در سال 93 محقق شد؛

افزايش 49 درصدي ارزش صادرات توليدات صنعتي از منطقه آزاد كيش

ارزش صادرات محصولات توليدي از منطقه آزاد كيش در سال 93 با افزايش 49 درصدي نسبت به سال 92 به بيش از 81 ميليون دلار رسيد.

به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل سازمان منطقه آزاد كيش، عمده محصولات توليدي صادر شده از منطقه آزاد كيش در سال گذشته شامل انواع دارو ، لوازم آرايشي و بهداشتي ، تجهيزات فني و مهندسي، تجهيزات سرچاهي و چوبي و سلولزي مي شود.

شايان ذكر است ارزش صادرات توليدات صنعتي از منطقه آزاد كيش كه در سال هاي 91 و 92 به ترتيب 47 و 54 ميليون دلار اعلام شده، كه با توجه ويژه دكتر مونسان مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش در خصوص توسعه فعاليت هاي صنعتي و ارتقاء حجم مبادلات تجاري در اين منطقه آزاد با جهشي بي سابقه در سال 93 به بيش از 81 ميليون دلار رسيده است.

با توجه به اقدامات صورت گرفته در جهت تشويق و حمايت از سرمايه گذاري و تسهيل در فرايند صدور جواز تاسيس صنعتي ، ميزان صدور اين مجوزها در سال 93 با افزايش 16 درصدي در مقايسه با مدت مشابه در سال گذشته به  74 مجوز رسيده است.  

همچنين علاوه بر اين با صدور 59 پروانه هاي بهره برداري، هزار و 273 فرصت شغلي جديد در بخشهاي صنعتي منطقه آزاد كيش ايجاد شده است.

با تاكيد مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش مبني بر حل مشكلات واحدهاي صنعتي غير فعال ، 19 واحد تعطيل و غير فعال نيز در سال 93 فعال و به طور مجدد آغاز به كار كرده اند.

همچنين پيرو دستور مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش در خصوص ايجاد شهرك شماره 6 خدمات صنعتي به منظور حمايت از صنايع كوچك و با هدف حمايت از كارآفرينان بومي ، اين وعده محقق شده و در سال گذشته بيش از 10 قرارداد سرمايه گذاري در اين شهرك منعقد و ابلاغ شده است.

شايان ذكر است در سال 93 در جهت توسعه فعاليت هاي صنعتي در منطقه آزاد كيش ، 22 قرارداد سرمايه گذاري صنعتي در حوزه هاي خدمات فني و مهندسي نفت و گاز ، تجهيزات پزشكي ، مكمل هاي دارويي و صنايع چوبي و سلولزي در اين منطقه منعقد شده كه اين ميزان سرمايه گذاري نسبت به مدت مشابه سال گذشته بيش از 100 درصد افزايش يافته است.