اولین کنفرانس مجازی حاملگی و بیماری های کبدی در کیش برگزار شد

اولین کنفرانس علمی یک روزه حاملگی و بیماری های کبدی به صورت مجازی در بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کیش برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، این کنفرانس برای اولین بار به صورت مجازی و وبینار با حضور رئیس مرکز هپاتیت خاورمیانه و کشور، رئیس بیمارستان کیش، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد، پرستاران، پزشکان عمومی، جراحان عمومی، رادیولوژی، علوم آزمایشگاهی، گروه های داخلی و مامایی در بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کیش برگزار شد.

بنابر این گزارش، دکتر محمد خلخالی رئیس بیمارستان کیش ضمن اعلام اینکه علاوه بر شرکت کنندگان حاضر در جلسه، 181 پزشک از 21 استان و 5 پزشک ایرانی از کشورهای کانادا، آذربایجان، عراق، ترکیه و امارات متحده عربی به صورت مجازی در این سمینار شرکت کرده اند، افزود: حامیان این کنفرانس مجازی مرکز هپاتیت خاورمیانه، مرکز هپاتیت ایران و بیمارستان کیش هستند و پزشکان و گروه های پزشکی جزیره کیش و سایر شهر های کشورکه نیاز به تمدید امتیاز باز آموزی دارند با هدف صرفه جویی در زمان و جلوگیری از رفت و آمد های پزشکان بین دو شهر، در جزیره کیش برگزار شد.

وی با بیان اینکه بیماری های کبدی، بیماری های شایعی هستند که روز به روز به تعداد افراد مبتلا به این بیماری افزوده می شود: گفت: حاملگی و ارتباط آن با بیماری های کبدی هم موضوعی است که برای اولین بار در این کنفرانس انتخاب شده است که همزمان در شبکه های اینترنتی و مجازی در حال پخش است.

رئیس بیمارستان کیش در این کنفرانس در خصوص فیزیولوژی کبد در دوران حاملگی گفت: در این دوران تمام ارگان های بدن مادر از جمله قلب و عروق، کلیه، ریه و المان های خونی تحت الشعاع قرار می گیرد. کبد هم در دوران حاملگی تغییراتی پیدا می کند. برخی از این تغییرات طبیعی هستند و برخی دیگر در آینده تبدیل به بیماری های پاتولوژیک می شود.

وی افزود: در این کنفرانس در خصوص بیماری های کبد در حاملگی، ویار، فشار خون، سنگ های صفراوی، انسداد صفراوی در حاملگی بحث می شود.

دکتر خلخالی در خصوص برگزاری سمینارهای مجازی به زبان انگلیسی گفت: اگر تمام شرایط و امکانات از جمله برقراری پرواز های خارجی از چند مبدأ مختلف خارجی به مقصد جزیره کیش بر قرار شود، این قبیل کنفرانس ها در سطح وسیع تر و با موضوعات متعدد در جزیره کیش برگزار می شود.

همچنین پروفسور علویان رئیس مرکز هپاتیت خاورمیانه هدف از برگزاری این کنفرانس را سلامتی مادران در دوران بارداری، نحوه برخورد با بیماری های کبدی در این دوران، پیشگیری از این بیماری ها دانست.

وی در این کنفرانس در خصوص هپاتیت B در دوران حاملگی و پروتکل های مصوب و ابلاغ شده در کشور سخنرانی کرد  و گفت: در طول 22 سال اخیر با بررسی های به موقع مادران در طول دوران بارداری، میزان شیوع بیماری هپاتیت B کاهش پیدا کرده است.

رئیس مرکز هپاتیت خاورمیانه همچنین در خصوص کلستاز حاملگی، تشخیص افتراقی، علل و نحوه تشخیص و درمان این بیماری نیز سخنانی ایراد کرد.

لازم به ذکر است، دکتر پیله وری فوق تخصص زنان و زایمان، دکتر شرفی متخصص زنان و زایمان، دکتر روشن مدیر فنی بیمارستان کیش و دکتر سیفی فوق تخصص گوارش و کبد از دیگر سخنرانان این کنفرانس یک روزه مجازی در بیمارستان کیش بودند.