با دستور محمدرضا لواسانی ساماندهی اسکله صیادی کیش آغاز شد

سرپرست شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های منطقه آزاد کیش با اشاره به دستور محمدرضا لواسانی بر تسریع حل مشکلات اسکله صیادی از آغاز ساماندهی این منطقه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، عزت اله محمدی سرپرست شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های کیش با اشاره به دستور محمدرضا لواسانی سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش که عصر یکشنبه 23 آبان در جمع بومیان و صیادان این منطقه بر تسریع حل مشکلات اسکله صیادی تاکید کرده بود؛ از ساماندهی و بهسازی بندر صیادی خبر داد.

محمدی با بیان این که طبق دستور محمدرضا لواسانی در گام نخست نسبت به اختصاص زمینی به مساحت 3 هزار متر مربع برای ایجاد پارک قایق ها و شناورهای که در حوزه صیادی فعالیت می کنند اقدام شد، اظهار داشت: 1500 مترمربع در حوزه خشکی اجرا شد و ادامه کار ظرف 3 روز آینده به اتمام خواهد رسید.

به گفته محمدی در حوزه روشنایی که ساعاتی از شب در اسکله صیادی میرمهنا مشکلات عدیده ای را به وجود آورده بود با تعمیر روشنایی و 3 برج نور  در این اسکله با هدف تامین ایمنی و امنیت احداث شد.

وی در رابطه با نصب تعداد ده پایه دوربین در اسکله صیادی میرمهنا، اظهار داشت: هر دوربین حداقل با توجه به موقعیت به تعداد 24 دوربین می رسد که در تمام نقاط حوضچه و خشکی نصب شده است.

سرپرست شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های منطقه آزاد کیش هدف از نصب این دوربین ها را کنترل ایمنی و ایجاد امنیت در داخل حوضچه و خشکی عنوان کرد.

عزت اله محمدی در خصوص تامین مایحتاج اتباع خارجی که در داخل لنج های صیادی فعالیت می کنند، افزود:  اتباع خاجی برای تامین مایحتاج خود با مشکلاتی عدیده ای مواجه بودند که با راه اندازی کافی شاپ و سوپر مارکت در اسکله صیادی مایحتاج اولیه آنها از این طریق تامین می شود و دیگر نیازی به ترک لنج و مراجعه به سطح شهر نیستند.

محمدی راه اندازی سردخانه در اسکله صیادی میرمهنا را یکی از اقدامات ارزشمند در این حوزه عنوان کرد و اظهار داشت: با دستور سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش، بخش خصوصی این مهم را در دستور کار قرار داده است و ظرف 10 روز آینده یخچال زیر صفر و بالای صفر راه اندازی می شود و محوطه آن نیز در حال آماده سازی است.

وی از آغاز عملیات آسفالت برای تردد قایق ها از رمپ های شرقی و غربی به سمت خشکی، گفت: کل محوطه 1500 متر مربع آسفالت گرم نیاز داشت که در حوزه اسکله انجام شد و خود محوطه نیز در حال انجام است.

عزت اله محمدی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: با ساماندهی ده هکتار از فضای خشکی و انتقال مواد زائد به خارج از بندر و مباحثی که می تواند در خصوص ایمنی و آلودگی زیست محیطی این منطقه تاثیر گذار باشد مورد توجه قرار گرفته و گام های موثری در این زمینه خواهیم برداشت.

محمدی بیان داشت: طرح لایروبی در این منطقه آماده شده و منتظر دستور حوزه معاونت عمرانی سازمان هستیم و با توجه به حجم کار این مهم از طریق فرایند مناقصه عملیاتی خواهد شد.

وی در رابطه با صدور مجوزهای صیادی در این منطقه، گفت:  ساماندهی شناورهایی که از نظر شیلات فاقد مجوز هستند در دستور کار قرار گرفته و با اتخاذ تصمیمات شیلات و شناسایی تعدادی از صیادانی که می توانند مجوز دریافت کنند، اقدام خواهد شد.

سرپرست شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های کیش، گفت: بر اساس صدور مجوز از سوی شیلات برای صیادان، شرکت نفت نیز بر اساس مجوز صادر شده سوخت قایق های صیادی را تامین می کند.  

عزت اله محمدی خاطر نشان کرد: با توجه به تفاهم بین سازمان، شیلات و شرکت نفت در حال حاضر این همکاری ادامه دارد و صیادان در این زمینه با مشکلی مواجه نیستند.