بزرگترین بانک جهان خواستار تاسیس شعبه در کیش شد

مدیر کل امور بین الملل بانک مرکزی گفت: این بانک که از لحاظ دارایی و سرمایه بزرگترین بانک محسوب می شود، تقاضای ایجاد شعبه و بانک مستقل در منطقه آزاد کیش و در سرزمین اصلی ایران را دارد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش به نقل از فرینا، حسین یعقوبی میاب در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، با بیان اینکه بعد از لغو تحریم ها فضا برای سرمایه گذرای و کار با بخش اقتصادی ایران فراهم شده است، افزود: بانک های دنیا نیز خواستار آغاز همکاری ها برای افتتاح شعب در تهران و منطقه آزاد کیش هستند.
یعقوبی گفت:‌ در این چند روز تقاضاهای مختلفی از بانک های کشورهای اروپایی نظیر اتریش و ایتالیا و همچنین از لبنان داشته ایم.
یعقوبی با بیان اینکه حداقل فایده حضور بانک های خارجی در کشور علاوه بر سرمایه گذاری می تواند ارتقای سطح فنی خدمات بانکی و مالی باشد، افزود: بانک مرکزی موافق این درخواست هاست و این تقاضاها را تشویق می کند.
مدیر کل امور بین الملل بانک مرکزی گفت: فرایند صدور مجوز ایجاد شعب بانک های خارجی در کشور خیلی زمان بر نخواهد بود و به مستند سازی، بررسی صورت حساب های مالی و ارائه حداقل هایی به عنوان سرمایه پایه، بستگی دارد.

لازم به ذكر است بانک صنعتی و بازرگانی چین ICBC كه در ۱ ژانویه ۱۹۸۴تاسيس شد بزرگترین بانک جهان، از لحاظ میزان سودو ارزش بازار سرمايه است .

این بانک چینی، در سال ۲۰۱۱، در فهرست بزرگترین شرکت‌های جهان، تحت عنوان فوربس جهانی ۲۰۰۰، در رتبه هفتم قرار گرفت .