بازدید وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از تله کیش ، مرکز نوآوری و مجموعه گردشگری پنگوئن

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بازدید از ساختمان اپراتور تلفن همراه و مرکز نوآوری روند ارائه خدمات ارتباطی و شرایط فعالیت استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان را در کیش بررسی کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش ، محمدجواد آذری جهرمی پنجشنبه ششم خرداد و در دومین روز سفر خود به کیش به همراه جمعی از معاونان این وزارت خانه و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش ضمن بازدید از شرکت اپراتور تلفن همراه(تله کیش) و برج نوآوری با شماری از فعالان اقتصادی ، شرکت های دانش بنیان و استارت آپ های مستقر در مرکز نوآوری کیش دیدار و گفتگو کرد.

بر اساس این گزارش وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پس از مراسم رونمایی از پهپادهای پستی با حضور در بخش های مختلف اپراتور همراه تله کیش از روند ارائه خدمات این مرکز ارتباطی بازدید کرد.

در این برنامه مهدی نجاری عضو هیات امنا این اپراتور با تاکید بر اینکه افزایش قلمرو فعالیت پروانه اپراتور کیش (تله کیش) به سایر مناطق آزاد تجاری ، صنعتی و ویژه برای یکپارچه شدن خدمات ضروری است افزود: معافیت از حق السهم 28.1 درصدی با توجه به ساختار 100 درصد دولتی این اپراتور با عنایت به برنامه ریزی برای سرمایه گذاری کلان، اختصاص فرکانس غالب 5G در منطقه آزاد کیش و سایر مناطق آزاد کشور و اختصاص نامبرینگ به اپراتور با توجه به ارائه سیم کارت های اعتباری از دیگر خواسته های این اپراتور است.

وی تصریح کرد: این اپراتور هم اکنون دارای 19 هزار و 268مشترک بوده و با پیش شماره 0394 امکان واگذاری حدود 200 هزار سیم کارت به مشترکان وجود دارد.

نجاری افزود: این اپراتور تمام خدمات تلفن همراه اعم از مکالمه، پیامک، اینترنت نسل 4.5، رومینگ داخلی، رومینگ بین الملل، مکالمه بین الملل را دارد و واگذاری سیمکارت به مشترکان به صورت آنلاین از طریق آدرس sim.telekish.ir امکان پذیر است.

پس از آن وزیر ارتباطات با حضور در برج نوآوری کیش با شرایط فعالیت شرکت های دانش بنیان در این مرکز آشنا شد.

مسعود توفیقی مدیرعامل موسسه علوم و فنون کیش و مدیر مرکز نوآوری کیش در این بازدید با بیان اینکه هم اکنون ۱۵۳ نفر به طور مستقیم و 600 نفر به طور غیر مستقیم در 51 شرکت دانش بنیان و هفت استارتاپ این مرکز مشغول بکار هستند. اظهار داشت : با حمایت های این مرکز سه شرکت دانش بنیاد به میزان 720 میلیارد ریال از تسهیلات بانکی استفاده کرده اند و سایر شرکت ها نیز در صورت اعلام نیاز می توانند از این خدمت به عنوان یک پشتوانه مالی در توسعه فعالیت های خود استفاده کنند.

توفیقی یادآور شد: مرکز نو آوری کیش با توجه به رسالت خود در اقتصاد دریا محور و توسعه اقتصاد سواحل و جزایر کشور میزبان و پذیرای شرکت های دانش بنیانی است که بتوانند در این حوزه مدل کسب و کار مدون و کاربردی را ارائه کنند.

بر اساس این گزارش استارتاپ ماهی جزیره فعال در عرصه بسته بندی و ارسال ماهی به نقاط مختلف کشور، پلت فرم جزیر 360 فعال در معرفی پتانسیل های گردشگری جزیره کیش، پلت فرم رنتیفا فعال در عرصه کرایه خودرو به مسافران بدون حضور صاحب خودرو از جمله شرکت های دانش بنیان موفق در جزیره هستند.

بازدید از پارک زمستانی پنگوئن آخرین برنامه آذری جهرمی در جزیره کیش بود که وی از نزدیک با خدمات مبتنی بر فناوری های نوین این پارک به عنوان یکی از جاذبه های نوین گردشگری کیش آشنا شد.

این پارک در زمینی به مساحت هشت هزار و ۴۸۲ متر مربع و هفت هزار و ۶۰۰ متر مربع زیربنا با ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری بخش خصوصی ایجاد شده و برای ۲۲۰ نفر به صورت مستقیم ایجاد اشتغال کرده است.

این پارک شامل بخش‌های یخ نوردی ، سوتمه، تیوپ سواری، ریل گلایدر و محوطه مناسبت‌های زمستانی و فضاهای مختلف از جمله صخره نوردی، تیراندازی ، گیم نت و سالن بیلیارد است.

لازم به ذکر است آذری جهرمی برای بهره برداری از سه سامانه جدید هوشمند، ۲ فروند پهپاد پستی، و رونمایی از ۴۰۰ دستگاه وانت مزدای جدید در چرخه پستی کشور و بهره برداری از مرکز مکانیزه استان اصفهان به صورت ویدیو کنفرانس به کیش سفر کرده است.

وی عصر دیروز در جلسه شورای فناوری اطلاعات و ارتباطات با محوریت سامانه های جدید کیش هوشمند، سامانه حقوقی و سامانه جامع اطلاعات جغرافیایی روند ارتقا زیرساخت های حوزه فناوری اطلاعات و امکانات ارتباطی کیش را بررسی کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور در نمایشگاه دائمی صنایع دستی منهورا جزیره کیش با فعالیت های بانوان هنرمند این جزیره آشنا شد و از خانه بومیان کیش که به تازگی موفق به کسب عنوان برترین موزه بخش خصوصی کشور در سال 1399 - 1398 شده است بازدید کرد.