به مناسبت سومین همایش سالیانه مؤسسه هنرمندان پیشکسوت کشور در کیش برگزار شد:

برگزاری جشن زاد روز هنرمندان پیشکسوت متولد پاییز

جشن زاد روز هنرمندان پیشکسوت متولد پاییز در سومین همایش سالیانه مؤسسه هنرمندان پیشکسوت کشور در جزیره کیش برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور روابط بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، این مراسم صبح روز سه شنبه 24 آذر ماه، با حضور دکتر مونسان مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش، علی مراد خانی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس هیأت امنا مؤسسه هنرمندان پیشکسوت کشور، علی اصغر کاراندیش معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از هنرمندان پیشکسوت در هتل مارینای کیش برگزار شد.

در این مراسم دکتر مونسان ضمن خوشامدگویی به هنرمندان گفت: هنر یک موهبت الهی است و باعث می شود فکر انسان از سطح عالی به متعالی عروج کند و به واسطه همین موهبت، هنرمندان از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند.

وی ضمن اشاره به اینکه نگاه انسان به دو صورت سطحی و عمیق است، عنوان کرد: چشم هنرمند با ادراک و عمیق می بیند و دریافت های خود را به صورت هنر ابراز می کند و باعث نفوذ در انسان ها می شود.

همچنین مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش از احداث مجموعه هنری به مساحت 42 هزار متر مربع در آینده ای نزدیک در جزیره کیش خبر داد و اشاره کرد: این مجموعه هنری شامل سالن کنسرت با ظرفیت 2500 نفر، سالن های تئاتر، سینما، سالن اجتماعات و کارگاه برای تمامی رشته های هنری

می باشد. با ایجاد چنین پروژه ای ، جزیره کیش نقش مهمی در ترویج فرهنگ و هنر کشور خواهد داشت.

وی افزود: در حال حاضر سالیانه 1 میلیون و 800 هزار گردشگر به جزیره کیش سفر می کنند و طبق چشم انداز طرح جامع کیش باید این رقم به 6 میلیون مسافر در سال برسد. امیداست با اجرای چنین پروژه هایی به جذب گردشگر داخلی و خارجی به جزیره کیش کمک شود.

همچنین در این مراسم علی مراد خانی معاون هنری وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی ضمن تشکر از مسئولان جزیره کیش گفت: هنر، ویترین، نماد و شناسنامه یک تمدن است و هنرمندان صاحب عزت و محبوبیت بین مردم هستند.

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم ضمن اشاره به سوابق با ارزش دکتر مونسان در خصوص احداث و ایجاد پردیس های تهران، استودیوهای استاندارد و مناسب برای فعالیت های هنرمندان، مجموعه تئاتر خاوران و صبا در پایتخت، ابراز امیدواری کرد که با زحمات و حمایت ایشان جزیره کیش در آینده ای نزدیک تبدیل به مرکز و محور اصلی فعالیت های هنری از جمله حراج های هنری در کشور و منطقه شود.

وی در پایان یاد آور شد این مؤسسه در سه سال گذشته کارنامه قابل قبولی را کسب کرده و امید است که کارکرد و عملکرد آن باعث شکوفایی بیشتر شود.

علی اصغر کاراندیش، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این مراسم ضمن اشاره به اینکه هنر از جایگاه مهم و ویژه ای برخوردار است، افزود: اگر کشوری در حوزه فرهنگ و هنر ارتقاء پیدا کند، می تواند در زمینه های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی نیز ارتقاء پیدا کند. در غیر اینصورت نمی تواند به توسعه مطلوب برسد.

وی یادآور شد: هیچ زبانی گویا تر از زبان هنر نیست. امروزه در هر جامعه ای هنرمندان و اهالی هنر می توانند جریان ساز باشند و جامعه را متحول کنند. این موضوع در کشور و دنیا ثابت شده است. باید جایگاه هنرمندان را باور کرد و اگر این جایگاه را باور نکنیم جامعه در حوزه های دیگر نیز با چالش روبرو خواهد شد.

در این مراسم مسئولان مؤسسه هنرمندان پیشکسوت کشور از زحمات دکتر مونسان قدردانی و تشکر کردند و به رسم یاد بود هدیه ای را نیز به ایشان اهداء کردند.

در پایان مراسم نیز از هنرمندان پیسکسوت کشور تجلیل شد و هنرمندان متولد سه ماهه فصل پاییز با مسئولان عکس یادگاری انداختند