برگزاری دومین یادواره شهدای مدافع حرم درجزیره کیش

دومین یادواره شهدای مدافع حرم در جزیره کیش برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، این مراسم از ساعت 21 و سی دقیقه چهارشنبه 17 خرداد با حضور دکتر علی اصغر مونسان مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش، سردار سرتیپ پاسدارعلی فضلی جانشین سازمان بسیج مستضعفان، حجت الاسلام و المسلمین دکتر علیدادی امام جمعه کیش، خانواده شهید مدافع حرم محمدرضا دهقان و جمعی از مدیران ارشد محلی، نظامی و انتظامی، روحانیون وروسای دانشگاه ها در سالن مینوی پردیس بین الملل کیش دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.

سردار سرتیپ پاسدار علی فضلی دراین مراسم از واقعه فتح خرمشهر در سال 61 به عنوان نگین عملیات بیت المقدس یاد کرد و گفت: امام راحل(ره) در خصوص این واقعه عجیب فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد . اگر دست یاری و مدد خداوند نبود به سادگی شهرخرمشهر به دامان امت اسلامی باز گردانده نمی شد.

وی با اشاره به اینکه شهر خرمشهر در طول تاریخ سه بار سقوط کرده، اظهار داشت: در نخستین سقوط هرات را در عوض آن دادیم و در سقوط دوم سلیمانیه را دادیم ولی در سومین سقوط با فرمان ولایت فقیه و با عشق به اهل بیت رسول خدا (ص) ، رزمندگان اسلام شهر خرمشهر را به خاک میهن اسلامی بازگرداندند.

جانشین سازمان بسیج مستضعفان در ادامه گفت: امام خمینی در سخنانی دیگر در خصوص فتح خرمشهر فرمودند فتح خرمشهر فتح خاک نیست . فتح ارزش های اسلامی است. آن روز امام راحل نوید بیداری مستضعفان اسلام را بر زبان جاری ساختند . امروز اگر مقاومت اسلامی و دفاع در بلاد سوریه، عراق، یمن، غزه، فلسطین ، لبنان و بحرین صورت می گیرد، به واسطه همین استراتژی است.

وی در خصوص حملات تروریستی داعشیان در تهران گفت: دفاع از پرچم اسلام هزینه هایی دارد. باید در مقابل تجمیع ناتوی عربی و دست به دست دادن آنها ، هوشیار و مراقب باشیم . زیرا دشمن وحدت ما را نشانه گرفته است و سعی در ایجاد تفرقه و اختلاف بین ما را دارد. هدف دشمن تفرقه افکنی وایجاد شکاف بین شیعه و سنی است.

سردار فضلی افزود: امام خمینی در بیاناتی دیگر پس از فتح خرمشهر فرمودند مقاومت پذیری توسعه پیدا کرده است که این برای مستکبرین قابل مدیریت نیست . مستضعفان به خود آمده اند و در دفاع از دین خدا لحظه شماری می کنند . خوشا به حال شهدایی که 8 سال در راه پاسداری از میهن اسلامی و شهدایی که امروز در تهران ناجوانمردانه به دست تکفیری ها به شهادت رسیدند.

وی با بیان اینکه شهدا در راه معامله با خدا نمره قبولی دریافت کردند، یادآور شد: امروز خواهران و برادران ما مدیون این شهدا هستند . اگر این شهدا نبودند امروز جزیره امنی به نام جزیره کیش وجود نداشت.

جانشین سازمان بسیج مستضعفان در ادامه گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در دانشگاه امام حسین (ع) فرمودند 3 تحمیل کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت را پیش رو داریم که تحمیل کوتاه مدت ، حوادث و شرایط امنیتی است. در جلسات عرب دونالد ترامپ با سران عرب رقص شمشیر می کند و در نتیجه آن ، این حوادث تروریستی در نقاط مختلف دنیا اتفاق می افتد. ما باید هوشیار باشیم و از کشور خود با وحدت و برادری دفاع کنیم. این هجمه های ناجوانمردانه که در تهران اتفاق افتاد نیز بی جواب نخواهد ماند.

وی درادامه گفت: امروز دشمن تلاش می کند آسیب های مختلف از جمله آسیب های اجتماعی را به جوانان ما وارد کنند و آنان را بی هویت کنند. ما باید برای نجات جوانان کشورمان از تمام ظرفیت ها و امکاناتمان بهره گیریم که این امر در سایه وحدت و یک دلی ممکن می شود.

سردار فضلی در ادامه سخنان خود به بیان خاطراتی از زمان رحلت بنیاگذار جمهوری اسلامی ایران پرداخت و یاد و خاطره امام راحل را گرامی داشت.

در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین دکتر علیدادی نیز با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای 8 سال دفاع مقدس گفت: بسیجیان فرزندان اسلام و پیرو راه امام و ولایت هستند .

وی در خصوص سه محور اصلی ارزش که در قرآن کریم به آن اشاره شده گفت: تقوا یکی از محورهای اصلی ارزش است . افراد با تقوا باید بیشتر مراقب حریم های تعیین شده باشند. معرفت، دومین محور است. باید در زمینه دانش به علم زمانه شناخت پیدا کرد و آخرین محور، جهاد و رستگاری است. کسانی که در راه خدا مبارزه می کنند با ارزش تر از کسانی هستند که اهل مبارزه نیستند.

دکتر علیدادی با بیان اینکه شجاعت رزمندگان اسلام در 8 سال دفاع مقدس زبانزد همه دنیا بود، افزود: این افراد علاوه برداشتن صفاتی نظیر تقوا، شناخت و معرفت ، اهل جنگ و مبارزه بودند .

وی در پایان برای تمام رزمندگان و تمامی کسانی که از مرزهای کشور در مقابل دشمن پاسداری کرده و امنیت کشور را تامین می کنند به ویژه مدافعان حرم آرزوی سلامتی کرد.

همچنین در این مراسم مادر، خواهر و همرزم شهید محمدرضا دهقان خاطرات این شهید 20 ساله مدافع حرم را بازگو کردند و به سئوالات حضار در خصوص زندگی و آرمانهای والای این شهید پاسخ دادند.

لازم به ذکر است، در پایان این مراسم سردار سرتیپ پاسدار علی فضلی با اهدای لوح تقدیر از مادر شهید محمدرضا دهقان، مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش، امام جمعه و روسای دانشگاه های کیش به پاس زحمات ارزشمندشان در برگزاری این یادواره تقدیر کرد.