در بیستمین جلسه شواری سلامت کیش با محوریت پیشگیری از شیوع موج دوم ویروس کرونا مطرح شد:

ایجاد آرامش اقتصادی و اجتماعی از اولویت های شورای سلامت کیش

سعید پورعلی: نظارت های حداکثری، ایجاد آرامش اقتصادی و اجتماعی؛ اصل شفافیت در اطلاع رسانی فعالیت های شورای سلامت کیش است که با وحدت، اتحاد و همدلی می توانیم با موفقیت از این مرحله عبور کنیم

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش،بیستمین جلسه شورای سلامت کیش با محوریت پیشگیری از شیوع موج دوم ویروس کرونا شنبه 17 خرداد که در سالن رازی مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد، سعید پورعلی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش، نظارت های حداکثری، ایجاد آرامش اقتصادی و اجتماعی را اصل شفافیت در اطلاع رسانی شورای سلامت کیش عنوان کرد و گفت: اطلاع رسانی به هنگام و صادقانه می تواند تاثیر موثری در کنترل شایعات و اخبار جعلی در سطح جزیره کیش باشد.

سعید پورعلی دبیر شورای سلامت کیش در ادامه افزود: حفظ آرامش اجتماعی در اطلاع رسانی صحیح و صادقانه و انجام تبلیغات درست می تواند تاثیر موثری بر فعالیت صنوف در این منطقه داشته باشد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش، عملکرد صدا و سیمای کیش و رسانه های محلی را در خصوص فرهنگ سازی و آگاهی بخشی به عموم مردم به منظور رعایت پروتکل های بهداشتی مثبت ارزیابی کرد و بیان داشت: رسانه های ارتباط جمعی در حوزه فرهنگ سازی باید به طور مرتب روزانه ضوابط بهداشتی پیشگیری از شیوع بیماری کرونا را تکرار کنند تا این تکرار تبدیل به رفتار شود.

سعید پورعلی در رابطه با بخش نظارتی حوزه مطبوعات و رسانه ها و به ویژه نظارت های مردمی که می توانند در مسیر کنترل سرعت شیوع بیماری کوویید 19 موثر باشند افزود: اکنون بیشترین گزارش ها، گزارش های مردمی و نیروهای داوطلب است که از طریق مراجع نظارتی پیگیری می شود.

پورعلی به نظارت های حداکثری بر رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح جزیره کیش اشاره داشت و گفت: تمام ساکنین جزیره کیش، اصناف و دستگاه های اجرایی مستقر در این منطقه می توانند با رعایت موازین بهداشتی و حفظ فاصله گذاری اجتماعی نسبت به کنترل سرعت شیوع بیماری کرونا در این منطقه اقدام کنند.

دبیر شورای سلامت کیش خاطر نشان کرد: در صورتی که نتوانیم وضعیت سفید این منطقه را حفظ کنیم، آرامش اقتصادی و اجتماعی کیش تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

سعید پور علی بر لزوم اهمیت نقش نظارت، بهداشت و درمان کیش اشاره کرد و افزود: هماهنگی و همکاری نظارت های حداکثری با بخش بهداشت و درمان جزیره کیش می تواند از گسترش شیوع پیک دوم بیماری کرونا در این منطقه پیشگیری و از بزرگ شدن اپیدمی جلوگیری کند تا فشاری مضاعفی به بخش بهداشت و  درمان کیش وارد نشود.

پورعلی با بیان این که مشارکت و همکاری تمام مردم، اصناف و دستگاه های اجرایی می تواند مسیر پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا را هموار کند اظهار داشت: امروز بیشتر از هر زمان دیگری نیازمند این همکاری هستیم و با مشارکت مردم و دستگاه های اجرایی در کنار تیم های نظارتی، بهداشت و درمان این هدف تحقق می یابد.

گفتنی است در خصوص پیشگیری و مقابله با کرونا تقویت پایش دقیق بیماری و نظام بیمار یابی، نقاهتگاه و نظام قرنطینه در کیش یک سیاستی است که با جدیت تمام دنبال می شود و بحث نظارت حداکثری برای رعایت ضوابط و مقررات بهداشتی حفظ وضعیت سفید در جزیره کیش است.