برگزاری نخستین جلسه کمیته بحران ستاد نوروزی کیش

نخستین جلسه کمیته بحران ستاد نوروزی 1402 با هدف هماهنگی، آمادگی و برنامه ریزی های لازم برای میزبانی شایسته از گردشگران نوروزی تشکیل شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، رضا شجیع در نخستین جلسه کمیته بحران ستاد نوروزی 1402 که عصر دوشنبه 9 بهمن در سالن اجتماعات سازمان برگزار شد، گفت: مسوولیت این کمیته پیش بینی حوادث احتمالی و هماهنگی های لازم با اداره هواشناسی و کمیته های ستاد مانند تاسیسات زیربنایی و آب و برق، مخابرات، سوخت، نیروگاه ها و هواپیماها، کنترل محیط زیست و اسکان مسافران در شرایط اضطراری است.

شجیع رییس کمیته بحران ستاد نوروزی، افزود: مصرف گازوئیل، گاز، انرژی های حامل، آب شیرین مورد نیاز، میزان فاضلاب ورودی به تصفیه خانه ها از جمله مواردی است که برای ارائه خدمات بهتر به مسافران نوروزی باید تدابیر لازم اندیشیده شود.

منصور ملانوری در ادامه این جلسه با بیان این که محور اصلی این کمیته پیش بینی و بحث حوادث است اظهار داشت: کمیته بحران ستاد نوروزی در راستای رفع بروز مشکلات احتمالی ناشی از حوادث برنامه ریزی های مختلفی در تمام حوزه های موجود در نظر گرفته است.

دبیر کمیته بحران ستاد نوروزی کیش در ادامه سخنان خود، تصریح کرد: شرایط آب و هوایی، عدم تردد کشتی ها، کمبود آذوقه، بروز طوفان و سایر موارد مشابه از جمله اتفاقاتی است که مانند سنوات گذشته باید در این زمینه برنامه ریزی های لازم انجام شود.

شایان ذکر است رسیدگی و ارائه خدمات در حوزه بنادر و فرودگاه ها، نوبت دهی خودروها، افزایش ناوگان حمل و نقل دریایی، اسکان مسافران در زمان بروز بحران، تامین آرد و نان، آذوقه و مایحتاج اولیه، افزایش 10 درصدی تولید آب، نظارت نیروهای انتظامی برای برقراری امنیت در جزیره کیش، جداسازی اسکله خودرویی و کامیون ها، آماده سازی زیرساخت های بندر چارک برای استقبال از مسافران نوروزی، ساماندهی و افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی برای ایام نوروز از جمله مباحث مطرح شده در این جلسه بود.

همچنین تصمیم گیری در خصوص مدل خودروهای ورودی به جزیره کیش نیز در دستور کار کمیته ها قرار گرفت که نتیجه نهایی پس از تصویب به اطلاع عموم و مسافران و گردشگرانی که قصد سفر به جزیره کیش را دارند خواهد رسید.