انعقاد تفاهم نامه همکاری میان سازمان منطقه آزاد کیش و خبرگزاری تسنیم

این تفاهم نامه با هدف برگزاری"کنگره ها، کنفرانس های بین المللی رسانه ای، جشنواره تولیدات رسانه ای، آموزش نیروی انسانی متخصص خبرنگاری، نویسندگی، کارگردانی، عکاسی و فیلمبرداری و ..." به امضاء رسید.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، مهدی کشاورز در آیین انعقاد تفاهم نامه همکاری میان سازمان منطقه آزاد کیش و خبرگزاری تسنیم که صبح امروز چهارشنبه 25 آبان در سالن اجتماعات سازمان برگزار شد، از اصحاب رسانه کیش برای همدلی، همراهی و پوشش توانمندی های جزیره کیش قدردانی کرد.

کشاورز در ادامه سخنان خود، گفت:  برخی از مسوولان نظام در رده های مختلف هنوز در کیش حضور نیافته اند و باید به این مهم توجه داشته باشند که با حضور خود می توانند مشکلات را از نزدیک لمس کرده و در تصمیم گیری های خود نگاهی شفاف و قضاوتی دقیق تر داشته باشند.

وی با اشاره به تاکید دبیر شورای عالی مناطق آزاد مبنی بر بازگشت و تحقق مزیت های مناطق آزاد اظهار داشت: برخی موضوعات مثل خودرو، پروازها و آب و برق مشکلاتی فرادستی بوده و این مهم خارج از اختیارات حوزه مدیریتی کیش و نیازمند حضور مسولان کشوری و برگزاری جلساتی با اصناف و جوامع مختلف در این منطقه است.
رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش، اظهار داشت: خبرگزاری تسنیم می تواند نقش تاثیر گذاری در انعکاس ایران قوی ایفا کند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با تاکید بر این که ایران قوی باید از سوی مسوولان معرفی و توسط  رسانه ها به خوبی منعکس شود، گفت: باید در این مسیر چشم انداز آرمان گرایانه داشته باشیم و انتظاری که از رسانه می رود این است که با بررسی مشکلات و معرفی دستاوردهای کشور در سطح گسترده به قشر جوان کمک کنند.

کشاورز در ادامه، تصریح کرد: خبرگزاری تسنیم به عنوان یک نهاد بزرگ رسانه ای فعال در سطح ملی می تواند با آموزش های لازم تجارب خود را در اختیار فعالان رسانه ای کیش قرار دهد و همچنین برای ارتقا سطح رسانه های محلی از ظرفیت های خوب آن ها استفاده کند.

رییس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش به دو رویکرد اصلی جزیره کیش اشاره کرد و گفت: یکی از این دیدگاه ها وجود ابزارهای تجاری و مالی در خصوص راه اندازی بورس، بانک و بیمه آفشور در مناطق آزاد است و رسانه ها با حمایت خود می توانند به جذب گردشگران خارجی در کشور کمک کنند.

کشاورز، با بیان این که گردشگری باید زمینه اصلی تمام فعالیت ها در جزیره کیش باشد و نباید نگاه مقطعی به این حوزه داشته باشیم، گفت: در هفته کیش نقشه جامع گردشگری جزیره کیش با تاکید بر ۱۶ حوزه تخصصی رونمایی شد که این مهم می تواند ظرفیت خوبی برای معرفی توانمندی های کیش در رسانه ها باشد.
مدیرعامل سازمان منطه آزاد کیش، افزود: رسانه ها با معرفی ظرفیت های گردشگری انسانی و طبیعی کیش می توانند گام های موثری در راستای توسعه و پیشرفت جزیره کیش بردارند. 
کشاورز با تاکید بر نقد منصفانه به همراه بیان خوبی ها عنوان کرد: برنامه ریزی لازم برای بیان واقعیت به مردم باید وجود داشته باشد و این امر مهم باید مبتنی بر علم و در چارچوب مشخص شده  انجام شود.

شایان ذکر است در این نشست احمد رجب پور معاون توسعه مدیریت، رضا شجیع مشاور و مدیرکل اداره  حوزه مدیرعامل، محمد نیکجو سرپرست مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، ابراهیم فرجادی رئیس اداره ارتباطات مردمی و امور ایثارگران سازمان و محمد مهدی دانی معاون خبرگزاری تسنیم و جمعی از اصحاب رسانه نیز حضور داشتند.