به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، علی امیدی با اشاره بر نقش مهم کمیته نظارت بر نرخ کالا ستاد نوروزی؛ از بازدید ۳ هزار و ۴۲۶ واحد صنفی در طول یک هفته گذشته خبر داد و گفت: از 28 اسفند 1401 تا پنجم فروردین امسال در بازدیدهای انجام شده ضمن شناسایی 446 مورد تخلف، تذکر کتبی و شفاهی به متخلفین ابلاغ شد.
امیدی در ادامه سخنان خود، اظهار داشت: این مدیریت با رسیدگی و پاسخگویی به تعداد۶۳ شکایت ارسالی از سامانه ۱۲۴ نسبت به ایجاد بستری مناسب برای ارائه خدمات شایسته به گردشگران نوروزی اقدام کرده است.
امیدی در ادامه تصریح کرد: تعداد ۲۶ فقره برگ جریمه نقدی برای واحد های صنفی متخلف با هدف جلوگیری از تکرار تخلفات صادر شده است.
وی اظهار داشت: انجام۳ نوبت بازدید مشترک با نمایندگان پلیس نظارت بر اماکن عمومی و مرکز توسعه سلامت کیش، یکی دیگر از اقدامات موثر کمیته نظارت بر نرخ خدمات ستاد نوروزی محسوب می شود.
امیدی کنترل نرخ عرضه ماهی و جلوگیری از افزایش قیمت ها در ایام نوروز را مثبت ارزیابی کرد و افزود: پیگیری و پشتیبانی جهت راه اندازی بازار میوه و تره بار و تامین مایحتاج مصرفی روزانه ساکنان و گردشگران از دیگر اقدامات کمیته نظارت بر نرخ کالا و خدمات ستادنوروزی است.
وی، بیان داشت: هفته گذشته در گشت مشترک با کارشناسان مرکز توسعه سلامت کیش کالاهای فاقد تاریخ مصرف، کشف و شناسایی شده است.
همچنین سازمان منطقه آزاد کیش با به کارگیری ناظران افتخاری، نظارت های فراگیر و نامحسوس از تمام صنوف جزیره را در دستور کار قرار داده است که در هفته منتهی به 28 بهمن سال گذشته، بازرسان اداره نظارت و تنظیم بازار مدیریت بازرگانی 303 واحد صنفی فعال در مراکز تجاری و خدماتی را بازدید و طی آن به 34 واحد دارای تخلفات صنفی اعم از عدم درج قیمت کالا و ...، اخطار کتبی ابلاغ کردند.
در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان، ناظران افتخاری به صورت نامحسوس قیمت اجناس، کالاها و خدمات را رصد و تخلفات واحدهای صنفی را گزارش می کنند و در این میان واحدهای صنفی جزیره کیش نیز موظف هستند خدماتی از قبیل درج قیمت کالا، داشتن نرخ نامه و ارائه فاکتور خرید را رعایت کنند.