در شانزدهمین جلسه شورای سلامت کیش مطرح شد؛

اعلام منطقه سفید نباید موجب غفلت مردم از رعایت بهداشت شود

دبیر شورای سلامت کیش، کاهش حساسیت‌ها پس از معرفی جزیره به‌عنوان منطقه سفید را تهدیدی جدی برای جامعه برشمرد.

به گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد کیش، سعید پورعلی دبیر شورای سلامت جزیره و معاون فرهنگی اجتماعی این سازمان، در این جلسه با اشاره به سیاست بازگشایی و افزایش فعالیت کسب‌وکارها یادآور شد: بایستی به سمت و سویی حرکت کنیم که تمامی صنوف با حفظ قوانین و مقررات، رعایت پروتکل‌های بهداشتی تعریف شده، حفاظت فردی، عمومی و فاصله‌گذاری اجتماعی فعال شوند و همچنین بسترسازی مناسب برای بازگشت کیشوندان در جزیره و خارج از جزیره صورت گیرد.

محمدرضا رضانیا سخنگوی شورای سلامت کیش نیز با تاکید برانجام مراقبت‌های بهداشتی جدی از سوی مردم گفت: تصور مردم، از سفید بودن منطقه نباید موجب غفلت آنها از رعایت قوانین و مقررات بهداشتی شود و تمامی پروتکل‌ها و ضوابط همچنان باید از سوی مردم به‌صورت جدی رعایت شود زیرا وجود حتی یک مورد مثبت در جزیره، موجب سخت‌تر شدن قوانین می‌شود.

در ادامه شانزدهمین جلسه شورای سلامت کیش، پس از تشریح موضوعات و مسائل مربوط به صنوف مختلف جزیره ازسوی نمایندگان آنها و برنامه‌ریزی برای از سرگیری فعالیت‌های اقتصادی در کنار رعایت پروتکل‌ها، افزایش ساعت کار بازارها از 10ساعت صبح تا 23، به‌صورت یکسره مصوب شد.

همچنین بازگشایی هتل‌های جزیره از ابتدای خرداد انجام می‌شود و هتلداران با رعایت قوانین ابلاغ شده، می‌توانند با مراجعه به معاونت گردشگری، جامعه هتلداران و امضا تعهدنامه‌های مربوط، اقدام به پذیرش میهمانان و گردشگران کنند.

بازگشایی کلوپ‌های تفریحات دریایی و ارائه خدمات پس از عید فطر نیز یکی دیگر از مصوبات این جلسه از شورای سلامت بود.

فعالیت قایق‌های شخصی تفریحی، از 16 اردیبهشت با رعایت پروتکل‌ها مجاز اعلام شد که درصورت مشاهده تخلف مبنی بر اجاره قایق‌ها از سوی مالکان، قایق توقیف و برای رسیدگی به مراجع قضایی معرفی خواهد شد.

باشگاه‌های ورزشی سرپوشیده نیز با نظارت موسسه ورزش و تفریحات سالم پس از عید فطر می‌توانند آغاز به‌کار کنند و فعالیت مراکز ورزشی تفریحی انفرادی نیز بلامانع اعلام شد.

مسئولان مراکز آموزشی و کلاس‌های هنری نیز با مراجعه به معاونت اجتماعی و فرهنگی و ارائه تعهدنامه مبنی بر رعایت قوانین بهداشتی می‌توانند با حضور یک هنرآموز در هر کلاس فعالیت کنند.

طبق مصوبه شورای سلامت کیش، پس از عید فطر رستوران‌های سطح جزیره با کاهش ظرفیت پذیرش سالن‌ها، مراجعه به معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش و ارائه تعهدنامه‌های رعایت مسائل بهداشتی، مجاز به پذیرش میهمان هستند.

الزام استفاده از ماسک، در ادارات، نهادها، هواپیماها و کشتی‌ها، بازارها و اماکن عمومی به تصویب رسید که رانندگان در ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی شرکت عمران، آب و خدمات نیز از این قانون مستثنی نخواهند بود و  طبق مصوبه شورای سلامت با متخلفین برخورد می‌شود.

طبق تصمیمات شورای سلامت کیش، بسترسازی مناسب برای برگزاری امتحانات نهایی دانش‌آموزان جزیره در کمیته‌ای با حضور مسئولان آموزش و پرورش، مرکز توسعه سلامت و معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان بررسی خواهد شد.

در پایان این نشست در مصوبه‌ای اعلام شد؛ کیشوندانی که قصد سفر با خودروشخصی به سرزمین اصلی دارند، می‌توانند برای دریافت پلاک گذرموقت اقدام کنند و بازگشت آنها با رعایت پروتکل‌های تعریف شده بلا مانع است.

گفتنی است جلسات شورای سلامت جزیره کیش، از ابتدای اپیدمی کرونا، با هدف اطلاع‌رسانی و برنامه‌ریزی‌های لازم جهت جلوگیری از شیوع هرچه بیشتر ویروس، از  ابتدای اسفند سال گذشته تاکنون، با حضور مسئولان جزیره به‌صورت مرتب برگزار می‌شود.