تاكيد مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش بر انسجامي همگاني در مصرف بهينه برق

جعفر آهنگران در پيامي از ساكنان جزيره كيش خواست تا با مصرف بهينه برق، كاهش و يا بخشودگي اجاره بهاي املاك و غرفه ها و نظارت موثر در حفظ و ارتقاي فضاي فرهنگي و اخلاقي كيش ، همه با هم براي توسعه همه جانبه و رونق اين جزيره زيبا همراه شوند.

به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل سازمان منطقه آزاد كيش ، جعفر آهنگران ، رييس هيات مديره و مديرعامل اين سازمان در پيامي ضمن درخواست از ساكنان كيش براي كاهش مصرف برق ، همراهی و مشارکت فعالانه همه نهاد های دولتی ، عمومی و مدنی و آحاد ساکنان عزیز کیش را مهم ترين عامل در توسعه پايدار و پيشرفت همه جانبه اين جزيره عنوان كرد.

متن كامل پيام مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش به شرح زير است :

 

با نام و یاد خدای مهربان

کیشوندان عزیز و دوست داشتنی 

 .... هر چه از حضورم در جزیره زیبایمان می گذرد بیش از پیش به این واقعیت نزدیک تر می شوم که جزیره کیش به خاطر ویژگی های منحصر به فرد خود ، می تواند به عنوان الگویی موفق از حکمروایی موثر محلی ارائه شود. نقش موثر نهاد های مدنی در ساخت اجتماعی کیش به نوعی گویای آمادگی برای شکل گیری برای حکمرانی خوب است . اگر چنین تصویری از کیش عزیز نداشتم به یقیین گفتمان  " کیش برای همه " را در راس برنامه های راهبردی قرار نمی دادم . به جرات می گویم شعار و شعور " کیش برای همه " تضمین کننده آینده ای بهتر برای کیش است . 

در این باره لازم است بیشتر سخن بگوئیم و بشنویم . راهی جز به به نقد و نظر کشیدن آن در رسانه ها ، محافل علمی و اجتماعی نیست . 

مقدمه بالا را گفتم تا در سایه همراهی و مشارکت فعالانه همه نهاد های دولتی ، عمومی و مدنی و آحاد ساکنان عزیز کیش چند درخواست را در میان بگذارم .

اطمینان دارم نظر به لطف و محبتی که همه عزیزان به این دوست و برادر خود به رغم همه کم و کاستی ها دارند ، سازمان منطقه آزاد را از آن خود می دانند و به نحو مطلوب ، همراهی و همکاری همه جانبه شان را نشان داده و نمایه دیگر از حکمرانی خوب را به تصویر می کشند :

 روزها و ماههای داغ جزیره فرا رسیده اند ، به خوبی می دانیم وضیعت آب و برق کیش نیز شکننده است . اگر چه با همت وزارت نیرو  و سازمان ، امید می رود تا چند ماه آینده نیروگاه جدیدی راه اندازی شده و از آن دغدغه ها بکاهد ولی تا آن زمان ، عزیزان ساکن کیش ، ما را چون همیشه رهین منت خود خواهند کرد و خواهش مرا برای کاهش در مصرف می پذیرند و به صورت بهینه تری مصرف خواهند کرد . خاموش کردن لامپ ها ( زمانی کردن ) ، به ویژه استفاده کردن از تعداد کمتری از دستگاههای هواساز و سرمایشی ( اسپلیت ) و وسایل پر مصرف ، صرفه جویی جدی در مصرف آب نمونه هایی برای مصرف بهینه و مدیریت انرژی است . 

هیچ تردیدی ندارم تقاضای مصرانه من بی جواب نخواهد ماند و با اجابت این دعوت به زودی ، گزارش شرکت آب و برق حکایت از کاهش مصرف آب و برق خواهد کرد. 

سازمان هم با هماهنگی انجمن ها و صنوف آغاز و پایان فعالیت کاری را از ابتدای تابستان به اجرا در خواهد آورد. 

 بخوبی می دانید اجاره در پی افزایش افسارگسیخته و خطرناک قیمت املاک ، چنان روند فزونی یافته که متاسفانه از بنیه مالی بسیاری از ساکنان کیش با درآمد ثابت خارج شده است . نقش مهم و تعیین کننده این گروه از شهروندان در مسئولیت های مختلف دولتی، عمومی و خصوصی در قوام و دوام جزیره نیاز به توضیح ندارد 

روزی برمن نمی گذرد که با یک یا چند نفر از این گرفتاران مواجه نشوم . چاره اندیشی ما معلوم است که در کوتاه مدت پاسخگو نخواهد بود . به فوریت باید به یاری شان برخیزیم تا از مشکلاتشان کاسته و ماندگاری آنها به دلیل نیاز جزیره به حضورشان تضمین شود. بر این اساس به نظرم رساس به نظرم رسید دستم را به سمت و سوی دوستان عزیزم ، مالکان و صاحبان واحد های تجاری و مسکونی دراز کنم و از یکایک این عزیزان درخواست کنم اگر مقدور هست توان مستاجرین را برای تعیین میزان اجاره منظور کنند. 

صحنه های زیبای کاهش اجاره تا بخشودگی را به کرات و به ویژه در دوره اوج کرونا به وفور دیدیم ، می دانم عاطفه ایرانی دشواری خود را بر دیگران ترجیح می دهد .

با توجه به فرا رسیدن فصل اجاره مجددا به عنوان یک خدمتگزار که با مردم بودن مایه فخر اوست مخلصانه می خواهم به رغم تورم و شرایط دشوار ، حال و روز مستاجرین عزیز را مراعات کنند. که اطمینان دارم جوابم مثبت خواهد بود. 

 فضای فرهنگی و اخلاقی جزیره به تایید بسیاری از دلسوزان ، صاحبنظران و مسئولان مثبت و در خور ستایش هست . برای جلوگیری از هرگونه قضاوت و داوری های ناعادلانه و گاه افراطی ، خود با نظارت موثر در ساحت ارزش ها پیشگام شده و اجازه ندهیم بهانه گیران در ارائه تصویر غلط از جزیره زیبایمان بهانه داشته باشند. 

می دانم اشاره ای کافی است برای شما عزیزان تا خود بهترین راه را در پیش گیرند .

 

 

شاد باشید و نیک فرجام . دوستدارتان 

                                                                              جعفرآهنگران