برگزاری نخستین نشست خبری کمیته فرهنگی و اجتماعی ستاد نوروزی کیش

نخستین نشست خبری کمیته فرهنگی و اجتماعی ستاد هماهنگی خدمات سفرهای نوروزی 1402، با تشریح برنامه های انجام شده در 28 محور اصلی جهت اجرای رویدادهای مختلف نوروزی کیش، برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، عقیل نقشبندی دبیر کمیته فرهنگی و اجتماعی ستاد هماهنگی خدمات سفرهای نوروزی در نشست خبری که صبح پنجشنبه 18 اسفند در سالن اجتماعات سازمان منطقه آزاد کیش برگزار شد، گفت: با آمادگی کامل هلال احمر، بیمارستان کیش، مرکز توسعه سلامت، پلیس راهور، نیروی انتظامی، شرکت نفت، شرکت آب و برق، دامپزشکی و دیگر دستگاه های اجرایی در تلاش هستیم خدمات شایسته ای به مهمانان نوروزی ارائه دهیم.

نقشبندی، گفت: با تمهیدات پیش بینی شده در خصوص تامین نیازهای شهروندان و گردشگران در بخش های اجتماعی شامل "غله، دارو و درمان، سوخت، آب و برق، نظارت های دامپزشکی بر محصولات پروتئینی و پشتیبانی هلال احمر" برنامه ریزی منسجمی برای ارائه خدمات مطلوب به گردشگران انجام شده است.

نقشبندی، افزود: هلال احمر جزیره کیش امسال نیز با استقرار 10 ایستگاه در اماکنی که بیشترین تردد را دارند؛ آماده ارائه خدمات به شهروندان و گردشگران نوروزی هستند.

وی، اظهار داشت: به همت شرکت های نفت و گاز فعال در حوزه سوخت رسانی با انتقال و ذخیره سازی منظم، مشکلی در این زمینه نخواهیم داشت و نیاز خودروها و سوخت مینی بوس ها، شناورها در ایام نوروز به خوبی تامین خواهد شد.

همچنین رضا اردلان عضو کمیته فرهنگی و اجتماعی ستاد نوروزی با اشاره به این که جزیره کیش برای پذیرایی هر چه بهتر و شایسته‌تر از مسافران و گردشگران نوروزی از آمادگی کامل برخوردار است؛ گفت: پیش بینی می شود در ایام نوروز 1402 بین 250 تا 300 هزار گردشگر وارد کیش شوند.

اردلان، گفت: تعداد 14 اثر برگزیده هنرمندان کیش در زمینه خیمه شب بازی، نمایش های عروسکی، تئاتر، نمایش های خیابانی، استند آپ کمدی از جمله برنامه های پیش بینی شده در این کمیته است.

وی محل اجرای برنامه های نمایشی را در استیج واقع در ساحل بازار مرجان، باغ راه، بازارها و در مکان های پر تردد عنوان کرد و افزود: در ایام نوروز هیچ گروه نمایشی از سرزمین اصلی به جزیره کیش دعوت نشده و از ظرفیت های هنرمندان کیش استفاده شده است.

رضا اردلان از تدوین بیش از 100 برنامه فرهنگی و هنری خبر داد و خاطر نشان کرد: برنامه های نوروزی در ۲۸ محور تنظیم شده و از ۲۸ اسفند 1401 آغاز و تا ۲۰ فروردین سال 1402 ادامه خواهد داشت.

اردلان از برگزاری "نمایشگاه بهارانه" با مشارکت معاونت گردشگری سازمان در"باغ راه"خبر داد و آن را فرصت مناسبی برای آشنایی گردشگران با آداب و رسوم اقوام مختلف کشورمان عنوان کرد و گفت: در محوطه نمایشگاه ضمن عرضه سوغات، صنایع دستی و غذاهای سنتی استان های مختلف کشورمان؛ اجرای برنامه های شاد و مفرح برای کودکان و نوجوانان پیش بینی شده است.

وی علت انتخاب محل اجرای نمایشگاه بهارانه راکمک به کاهش ترافیک در مرکز شهر عنوان کرد و افزود: مطابق سال گذشته، اجرای موسیقی سنتی در استیج ساحل مرجان برگزار خواهد شد.

اردلان در رابطه با ارائه خدمات در فرهنگسراها و مراکز فرهنگی کیش در ایام نوروز، گفت: سینما لبخند در تمام ایام نوروز برگزیده آثار سینمایی ایران و جهان رادر دو نوبت صبح و عصر اکران خواهد کرد.

عضو کمیته فرهنگی و اجتماعی ستاد هماهنگی خدمات سفرهای نوروزی کیش ادامه داد: به منظور سرگرمی و پر کردن اوقات فراغت و ایجاد لحظه های به یادماندنی برای کیشوندان و گردشگران، مسابقه ساخت مجسمه های ماسه ای در ایام نوروز در ساحل اسکله تفریحی برگزار می شود.

وی از پیش بینی برنامه های متنوع فرهنگی و معنوی با استقرار ایستگاه های "بهار در بهار" از سوی کمیته فرهنگی و معنوی ستاد نوروزی در 8 نقطه از جمله فرودگاه، بندرگاه، پارک ماهیگیر، دامون، کشتی یونانی خبر داد و خاطر نشان کرد: با توجه به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، مراسم جزء‌خوانی قرآن کریم و کرسی تلاوت قرآن با همت معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان و همکاری دفتر نهاد امامت جمعه کیش برگزار و از شبکه های قرآنی و سراسری سیمای ملی پخش می شود.