اقدامات پیشگیرانه بسیج الگویی کار آمد برای مقابله با کرونا

اقدامات ارزشمند بسیج در تمام عرصه ها از جمله مقابله با بیماری کرونا، الگویی کار آمد از مشارکت مردمی در حوزه های مدیریت کلان کشور، سازندگی و آبادانی است

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، غلامحسین مظفری رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش بعد از ظهر چهارشنبه 5 آذر به مناسبت گرامی داشته هفته بسیج در دیدار با سرهنگ شهداد کناری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کیش پنجم آذر را فرصتی مغتنم برای قدردانی از "همراهی، همدلی و تلاش شبانه روزی" نیروهای بسیج در مقابله با کرونا برشمرد و افزود: خدمات ایثارگرانه بسیجیان در مهار شیوع کرونا همانند از خودگذشتگی آنها در دوران دفاع مقدس قابل تقدیر است.
مظفری با بیان این که نخستین تجربه مدیریتی خود را از سال 1360 در پایگاه تبلیغات بسیج، برای ارائه خدمات به مردم ولایتمدار ایران اسلامی آغاز کرده است اظهار داشت: از منظر مقام معظم رهبری بسیج با رویکرد انقلابی، فرهنگی، تربیتی، امنیتی، ایجاد و تقویت بصیرت فعالیت می کند، این شاخص ها از مهمترین دستاوردهای بسیج به شمار می آید.
وی با بیان اهمیت نقش بسیج و روحیه شهادت طلبی آنها در دوران هشت سال دفاع مقدس و شهادت صدها هزار بسیجی در دفاع از وطن و اسلام که وجه تمایزی بود تا ایران را همیشه در اوج سربلندی و اقتدار نگه دارد اظهار داشت: حضور بسیج در تمام عرصه های مختلف از جمله مقابله و کنترل شیوع کرونا بسیار موثر و قابل تقدیر بوده است.
رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش "ایمان و اخلاص" بسیجیان را قوی ترین ساختاری دانست که ارتش های دنیا توان مقابله با آن را نداشتند و افزود : بسیجیان بی ادعا، بی منت و خالصانه در راه دفاع از وطن و حراست از ارزش های انقلاب اسلامی و مردم ولایتمدار از جان خود گذشتند و ما نیز برای پاسداشت این رشادت ها باید همواره ادامه دهنده راه شهدا باشیم.
غلامحسین مظفری با بیان که ناحیه مقاومت بسیج کیش با اقداماتی از قبیل "نظارت بر اجرای طرح قرنطینه، استقرار ۸ پایگاه بسیج در هشت منطقه، ارائه خدمات به نیازمندان، مشارکت در پویشی با عنوان کمک مومنانه، و آگاهی بخشی به عموم جامعه در خصوص خطرات ناشی از شیوع بیماری کرونا" به عنوان نخستین الگوی کار آمد و اثر گذار در سطح کشور مطرح شده است اظهار داشت: با تلاش بسیج و شورای سلامت کیش مطابق با استاندارد های بهداشتی این منطقه در وضعیت زرد قرار گرفته و تردد مسافران از تمام نقاط ایران به این منطقه 11درصد افزایش یافته است.
مظفری عملکرد شبکه بسیج در ارائه خدمات برای مقابله با شیوع کرونا را مثبت ارزیابی کرد و افزود: به مدد اجرای الگوی کار آمد و تاثیر گذار توسط نیروهای بسیجی، مشارکت دستگاه ها اجرایی مستقر در این منطقه و همراهی و همدلی مردم در تحمل فشارهای اقتصادی، امروز شاهد اقتصادی پویا در این منطقه هستیم.
وی تصریح کرد: در بازدیدی که شب گذشته از بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کیش داشتیم اعلام شد که تا کنون برای بیش از 9 هزار نفر غربالگری انجام شده است و ۴ نفر با حال عمومی مناسب در بخش بستری هستند، بر همین اساس منطقه آزاد کیش از شاخص های مطلوبی برخوردار است.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش "غلبه بر تحریم، ایجاد رونق اقتصادی، و کاهش فشارهای اقتصادی بر مردم" را از وظایف اصلی این سازمان برشمرد و بیان داشت: در شرایط سخت ناشی از گسترش شیوع ویروس کرونا بیشتر از گذشته به کمک بسیجیان نیاز داریم تا با عزت و اقتدار از این بحران عبور کنیم.
سرهنگ شهداد کناری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کیش، با بیان این که مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش مدیری لایق، انقلابی با روحیه جهادی است، گفت: راز ماندگاری بسیج در طول 41 سال گذشته، ایمان به خدا، ولایی بودن و روحیه مردمی است که موفقیت آنان در عرصه های مختلف را تضمین می کند.
کناری گفت: بسیج علاوه بر عرصه های "رزمی، دفاعی و نظامی" در سایر بخش ها فعالیت های موثری داشته و در دوران بعد از دفاع مقدس در عرصه سازندگی و خدمات رسانی در سراسر کشور خدمات شایسته ای به مردم ارائه کرده است.
وی با اشاره به تحقیقات و پژوهش های علمی بسیج های دانش آموزی، فرهنگیان، اساتید، و دانشجویی، اظهار داشت: وجود بیش از 14 هزار بسیجی سازماندهی شده در قالب جامعه پزشکی و سایر اقشار مردمی با توانمندی های مناسب در کیش، ظرفیت های کم نظیری را برای ارائه خدمات در عرصه مقابله با کرونا در این جزیره ایجاد کرده است.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کیش با ابراز خرسندی از "اتحاد، همدلی و همراهی میان دستگاه اجرایی مستقر در این منطقه که مرهون مدیریت شایسته مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش است، و تلاش های مسئولانه غلامحسین مظفری که همواره حامی و پشتیبان بسیج بوده است اظهار داشت: از ابتدای اپیدمی اقدامات پیشگیرانه جزیره کیش برای مقابله با شیوع کرونا زبان زد عام و خاص بود و با یک مدیریت عالی در ستاد بحران و شورای سلامت موفق شدیم در مقطعی به وضعیت سفید برسیم و در حال حاضر نیز در شرایط ایده آل قرار داریم.
وی گفت: در 8 ماه گذشته بسیجیان کیش با بیش از ۱۰۰ هزار بازدید از محل قرنطینه خانگی و ۱۵ هزار مورد مراجعات اداری به هموطنان خدمت ارائه کردند و با حمایت های خیرین و سازمان منطقه آزاد کیش نیز بیش از ۴ هزار بسته معیشتی در سطح جزیره کیش توزیع شده است.
در این نشست سعید پورعلی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش با بیان این که حضرت امام خمینی (ره) در یک عبارت کوتاه بسیج را لشکر مخلص خدا معرفی کرده است اظهار داشت: بسیجیان به زینت و زیور اخلاص برازنده هستند و این توصیف گویای بسیاری از فضایل بسیج مقدس جمهوری اسلامی ایران است.
پورعلی بسیج را سازمان یافته ترین، پر انگیزه ترین و مسئولیت شناس ترین نیروی خدوم و مردمی عنوان کرد و افزود: در اقشار مختلف جامعه، بسیج توانسته جایگاه اجتماعی بسیار بالایی را کسب کند به گونه ای که امروز یکی از الگوهای سرآمد حرکت های مردمی در اقصی نقاط جهان مانند"لبنان، سوریه، عراق و یمن" بسیج است.
وی افزود : امروزه هر جایی که آوازه مقاومت است تشکیلات بسیج و نیروی کیفی و با ایمان بسیجی، الهام بخش آنها است و ما به وجود این بسیجیان سلحشور افتخار می کنیم.
گفتنی است در این دیدار مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با حضور برخی از مدیران این سازمان، ضمن گرامیداشت 5 آذر و هفته بسیج، با اهدا لوح سپاس و گل از تلاش های شبانه روزی بسیجیان در مقابله با گسترش بیماری کرونا در جامعه قدردانی کرد.