برترین های خدمات گردشگری کیش معرفی و تجلیل می شوند

همزمان با ولادت امام حسن مجتبي (ع) براي نخستين بار در كيش از برترين هاي ارائه خدمات گردشگری تقدیر مي شود.

به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل سازمان منطقه آزاد كيش، اين مراسم با هدف ارتقاء سطح کیفیت خدمات گردشگری، جایگزینی سیاست های تشویقی به جای تنبیهی، افزایش کیفیت مشتری مداری و شکل گیری فضاهای انگیزشی و رقابتی، سه شنبه اول تير همزمان با ولادت امام حسن مجتبی (ع) روز  اکرام  در سالن همایش های بین المللی خلیج فارس برگزارمي شود.

در این مراسم كه ساعت 18 روز سه شنبه آغاز خواهد شد 40 تندیس طلایی به برترین ها، 62 تندیس نقره ای و 38 تندیس برنزی به بهترین های ارائه خدمات گردشگري در جزيره کیش اهدا مي شود .

برترين ارائه كنندگان خدمات گردشگري در كيش از طريق بررسي گزارش هاي سامانه نظارت الکترونیک کیش "سناک" انتخاب و معرفي شده اند.

سامانه سناک مجموعه ای کامل در زمینه گردشگری است که علاوه بر ارائه آخرین اطلاعات جزیره کیش جزئیات مورد نیاز گردشگران برای سفر به کیش را در بخش های اقامتی٫ پذیرایی٫ تفریحی٫ مراکز خرید٫ کانترهای گردشگری٫ شناورهای تفریحی و آژانس ها به سهولت در اختیار آنان قرار می دهد.

ثبت نظرات و شکایات گردشگران و شهروندان و پاسخگویی به شکایات آنان دربازه زمانی 48 ساعته به همراه پیگیری موضوع و اعلام نتیجه بررسی ها از مهمترین نقاط قوت این سامانه است که با بهره برداری از آن به عنوان عامل انگیزشی و محرک نقش اساسی در افزایش کیفیت خدمات گردشگری و ارتقاء میزان رضایتمندی گردشگران و شهروندان بر عهده دارد.

در سامانه سناک فعالان و صاحبان خدمات و امکانات گردشگری تمامی اطلاعات مربوط به حوزه فعالیت خود را که شامل اطلاعات مکانی٫ نوع کاربری٫ آدرس٫ شماره تلفن و فهرست اطلاعات شخصی کارکنان و پرسنل آن مجموعه است را ثبت می کنند که البته بخشی از این اطلاعات برای گردشگران و اطلاعات تکمیلی و جزئیات برای کارشناسان مسئولان گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش قابل مشاهده است.

همچنین بر اساس نظرات و شکایات ثبت شده بر روی سامانه سناک از سوی گردشگران و شهروندان به مجموعه های گردشگری کیش رتبه اعطا می شود تا کاربران سامانه با مشاهده این رتبه ها که بر اساس نظرات مشتریان است نسبت به کیفیت خدمات و امکانات مجموعه مورد نظر خود آگاهی یابند.

در بخش دیگری از این سامانه تمامی نظرات و شکایات به صورت تجمیعی در نمودار و جدول ثبت می شود تا ضمن امکان مقایسه عملکرد فعالان گردشگری، مجموعه هایی که بیشترین رضایتمندی مردم را بدست آورده اند مورد تشویق قرار گرفته و حمایت شوند.

ناظران معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش هم هر دو هفته با مراجعه به اماکن گردشگری ضمن ثبت آخرین اطلاعات و تغییرات از امکانات و نحوه خدمات رسانی به گردشگران و شهروندان بازدید می کنند و این بازدید به صورت آنلاین توسط مسئولان گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش قابل مشاهده است.

در بخش آموزش مجازی سامانه سناک امکانی فراهم شده تا کاربران در خصوص خدمات گردشگری٫ نحوه میزبانی٫ تشریفات و زبان انگلیسی از برنامه های صوتی٫ تصویری و مکتوب قرار گرفته بر روی سامانه به منظور فراگیری مباحث مرتبط و موثر در ارتقاء خدمات دهی به گردشگران بهره برند.

در اين سامانه در یکسال گذشته عملكرد 50 مرکز اقامتی، 209 مرکز پذیرایی، 98 آژانس هواپیمایی، 18 کلوپ تفریحات دریایی، 33 شناور تفریحی دریایی، 21 تک برند، 5 جنگ شبانه، 4 هزار و 363 نفر از كاركنان مراكز خدمات گردشگری و بيش از 8 هزار نفر از جامعه بازاریان  بررسي شده است .