برپایی نخستین کارگاه آموزشی اصول مقدماتی راهنمایی گردشگری در کیش

عکاسان و راهنمایان گردشگری کیش از نخستین کارگاه آموزشی اصول مقدماتی راهنمایی گردشگری با حضور متخصصان بهره مند شدند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، نخستین کارگاه آموزشی اصول مقدماتی راهنمایی گردشگری با حمایت سازمان منطقه آزاد کیش و حضور متخصصان و 40 نفر از عکاسان 23 و 24 اسفند در مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد.

هدف از برپایی این کارگاه آموزش اصول مقدماتی، دسترسی به اطللاعات مستند و یکپارچه سازی داده های مورد نیاز عکاسان و راهنمایان گردشگری بود.

نصیریان مدیرگروه گردشگری دانشگاه جامع علمی کاربردی مرکز کیش در این کارگاه به ارائه مطالبی در خصوص الگوهای رفتاری و ارتباط موثر با گردشگران،عرضه و استانداردهای صحیح در آداب معاشرت و چگونگی مواجهه با گردشگر بر اساس جدیدترین الگوهای روانشناسی گردشگری پرداخت.

در ادامه کارگاه آموزشی اصول مقدماتی راهنمایی گردشگری ویژگیهای محیط زیست خشکی و دریایی جزیره و خلیج فارس، گونه های گیاهی و جانوری موجود در زیست بوم جزیره، همچنین گونه های در خطر انقراض معرفی شدند، مطالبی نیز در رابطه با گردشگری مسئولانه از سوی نغمه نقیلو استاد دانشگاه علمی کاربردی کیش ارائه شد همچنین نازنین محسنیان، متخصص اکولوژی دریایی، ویژگیهای زیست بوم دریایی خلیج فارس در مناطق اطراف جزیره کیش را تشریح کرد.

مباحث کیش شناسی، ریشه های تاریخی و مردم شناسی جزیره کیش از سرفصل های روز دوم این کارگاه بود که علی لگزیان مدیر پیشین واحد میراث فرهنگی سازمان منطقه آزاد کیش و از پژوهشگران تاریخ جزیره، به صورت ویدئو کنفرانس مسئولیت برپایی آن را بر عهده داشت.

همچنین در بحث کیش شناسی، ضمن معرفی قدمت سکونت انسان در جزیره کیش، مباحثی مانند تجارت مروارید، چشمه های آب شیرین و قناتها، چگونگی قرار گرفتن کیش در راه ابریشم دریایی و ویژگیهای معماری و مردم شناسی شهر حریره نیز ارائه شد.

نسرین صفاری از مدرسان دانشگاه و نویسنده بروشورهای گردشگری کیش نیز به معرفی اجمالی موقعیت جغرافیای جزیره، نمادها و المانهای شهری، ویژگیهای هر یک از مراکز خرید کیش، هتلها، رستوران ها، غذاهای محلی کیش و ویژگیهای منحصر به فرد سواحل، شرح کاملی از تاریخچه کشتی یونانی به عنوان یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری جزیره پرداخت.

گفتنی است این کارگاه دو روزه به همت شرکت میکاراد آتیه و با حمایت سازمان منطقه آزاد کیش برگزار شد و مورد استقبال فعالان حوزه گردشگری کیش قرار گرفت.