از سوی ستاد ویژه حمایت از فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران در شرایط بحران کرونا اعلام شد؛

برنامه‌‌های حمایتی از فعالین اقتصادی و سرمایه‌گذاری در کیش

نخستین جلسه ستاد ویژه حمایت از فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران در شرایط بحران کرونا با هدف عبور از بحران اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا و پشتیبانی از کسب‌وکارهای آسیب‌دیده از این بحران، تشکیل شد.

به گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد کیش، ناصر آخوندی معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان و رئیس ستاد حمایت از فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران کیش در این نشست گفت: در کنار مقابله با کرونا به‌عنوان اولویت اصلی مسئولان سازمان، رفع مشکلات پیش روی فعالان اقتصادی و حمایت و مساعدت با ایشان در فشارهای پیش آمده به سبب فراگیر شدن ویروس کرونا، از وظایف اصلی ماست.

ناصر آخوندی ادامه داد: در پی مشکلات اقتصادی ناشی از بحران کرونا، با دستور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش؛ ستاد ویژه حمایت از فعالین اقتصادی و سرمایه‌گذاران با هدف مساعدت و پشتیبانی از فعالان اقتصادی جزیره کیش و مرتفع شدن آسیب‌های کسب‌وکار در کیش، تشکیل شد.

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان با اشاره به برگزاری نخستین جلسه ستاد یاد شده، گفت: براساس مصوبه ستاد، کسب‌وکارهای طرف قرارداد استیجاری با سازمان یا شرکت‌های تابعه مشمول مساعدت درخصوص استمهال، تخفیف یا بخشودگی جرایم دیر کرد و مبلغ اجاره برای ماههای اسفند ۹۸ و فروردین ۹۹ خواهند شد.

آخوندی پیگیری مصوبات دولت در حوزه‌های پولی - مالی، بیمه، گمرک، تامین اجتماعی و مالیاتی را از دیگر مصوبات این ستاد دانست و تاکید کرد: ۵۰ درصد از نرخ عوارض واردات کالا نیز به‌صورت چک ۳ ماهه دریافت خواهد شد.

رئیس ستاد اقتصادی مقابله با کرونا افزود: ضمن صدور مجوز فعالیت اقتصادی تمامی واحدهای فعال تا پایان فروردین ماه ۱۳۹۹، تمامی پروانه‌های صنعتی و خدمات صنعتی نیز تا نیمه خرداد سال آینده تمدید شد.

لازم به یادآوری است جلسات این ستاد به‌صورت هفتگی برگزار و مصوبات آن با قید فوریت، قابلیت اجرا دارد.


گزارش تصویری