اقتصادی حاصل از ورود گردشگر به کیش گفت: رونق اقتصادی جزیره کیش به چگونگی ارائه خدمات مناسب و شایسته به گردشگران بستگی دارد که ضامن رشد و بالندگی کیش است.
وی با اشاره به برگزاری جلسات جداگانه با شرکت آب و برق و شرکت آب و نیروی ماهتاب، بر لزوم افزایش تولید آب و برق توام با مصرف بهینه از سوی مشترکین در جزیره کیش تاکید کرد.
رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفرهای نوروزی همچنین از شرکت عمران، آب و خدمات خواست به منظور جلوگیری از درهم ریختگی دیداری وعدم گسترش نماهای ناسازگار ساختمانی، در راستای نظم دهی به منظرشهری اقدامات لازم را انجام داده و به مالکان این ساختمان ها ابلاغیه اصلاحی را صادر کند.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش همچنین بر لزوم بازسازی تابلوها، المان های شهری، نورپردازی سطح شهر و مرمت و ترمیم آسفالت خیابان ها تاکید کرد و افزود: میزبانی شایسته و با شکوه از گردشگران وظیفه تک تک اعضا کمیته ستاد هماهنگی خدمات سفرهای نوروزی و عدم رضایتمندی گردشگران خط قرمز عملکرد آنان است.
سرهنگی با اشاره به همزمانی نوروز ۱۴۰3 با ماه مبارک رمضان خواستار برگزاری برنامه های فرهنگی خاص این ایام و ساخت المان های جذاب با رویکرد این ایام در جزیره کیش و تشكيل جلسات منظم و مستمر كميته هاي ستاد هماهنگی خدمات سفرهای نوروزی شد.
بر اساس این گزارش، بررسي آمار ورود وخروج گردشگران از مسير هاي هوايي ودريايي در سال گذشته، شرايط اسكان مسافران دركمپ هاي چادري، چگونگي اجراي برنامه هاي شاد و فرهنگي، لزوم افزايش رضايتمندي گردشگران، تسهیل تردد خودروها از مبادی ورودی و خروجی، ساماندهی اجاره دهندگان موتور برقی، جلوگیری از فعالیت اشخاص حقیقی و گاها حقوقی غیرمجاز در روند پذیرش مسافر، برقراری پرواز های فوق العاده، نظارت بر قیمت بلیت هواپیماها، مرمت و بازسازی مبلمان شهری و زیبا سازی سطح جزیره، لزوم پیش بینی های لازم در شرایط جوی نامساعد و توزیع بروشور و لزوم اطلاع رسانی فرهنگ گردشگری کیش به مسافران از مهم ترين مباحث مطرح شده در اين جلسه بود.
گفتنی است در پایان این جلسه، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش احکام روسای کمیتههای دوازدهگانه و دبیر ستاد نوروزی ۱۴۰3 کیش را به آنان ابلاغ کرد.