بزرگ ترین فرهنگسرای کیش در حال ساخت است

ساخت بزرگ ترین فرهنگسرای جزیره کیش همگام با توسعه دیگر بخش ها در دستور کار است

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، در پی تاکیدات دکتر مونسان مبنی بر توسعه فضاهای فرهنگی و آموزشی همگام با توسعه دیگر بخش های جزیره کیش، ساخت بزرگ ترین فرهنگسرای کیش در دستور کار قرار گرفت.

فرهنگسرای بزرگ کیش در زمینی به مساحت 15 هزار متر مربع با زیر بنای 4 هزار و 600 متر مربع در حال ساخت است.

این فرهنگسرا دارای بزرگترین کتابخانه کیش، سالن آمفی تئاتر با ظرفیت های 100 و 250 نفره به صورت چند منظوره با قابلیت نمایش فیلم، اجرای تئاتر صحنه ای و دیگر برنامه ها٫ 12 کلاس آموزشی دارای استانداردهای لازم برای رشته های مختلف هنری، گالری٫ کتابخانه کودک، واحدهای سمعی و بصری و لابراتورهای مجهز زبان، فضای نگهداری کودک و فضاهای خدماتی است.

ساخت آبنما و محوطه سازی زیبا از دیگر اقداماتی است که پس از پایان مراحل ساخت بنا انجام می شود.

ساختمان این فرهنگسرا از دو بخش اصلي  تشكيل شده است. طرح معماري ساختمان آن مشتمل بر يك ساختمان با ارتفاع متوسط تقريبي 15 متر با سقف سبك مخروطي شكل و پلان دايره اي است كه سالن هاي آمفي تئاتر و سينما در اين بخش واقع شده است. يك ساختمان دو طبقه ديگر نيز در كنار اين بخش قرار گرفته است. ارتفاع اين قسمت نيز 9 متر است. اين ساختمانها در برخي نقاط به يكديگر مرتبط هستند.

پروژه فرهنگسرای بزرگ کیش در بلوار میر مهنا جنب میدان الغدیر و روبروی مصلی بزرگ کیش در حال احداث است.

گفتنی است علاوه بر پروژه فرهنگسرا، مجموعه آوای خلیج فارس نیز به عنوان یکی از بزرگترین مجموعه های فرهنگی و هنری کشور درکیش در حال ساخت است.

با ساخت این دو پروژه جزیره کیش به پایلوت فرهنگی کشور تبدیل می شود.