بازگشایی مجدد مراکز پذیرایی در جزیره کیش

دبیر کمیته تخصصی نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی سازمان منطقه آزاد کیش از بازگشایی مجدد مراکز پذیرایی در کیش خبر داد

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، علی ابراهیمی معینی دبیر کمیته تخصصی نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی در خصوص بازگشایی مجدد مراکز پذیرایی کیش، گفت: با ابلاغ مصوبات ستاد تخصصی مقابله با بیماری کرونا، فعالیت تمام واحدهای زیر مجموعه جامعه پذیرایی از پنجم شهریور آغاز شده است. 

وی افزود: تمام مراکز پذیرایی ملزم به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و حفظ فاصله گذاری اجتماعی"فاصله هر میز 4 متر و حداکثر 4 نفر در هر میز" تعیین شده و  باید ظرفیت پذیرش درب ورودی مراکز پذیرایی نصب شود.

ابراهیمی با اشاره به ساعت فعالیت این واحدها در جزیره کیش، افزود: فعالیت تمام واحدهای مجموعه پذیرایی تا ساعت 23 تعیین شده و در صورت مراجعه بازرسان کمیته نظارت و مشاهده هرگونه تخلف و عدم رعایت موارد یاد شده با واحد متخلف برخورد و از ادامه فعالیت آنها جلوگیری می شود.

وی با اشاره بر لزوم اهمیت نظارت های حداکثری بر اماکن تفریحی و گردشگری در کیش، اظهار داشت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا کنون بازرسان کمیته تخصصی مقابله با کرونا؛ نظارت های مستمر بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی را با جدیت تمام در دستور کار خود قرار دادند. 

به گفته دبیر کمیته تخصصی نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی، بازرسان این کمیته تعداد 5500 مرکز ارائه خدمات در کیش که شامل "مراکز گردشگری، غرفه های خدماتی و تجاری، وسایل حمل و نقل، پروژه های عمرانی و مراکز ورزشی" هستند به عنوان مراکز تحت نظارت خود بررسی می کنند.

شایان ذکر است برگزاری 23 جلسه کمیته تخصصی نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی و ابلاغ 78 مصوبه، نظارت بر 58 هزار و 373 مراکز ارائه خدمات، پلمب 79 واحد متخلف که شیوه نامه های بهداشتی رعایت نی کردند از جمله اقدامات این کمیته محسوب می شود.