ایجاد کنفرانس ظرفیت براي دسترسی پرسرعت به فیبرنوری در حوزه شبکه ملی

دبیر و عضو هیئت‌مدیره‌ سندیکای صنعت مخابرات ایران تمام فعالیت‌های دولتی و خصوصی را مرتبط با شبکه ملی ارتباطات دانست و در همین راستا از ایجاد "کنفرانس_ظرفیت" در این حوزه خبر داد.

به گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد کیش فرامرز رستگار، نمایشگاه کیتکس را ظرفیتی برای معرفی توانمندی‌ شرکت‌ها و دستاوردهای کشور عنوان کرد و گفت: شبکه ملی ارتباطات، محور تمام فعالیت ها مي باشد از اين رو کنفرانس ظرفیت برای هر حوزه اي تعيين و ایجاد شده است.

وی از برگزاری دو کنفرانس ظرفیت به‌صورت "عام" به‌منظور تشریح شبکه و "تخصصی" با محوریت دسترسی پرسرعت به فیبرنوری در حوزه شبکه ملی ارتباطات از سال گذشته خبر داد و افزود: در آينده نزديك کنفرانس ظرفیت‌ با محوریت هاي"پردازش و ذخیره‌سازی و دیتاسنتر" و "امنیت شبکه" و نشست‌های بعدی به فاصله‌ی هر یک ماه، طراحی شده و برگزار می شود.

رستگار "کنفرانس ظرفیت" را تجمیع همایش، نمایشگاه و جلسات تصمیم‌سازی عنوان کرد و گفت: در این مدل، کارگزاران نیازها و ظرفیت‌های خود را عنوان می‌کنند و شرکت‌های تحقیقاتی و مهندسی نیز، ظرفیت خود را برای پیاده‌سازی طرح‌ها ارائه می دهند.

وي در رابطه با زنجیره تامین گفت: در جلسات گذشته به این نتیجه رسیدیم که سازماندهی بخش خصوصی نمونه و الگویی برای دولت می‌باشد بنابراین مسیر و مدل کنونی دولت باید به گونه ای باشد که‌ فیبرنوری محقق شود.