برنامه هاي متنوع فرهنگي و مذهبي ويژه ماه مبارك رمضان دركيش

جزيره كيش با برگزاري جشن طعم شيرين رمضان واجراي برنامه هاي متنوع فرهنگي و مذهبي به استقبال ماه ضيافت الهي رفت.

به گزارش روابط عمومي و اموربين الملل سازمان منطقه آزاد كيش ، برنامه هاي متنوع فرهنگي و مذهبي ويژه ماه مبارك رمضان در جزيره كيش شامگاه سه شنبه 26 خرداد با جشن طعم شيرين رمضان در مركز همايش هاي بين اللملي كيش آغاز شد . معاونت فرهنگي – اجتماعي سازمان منطقه آزاد كيش همچنين براي بهره مندي بيشتر گروه هاي مختلف سني گردشگران و ساكنان از فيوضات اين ماه ارزشمند برنامه هاي متنوعي را در نقاط مختلف جزيره كيش اجرا خواهد كرد.

مسابقات سفره افطار معنوي و توزيع بسته هاي فرهنگي در سطح جزيره كيش در هفته اول رمضان و برگزاري مسابقه از مطالب اين بسته ها از جمله برنامه هاي معاونت فرهنگي سازمان منطقه آزاد كيش است . اين بسته هاي فرهنگي شامل كتابچه ادعيه روزهاي ماه مبارك رمضان و مطالب ارزنده براي تمامي اعضاي خانواده ، كتابچه احكام با نمودارهاي خلاقانه وجذاب و نرم افزار ويژه ماه پرخيرو بركت رمضان است .

همچنين دراين ماه گرانقدر هر هفته محفل انس با قرآن با حضور قاريان برجسته بين المللي درجزيره كيش برگزار مي شود.

برنامه درآستان جانان يكي ديگر از برنامه هاي فاخر فرهنگي است كه از 5 تير( نهم رمضان) در تالار شهر آغاز شده و تا 10 تير (پانزدهم رمضان ) ادامه دارد .

ساكنان وگردشگران مي توانند هر شب از ساعت 22 تا 24 از برنامه هاي متنوع فرهنگي و هنري ويژه برنامه در آستان جانان استفاده كرده و از نمايشگاه محصولات فرهنگي - قرآني كه به مدت يك هفته در تالار شهربرپا می شود بازديد كنند.

مسابقات قران وحديث و حكمت نهج البلاغه نيز از 21 تا 23 تير ( 25 تا 27 رمضان ) در سالن هاي ابن سينا، رازي و خوارزمي مركزهمايش هاي بين المللي كيش برگزار مي شود و علاقمندان در دو گروه سني زير16 سال و بالاي 16 سال در رشته هاي قرائت ، ترتيل ، حفظ و احاديث با يكديگر رقابت مي كنند.

امورزنان سازمان منطقه آزاد كيش نيز به مناسبت ماه مبارك رمضان هشتمين جشنواره ماه خوب خدا را برگزارمي كند.

جشن رمضان يكي از بخش هاي اين جشنواره است كه شامل برنامه هاي مختلف قرائت دعاي افتتاح ، مسابقه ويژه تمامي اعضاي خانواده با پرسش هايي در خصوص اركان نماز ، روزه و دعاهاي روزانه ماه مبارك رمضان ، اجراي طرح سفره افطار معنوي وختم سوره قدروذكراستغفار،برپايي ايستگاه هاي سعادت و آموزش زندگي از منظرقران ، مشاوره مذهبي و احكام ، سلامت ، تغذيه سالم ، كودكان و ماه خداي مهربون و ايستگاه هنر و خطاطي اسماء حسني بر روي كاشي و لعاب كاري است كه در طول ماه مبارك رمضان از ساعت 19 تا 21 در تالار شهربرگزار مي شود.

همچنين مسابقه سفره افطاري اقوام ايراني و پذيرايي از روزه داران با هدف ترويج سنت حسنه افطاري و آشناي با غذاهاي مختلف ويژه سحر و افطار در ميان اقوام مختلف كشورمان و جشن روزه داران كوچك و اجراي جنگ كودك ، از ديگر برنامه هاي امور زنان سازمان منطقه آزاد كيش در هشتمين جشنواره ماه خوب خداست كه ساعت 19 تا 21 در محوطه مقابل تالار شهر برگزار مي شود.

به مناسبت روز ملي عفاف و حجاب نيز21 تيرهمايشي با همكاري دفتر امام جمعه و با حضور بانوان شاغل در سازمان منطقه آزادكيش و شركتهاي تابعه ، بسيج خواهران ،بسيج سپاه و نيروي انتظامي كيش در سالن خليج فارس سالن همايش هاي بين المللي كيش برگزار مي شود.

سوگواره وفات حضرت خديجه (س) شامل قرائت ادعيه ، تواشيح و مديحه سرايي با حضور ذاكرين اهل بيت (ع) و برگزاري مجالس انس باقران ويژه بانوان و جزء خواني ، مشاوره و سخنراني و مسابقات كتبي در حسينيه گيلان كيش و مجتمع اقامتي سحراز ديگر برنامه هاي امور زنان در ايام ماه مبارك رمضان است.

گفتني است امور زنان سازمان منطقه آزاد كيش با همكاري شركت سرمايه گذاري و توسعه كيش با هدف حمايت از بانوان نيازمند بسته هاي افطاري را تهيه و در بين خانواده هاي نيازمند توزيع مي كنند.