بهبود وضعیت صنعت پخش زمینه ساز ظهور تکنولوژی های پیشرفته می شود

علیرضا ابراهیم پور بهبود وضعیت پخش را زمینه ساز ظهور تکنولوژی های پیشرفته در کاهش هزینه های مبادلاتی، کاهش قیمت، افزایش رقابت و ورود محصولات جدید به سیستم اقتصادی و شناسایی فرصت های موجود در بازار، عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل اسازمان منطقه آزاد کیش، سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری به نمایندگی از سوی سعید پورزادی سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش در پنجمین نمایشگاه و کنفرانس بین المللی، صنایع غذایی، دارویی و صنعت پخش ایران که عصر سه شنبه 19 اردیبهشت در سالن خلیج فارس مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد؛ از تمام دست اندرکاران برگزاری این نمایشگاه و همایش به ویژه از شرکت بهاران تدبیر کیش به عنوان مجری برگزاری این رویداد قدردانی کرد.

علیرضا ابراهیم پور در ادامه این مراسم با بیان این که برگزاری چنین رویدادهایی تاثیر گذار در حوزه های"تولید، توزیع و صادرات" است، اظهار داشت: بهبود وضعیت صنعت پخش زمینه ساز رونق فضای کسب و کار در سطح کشور خواهد شد.  

ابراهیم پور ظهور تکنولوژی های پیشرفته در سطح کشور را مستلزم بهبود وضعیت صنعت پخش عنوان کرد و گفت: بهبود وضعیت صنعت پخش نقش مهم و ارزشمندی در زمینه کاهش هزینه های مبادلاتی، بهبود کیفیت کاهش قیمت، افزایش رقابت و ورود محصولات جدید به سیستم اقتصادی و شناسایی فرصت های موجود در بازار، دارد.

وی چرخه و نظام اقتصادی را سه محور مهم "تولید کننده، توزیع کننده و مصرف کننده" بر شمرد و خاطر نشان کرد: نقش توزیع کننده در اقتصاد کشور برای هیچ کسی پوشیده نیست و یکی از مزیت های غیر قابل انکار صنعت پخش در اشتغالزایی، رونق تولید و... می باشد.

سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش در بخش دیگری از سخنان خود، ارتقاء کارایی صنعت پخش را در حوزه تولید کننده و مصرف کننده مهم و اثرگذار ارزیابی کرد و افزود: اقدامات صورت گرفته در این حوزه به صورت گسترده و حرفه ای بیانگر حرکت به سمت مدرنیزه شدن این صنعت است.

به گفته علیرضا ابراهیم پور با تحقق این مهم می توانیم هزینه تولید و قیمت تمام شده را برای مصرف کننده کاهش دهیم که این اقدام مهم مزیت خوبی را می تواند ایجاد کند.

ابراهیم پور با تاکید بر این مهم که در کشور جهان اول حرکت به سمت مکانیزه شدن است و در این حوزه باید گام های موثری برداشت، گفت:  در برخی از بخش ها این مدرنیزاسیون زود هنگام تحقق یافته و به سمت "آی تی" و فناوری اطلاعات حرکت کردند و برخی ها نیزکمتر اتفاق افتاده و باید در این بخش به ویژه در صنعت پخش اقدامات موثری انجام شود.

وی اظهار داشت: صنعت پخش در بهبود فضای کسب و کار خیلی می تواند موثر واقع شود از جمله در مقطع کنونی و در بحث فضای کسب و کار در حوزه های وزارت اقتصاد و مناطق آزاد؛ به عنوان سرلوحه اقداماتی است که مناطق باید در این زمینه گام های موثری بردارد.

علیرضا ابراهیم پور در پایان سخنان خود، ضمن ابراز امیدواری، خاطر نشان کرد: این نمایشگاه که با حضور اساتید، افراد مجرب و متولیان این صنعت در حال برگزار است با تعامل و تفاهم در برگزاری نشست ها و کارگاهی های تخصصی می توانیم در ارتقاء و توسعه این صنعت راه گشا باشیم.

گفتنی است پنجمین نمایشگاه و کنفرانس بین المللی، صنایع غذایی، دارویی و صنعت پخش ایران از امروز سه شنبه 19 اردیبهشت کار خود را آغاز کرده و تا ۲۱ اردیبهشت ماه میزبان بازدید کنندگان علاقمند به این صنعت در مرکز نمایشگاه های بین المللی کیش است.