برگزاری کمیته تخصصی تولید، پشتیبانی و مانع زدایی ها با محوریت شرکت های نفتی

هشتمین جلسه کمیته تخصصی تولید، پشتیبانی و مانع زدایی ها با هدف بررسی و رسیدگی به مشکلات شرکت های نفتی منطقه آزاد کیش برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزادکیش، جعفر آهنگران مدیرعامل این سازمان ضمن حضور در این جلسه گفت: مقدمات بازگشت قوانین مالیات بر ارزش افزوده به قانون دائمی آن فراهم شده و که با اجرای آن مشکلات و چالش های واحدهای تولیدی برطرف خواهد شد.

آهنگران در ادامه این مطلب افزود: بهبود و پیشرفت شرایط کنونی کشور و حرکت به سمت ثبات بیشتر نوید دهنده تحول و ایجاد امیدواری برای رفع محدودیت‌های مناطق آزاد همچنین بازگشت وضعیت کنونی به مسیر و قوانین اصلی آنها در گذشته است.

وی اظهار داشت پس از 20 سال معافیت مالیاتی بر عملکرد و دارایی مناطق آزاد،لایحه‌ای از سوی دولت در کمسیون اقتصاد مجلس مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مالیات بر ارزش افزوده در این مناطق به صورت پلکانی اجرا و مقرر شد لغو معافیت مالیاتی واحدهای صنعتی در آخرین مرحله انجام شود که در این صورت پرداخت مالیات برای شرکت‌های نفتی نیز اعمال خواهد شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش غفلت‌ از رسیدگی به مشکلات شرکت‌های نفتی در گذشته را عامل بروز معضلات پیش آمده خواند و عنوان کرد: اقدامات لازم جهت حل و فصل این مصائب باید به موقع انجام می شد تا نتیجه مطلوب حاصل شود.

وی با تاکید بر این که یکی از وظایف شرکت‌های نفتی در کشور اجرا و ایفای مسوولیت‌های اجتماعی است افزود: بسیاری از شاهراه‌ها‌ و فعالیت‌های زیرساختی از سوی فعالان شرکت‌های نفتی انجام پذیر است و هیچ نهاد و دستگاهی نمی‌تواند مانند شرکت‌های نفتی این مسوولیت را اجرا کند و این در بخش خصوصی و دولتی به خوبی مشهود است.

آهنگران عدم وجود اتحادیه شرکت‌های نفتی را یکی از دلایل بروز مشکلات این حوزه عنوان کرد و گفت: مسائل و مشکلات این حوزه با واحدهای صنعتی دیگر متفاوت بوده و نیازمند مشارکت همه جانبه شرکت های مختلف برای پیگیری اینگونه فعالیت‌ها می باشد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در بخش پایانی سخنان خود تصریح کرد: ما در مجموعه سازمان برای برگزاری جلسات و رسیدگی مستمر به نیاز های شرکت های نفتی تا حصول نتیجه اعلام آمادگی می کنیم.

همچنین حسین همتی، سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به اهمیت حوزه نفت، گاز و پتروشیمی عنوان کرد: جزیره کیش یکی از پایگاه های قدیمی نزدیک به حوزه نفتی پارس جنوبی است و با توجه به نامگذاری امسال با عنوان تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها عدم مواجهه فعالیت اقتصادی این شرکت ها با مشکلات برای سازمان منطقه آزاد کیش از درجه اهمیت بالایی برخوردار است و ما با اهتمام ویژه مهم ترین مسائل و مشکلات این شرکت ها را در ۱۰ سرفصل مورد بررسی قرار می دهیم.

وی پیگیری و تسهیل صدور مجوز فعالیت اقتصادی به را یکی از راه حل های مهم و اساسی رفع موانع مطرح شده در این جلسه عنوان کرد که به جد در دستور کار سازمان قرار گرفته است.

به گفته همتی احتساب هزینه‌های آب و برق شرکت‌های نفتی از دیگر مباحثی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی اطهار داشت ابهاماتی در این حوزه برای فعالان صنعتی وجود دارد که مقرر شد باصدور مجوز صنعتی از سوی سازمان هزینه های آب و برق این شرکت ها صنعتی لحاظ شود.

سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان تصریح کرد: موافقت اولیه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش جهت ثبت اتحادیه صنف فعالان حوزه صنعت نفت و گاز و پتروشیمی اخذ و مقرر شد ثبت این شرکت ها انجام شود.

بر اساس این گزارش اصلاح قرارداد شرکت هندلینگ بندرگاه کیش یکی دیگر از مواردی است که در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و با توجه به تغییرات شرایط اقتصادی، بازنگری در قرارداد این شرکت در دست اقدام است تا کیفیت خدمات آن افزایش یابد.

همتی همچنین در بخش دیگر سخنانش از اصلاح تعرفه های شهرسازی کیش خبر داد که رسیدگی به این موضوع و ارائه گزارش به هیات مدیره سازمان منطقه آزاد کیش برای تصمیم گیری های نهایی در حال پیگیری است.

گفتنی است هشتمین کمیته تخصصی تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها با حضور جعفر آهنگران رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، محمد ثاقب فرد سرپرست اداره کل مدیرعامل، حسین همتی سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری،جمعی از مدیران و روسای سازمان و مدیران و کارکنان شرکت های نفتی برگزار شد.