تاكيد دكتر مونسان بر ارتقاء كيفيت برنامه هاي نوروزي كيش

مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش در چهارمين نشست هماهنگي كميته هاي نوروزي بر ارتقاء كيفيت و جذابيت برنامه هاي نوروزي تاكيد كرد

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، در اين نشست كه بعد از ظهر امروز شنبه اول اسفند با حضور روساي كميته هاي نوروزي در سالن اجتماعات سازمان منطقه آزاد كيش برگزار شد دكتر مونسان ضمن تاكيد بر نوآوري و ارتقاء سطح كيفي برنامه هاي نوروزي گفت: با توجه به نشاطي كه در جامعه ايجاد شده پيش بيني مي شود امسال جزيره كيش نوروز متفاوت و پر رونقي را تجربه كند .

وي با اشاره به اهميت برگزاري جنگ هاي شاد براي خانواده ها و گردشگران و راه اندازي كارناوال هاي شادي ويژه كودكان در نقاط مختلف جزيره كيش افزود: نقاطي در شرق، غرب، بخش هاي مركزي و نوار سياحتي جزيره كيش به برنامه هاي نوروزي اختصاص داده شود تا گردشگران بتوانند در بخش هاي مختلف كيش از برنامه هاي متنوعي بهره مند شوند.

دكتر مونسان با تاكيد بر لزوم توجه جدي به پاكيزگي معابر، اماكن عمومي و ترميم فضاهاي شهري از مسئولان زيبا سازي شهري خواست تا با سرعت بخشيدن به روند ترميم و لكه گيري آسفالت معابر، زير ساخت هاي لازم براي تردد مطلوب گردشگران در سطح شهر فراهم شود.

مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش، با بيان اينكه استفاده از امكانات و فضاهاي ورزشي جزيره كيش و توجه ويژه به ورزش هاي همگاني بر جذابيت برنامه هاي نوروزي جزيره كيش مي افزايد گفت: برگزاري مسابقات اتومبيلراني، دو ميداني، دوچرخه سواري و پياده روي ضمن شادتر كردن فضاي شهري، اقامت در جزيره كيش را براي گردشگران خاطره انگيز تر خواهد كرد.

دكتر مونسان در خصوص مدت زمان اقامت گردشگراني كه در ايام نوروز از مسير دريايي به كيش سفر مي كنند گفت: مدت زمان اقامت 10 روزه گردشگران در کیش قابل تمدید است.

نظارت بر كيفيت و قيمت كالاهاي عرضه شده در مراكز تجاري، انجام تمهيدات لازم در بندرگاه براي به حداقل رساندن زمان توقف خودروها، و نظارت دقيق تر بر خدمات اماكن گردشگري، هتل ها و مراكز پذيرايي و استفاده از لباس فرم براي كاركنان اين مراكز از جمله موارد مورد تاكيد دكتر مونسان بود.

همچنين در اين نشست زمان و مکان برگزاری برنامه های هر یک از کمیته ها با مشارکت اعضا بررسی شد.

جشن هاي تحويل سال، نمایش آداب و رسوم اقوام ايراني، فستيوال خنده در كشتي يوناني، برگزاري روزانه مسابقه آشپزي، ساخت مجسمه هاي شني در ساحل، جشنواره بابادك ها، رالي تور خانواده، اجراي نمايش هاي سنتي بر مبناي حكايات بوستان و گلستان، بازي هاي محلي در شهر باستاني حريره، كنسرت هاي موسيقي، اجراي تری دی مپینگ و نور افشاني در معابر و نوار ساحلي و استقبال از گردشگران در مبادي ورودي بندر و فرودگاه از جمله پیشنهاداتي بود كه معاونان و مديران سازمان منطقه آزاد كيش در اين نشست مطرح كردند.

لازم به ذكر است جزيره كيش به عنوان قطب گردشگري كشور سالانه پذيراي يك ميليون و هفتصد هزار گردشگر داخلي و خارجي است. تعداد قابل توجهي از اين گردشگران با توجه به آب و هواي مناسب و امكانات و جاذبه هاي تفريحي روزهاي پاياني اسفند و تعطيلات نوروز را براي سفر به جزيره كيش انتخاب مي كنند.